Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / TALVIkausi '10-'11

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Son tuolla Vennäällä ihmishenki halpaa valuuttaa kun on kyse isoista pisneksistä.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Hodorkovski on rötösherra, joka poikkeaa muista vastaavista lähinnä vain siksi, että hänet haastettiin oikeuteen. Hodorkovski varmasti rikkoi kirjanpito- ja verolakeja, sillä ei niitä yksikään 90-luvulla omaisuuden Venäjällä kerännyt noudattanut. Tiedot siitä, että Hodorkovskin omistamassa yhtiössä syyllistyttiin palkkamurhiin, ovat minulle uusia. Oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä riippumattomassa tuomioistuimesa Hodorkovsti ei saanut, mutta aika vaikeata sitä on kenenkään muunkaan rikoksista epäillyn saada Venäjällä. Se on ongelma, jota pitää pitää esillä valtioiden välisissä keskusteluissa, mutta Hodorkovskista ei ole mitään syytä tehdä mitään puhdasta pulmusta.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Hodorkovski on rötösherra, joka poikkeaa muista vastaavista lähinnä vain siksi, että hänet haastettiin oikeuteen. Hodorkovski varmasti rikkoi kirjanpito- ja verolakeja, sillä ei niitä yksikään 90-luvulla omaisuuden Venäjällä kerännyt noudattanut. Tiedot siitä, että Hodorkovskin omistamassa yhtiössä syyllistyttiin palkkamurhiin, ovat minulle uusia. Oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä riippumattomassa tuomioistuimesa Hodorkovsti ei saanut, mutta aika vaikeata sitä on kenenkään muunkaan rikoksista epäillyn saada Venäjällä. Se on ongelma, jota pitää pitää esillä valtioiden välisissä keskusteluissa, mutta Hodorkovskista ei ole mitään syytä tehdä mitään puhdasta pulmusta.
Totta turiset, mutta toisaalta on hyvä muistaa, että näitä rötösherroja on länsimaissa ja muualla turvassa aimo joukko. Mitä niiden suhteen pitäisi tehdä?
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Kyllä mä Hodorkovskin lasken poliittiseksi vangiksi. Ei siinä ettei hän varmasti oli syyllistynyt rikoksiin, kuten jo yllä mainittin. Mutta niin ovat muutkin, vain Hodorkovski laitettiin syytteeseen - johtuen hänen poliittisesta toiminnastaan.

--> Hän sai poliittisen taustansa takia eri kohtelun --> hän on poliittinen vanki.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Totta turiset, mutta toisaalta on hyvä muistaa, että näitä rötösherroja on länsimaissa ja muualla turvassa aimo joukko. Mitä niiden suhteen pitäisi tehdä?
Eipä noille voi käytännössä tehdä yhtikäs mitään, elleivät sitten erehdy jatkamaan samalla periaatteella myös uusissa kotimaissaan.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Totta turiset, mutta toisaalta on hyvä muistaa, että näitä rötösherroja on länsimaissa ja muualla turvassa aimo joukko. Mitä niiden suhteen pitäisi tehdä?
Kyllä mä Hodorkovskin lasken poliittiseksi vangiksi. Ei siinä ettei hän varmasti oli syyllistynyt rikoksiin, kuten jo yllä mainittin. Mutta niin ovat muutkin, vain Hodorkovski laitettiin syytteeseen - johtuen hänen poliittisesta toiminnastaan.

--> Hän sai poliittisen taustansa takia eri kohtelun --> hän on poliittinen vanki.
Ehkä minä olen vain kyyninen ja/tai naivi, mutta itse olen pitänyt Hodorkovskia lähinnä hyvänä alkuna.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Ehkä minä olen vain kyyninen ja/tai naivi, mutta itse olen pitänyt Hodorkovskia lähinnä hyvänä alkuna.
Jatkoa seuraa, jos poikkiteloin joku asettuu Putinin kanssa.. Olikos se Moskovan pormestari jolle vasta kävi ohraisesti, kun oli oppositiomeininkiä harrastanut? Muistin sentäs.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26883
Ehkä minä olen vain kyyninen ja/tai naivi, mutta itse olen pitänyt Hodorkovskia lähinnä hyvänä alkuna.
Vaikea se on myötätuntoa tuntea noita oligarkkeja kohtaan. Olkoot vaan poliittinen vanki, mutta eiköhän se silti ole nyt ihan oikeassa paikassa. Taitaa olla venäjälläkin aika pieni vähemmistö, joka Hodorkovskin haluaisi vapaaksi.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Aika vaikee tosta Lužkovista on mitään vapauden lähettilästäkään vääntää. Aika tavallinen opportunisti vaikuttas olevan. Kannattaako paskoa siihen käteen, joka sua ruokkii. Vaikka pärjännee kai tuo emäntänsä raksahommien tuotoilla. Ei vaan passaa suututtaa eukkoaki.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Oliko ne ahma ja ilves "sillain" ja oliko kuvaaja "semmonen", kun ei lähtenyt niitä erottamaan?
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Tunisian mellakat vaativat kuolonuhreja

