markoj
Custom User
Tähän asti tuolla on väkivaltaa käyttäny USA:n tukeman diktaattorin joukkiot.On toki jollain tasolla ymmärrettävä länsivaltojen varovaisuus asiassa. Eipä tuo väkivaltaisen vallankumouksen tukeminenkaan kamalan hyvältä näytä CV:ssä, eli Mubarakin toivotaan luovuttavan suosiolla mutta samalla toivotaan kansalta malttia.
Mubarakin vallasta syökseminen on vain ajan kysymys, katsotaan vain tapahtuuko se rauhanomaisesti vai tapellen. Mubarak itse viesti eilen, ettei suvaitse ulkovaltojen sekaantumista asiaan, joten parempikin on ulkopuolisten olla työntämästä lusikkaansa liian syvälle tähän soppaan. Antaa egyptiläisten itse ratkaista asiansa.
Jenkkien sekaantumista muiden asioihin on aikaisemmin arvosteltu kovin sanoin, nyt kun jenkit eivät ole suuna päänä sotkemassa muiden asioita niin taas arvostellaan. Päättäkääs nyt kummin päin on parsempi..
Mubarak kyllä viittas siihen, että nämä levottomuudet (mielenosoitukset) on hänen mielestään ulkopuolelta aiheutettuja.
En mä ainakaan oo pyytäny invaasiota Egyptiin, enkä kovin moneen muuhunkaan maahan. Toivottavasti USA on oikeasti sillä linjalla, millä antaa ymmärtää olevansa, eikä vain etsi armeijan kanssa uutta vahvaa johtajaa kulisseissa.