Mieti itse!
Sanon suoraan, etten usko minkään muuttuvan, vaikka ministeri Häkämiehen jääviydestä siirtyä EK:n peräsimeen nyt hetki leukoja louskutellaankin.
Meillä jyrää hyvä veli -järjestelmä ja sillä sipuli. Meillä ei karensseja tarvita ja etiikka on juotavaa.
Silläkin uhalla houkuttelen teitä ajattelemaan ihan itse. Annan vain kolme esimerkkiä Häkämiehestä, päätelmät ovat teidän.
Porvaripuolueen keskeinen vaikuttaja ja elinkeinoministeri Häkämies siirtyy siis johtamaan elinkeinoelämän kattojärjestön EK:n lobbauskoneistoa.
Elinkeinoministerinä ollessaan hän tilasi näyttäviä selvitystöitä elinkeinoelämän vaikuttajilta. Niistä töistä kuuluu läpi EK:n ääni, ne olivat osa Etelärannan tietä hallituksen sisälle. Samojen EK-vaikuttajien kööri valitsee Häkämiehen kovapalkkaiseksi rengikseen.
Valtion omistajaohjauksesta vastaavana ministerinä hän katsoi päältä, kun valtionyhtiöiden eläkesäätiöt purettiin isojen eläkeyhtiöiden käsiin ja hyödyksi. Hanketta ajoi voimalla EK, hänen tuleva työnantajansa.
EK:n toimitusjohtajana Häkämies päässeekin sitten istumaan eläkejätti Ilmarisen hallitukseen.
Elinkeinoministerinä hän vastasi yritystuista ja valtion elinkeinopolitiikasta. Hän jakoi rahaa yrityksille, joita hän nyt siirtyy edustamaan.
Häkämies itse tyytyy vain toteamaan:
-Jos SAK:n puheenjohtaja (Lauri Ihalainen) voi tulla valtioneuvoston jäseneksi, niin valtioneuvoston jäsen voi tulla EK:n johtoon, hän sanoi perjantaina.
Tämä on aina ollut ihailtavaa suomalaista hyvä veli -moraalia.
Jos on moraalista puutetta naapurilla, niin sen tekeekin sallituksi, jos sitä sattuu puuttumaan itseltäkin.