9.1.2011 14:04

STT–AFP–REUTERS
FETHI BELAID / afp

Tunisissa lauantaina mieltään osoittaneet vaativat aiemmin pidätettyjen mielenosoittajien vapauttamista.

Tunis. Pohjoisafrikkalaisessa Tunisiassa mielenosoittajat ovat ottaneet rajusti yhteen poliisin kanssa Thalan maaseutukaupungissa. Silminnäkijöiden mukaan poliisi ampui kuoliaaksi neljä mielenosoittajaa, kun taas hallitus sanoo kuolonuhreja olevan vain kaksi.

Pääosin nuorista koostunut joukko osoitti lauantaina mieltään työttömyyttä vastaan, kun poliisi ampui väkijoukkoon. Silminnäkijöiden mukaan neljä mielenosoittajaa kuoli ja kuusi vakavasti haavoittunutta kiidätettiin sairaalaan.

Sisäministeriö ilmoitti puolestaan uutistoimisto Reutersille, että kuolonuhreja oli kaksi ja että poliisi oli joutunut avaamaan tulen itsepuolustukseksi.

Tunisiassa on ollut mielenosoituksia useissa kaupungeissa viime viikkoina. Mielenosoittajat ovat purkaneet mieltään erityisesti korkean työttömyyden takia.

Presidentti Zine al-Abidine Ben Ali on tuominnut protestit ja sanonut niiden vaarantavan tärkeän matkailuteollisuuden.
Pohjois-Afrikan pikkunatsihallinto taas vauhdissa. Ben Ali on muutenkin sellainen apina, että joku voisi hetimmiten suorittaa tuolla vallankaappauksen - vaikka sitten jenkkien tuella.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Pohjois-Afrikan pikkunatsihallinto taas vauhdissa. Ben Ali on muutenkin sellainen apina, että joku voisi hetimmiten suorittaa tuolla vallankaappauksen - vaikka sitten jenkkien tuella.
Aivan totta turiset. Tunisia on ärsyttävän vauras ja rauhallinen paikka verrattuna muihin alueen valtiohin. Noh, Libya on vauraampi, johtuen Gaddafin henkilokohtaisesta ylivertaisuudesta. Mutta onhan se jo nähtävissä esim. Irakissa, kuinka rikkaus ja rauha ovat seuranneet vapauttajan miekkaa.

Mielenosoittajia on hiljattain tapettu Ruotsissa, Italiassa ja monissa muissakin vapaissa monipuoluedemokratiossa.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Ei voi kuin hämmästellä nykypäivän neurokirurgiaa. Kerrotaan että luoti lävisti aivot, mutta ollaan optimistisia toipumisesta.
Ettei tulisi kuitenkin niin paha aivovaurio, että vaihtaa puoluetta. :nope:
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Ei voi kuin hämmästellä nykypäivän neurokirurgiaa. Kerrotaan että luoti lävisti aivot, mutta ollaan optimistisia toipumisesta.
Nojuu, tuo toipuminen kaiketi tässä tapauksessa tarkoittaa, että jää ylipäänsä henkiin. Sitäkin voi pitää jo kyllä tässä tapauksessa pitää jonkinmoisena ihmeenä.

Giffordsia hoitavan lääkärin mukaan jonkinasteisesta toipumisesta on toivoa.

"Hän on kriittisessä tilassa, mutta olen toiveikas toipumisesta. Emme voi kertoa, minkälaisesta toipumisesta voisi olla kyse, mutta olen niin toiveikas kuin vain voi olla", sanoi lääkäri Peter Rhee.

Perheen kirurgituttava huomautti kuitenkin, että ampumavamma on tuhoisa.

"Varovaisen toiveikkaana pidän kiinni toivomuksesta että hän selviää, mutta tässä on kyse hyvin tuhoisasta vammasta", sanoi Richard Carmona.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös