Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / TALVIKAUSI 2012-2013

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Ja sais vielä sen eläkkeen, jonka Niinistö saa sieltä Euro-pankista. Riittääköhän kymppätonni siihen kuukaudessa?:eek:
Kun se helvetin Niinistö luopui tuostakin jo paljon aiemmin kun ei mielestään moista tarvitse.

Mun mielestä pressan palkkio ei ole lainkaan ylimitoitettu, eikä myöskään kansanedustajien tai mienisterien. Tosin ministerien ja kansanedustajien pitäisi tehdä ihan oikeasti töitä palkkansa ansaitakseen.

Mun mielestä ei ole lainkaan ongelma se, mitä nuo tienaavat vaan se mitä niiden rahojen vastineeksi saadaan.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Laitetaan sitte vastaava kotimainen tapaus perään, kun tuli Iltiksen sivuilla vierailtua.
Joskus vuosia sitten silloisen asunnon lähellä oli E-Valinta. Meitin talon alakerran tyyppi nappasi kaapista rälläkän mukaansa, jano kun tuli, ja meni rälläkän kanssa E-Valinnan ovesta saranapuolelta sisään. Otti sieltä tarpeelliseksi katsomansa määrän olutta mukaansa ja meni niitä nauttimaan kalliolle kukkulalle noin kymmenen - viidentoista metrin päähän kaupan ovesta.

Ja siitä sitten autoon sinivalkeaan.

Örfil

Guest
Joskus vuosia sitten silloisen asunnon lähellä oli E-Valinta. Meitin talon alakerran tyyppi nappasi kaapista rälläkän mukaansa, jano kun tuli, ja meni rälläkän kanssa E-Valinnan ovesta saranapuolelta sisään. Otti sieltä tarpeelliseksi katsomansa määrän olutta mukaansa ja meni niitä nauttimaan kalliolle kukkulalle noin kymmenen - viidentoista metrin päähän kaupan ovesta.

Ja siitä sitten autoon sinivalkeaan.
Mistä se otti sähköt rälläkkään?

T: Nimim juomat vähissä

jjv

Arschloch
En kyllä aina luottaisi toimittajan ymmärrykseen. Varsinkin kun jutun mukaan oluen tarve oli aika akuutti, joten kyse ei kenties ollut suurista määristä.
Meijän kylällä on joskus ennen tänne muuttoani ollut semmonen tapaus, että yks sankari oli pöllinyt kaupan laiturissa purkamassa olleen kaljakuorma-auton ja lähteny ajamaan ylämäkeen karkuun. Auton takaovi tietysti ollut auki eikä liinojakaan kiinni joten koko mäki päällystetty kaljalla. Akuuttikin kaljantarve voi johtaa määrän maksimointiin.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Sauli raukka maksaa Jutan veroneroilua..
Mä olen aina ihmetellyt valtiontaloudessa järjen puutetta veromuuotosten vaikuksesta kulutuskäyttäytymiseen. Aivan kuin kaikki talouden peruskysymysten hallinta oli aivan yli ymmärryksen. Tolkuttomin juttu minkä muistan on 90-luvulta, valtio nosti veroja, jotka aiheuttivat inflaatiosykäyksen, jonka perusteella mukamas piti sitten kiristää toimia inflaation hillitsemiseksi.

Archie

Well-known member
Nythän on taas muodissa tämä keskustelu, että veroja nostamalla Suomi nousuun. Oikeasti taitaa tulla vaan paskat housuun.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Nythän on taas muodissa tämä keskustelu, että veroja nostamalla Suomi nousuun. Oikeasti taitaa tulla vaan paskat housuun.
Oikeasti ainoa mahdollinen tapa on saada sijoituksia Suomeen, on ne sitten suomalisten tai muiden tekemiä ja se että ne tuo Suomeen tuloja.

En mä jaksa uskoa innovaation olevan Jusiin perseen saaminen Jonesin nokkaan, niinkuin forumilla tuppa oelvan, vaikka se metkaa oliskin.

ei suomen ongelma ole tuloerot, niinkuin Niinistö kuvailee, van tuljen saaminen Suomeen. Ei ole hevonvitunkaan välä jos muutama tienaa miljoonatolkulla, kunhan se tuottaa kohtuulllisen toimeentulon muillekin.

Aikoinaan Henry FOrd oli sitä mieltä, että työläisille pitää maksaa kohtuullista palkkaa, jotta heillä on mahdolisuus ostaa; Ei se ole miksikään muutnut vaikka maailma on hieman isompi.

Kateus ei vie kuin kalat vedestä.

Ugh. Olen puhunut.

Örfil

Guest
Oikeasti ainoa mahdollinen tapa on saada sijoituksia Suomeen, on ne sitten suomalisten tai muiden tekemiä ja se että ne tuo Suomeen tuloja.

En mä jaksa uskoa innovaation olevan Jusiin perseen saaminen Jonesin nokkaan, niinkuin forumilla tuppa oelvan, vaikka se metkaa oliskin.

ei suomen ongelma ole tuloerot, niinkuin Niinistö kuvailee, van tuljen saaminen Suomeen. Ei ole hevonvitunkaan välä jos muutama tienaa miljoonatolkulla, kunhan se tuottaa kohtuulllisen toimeentulon muillekin.

Aikoinaan Henry FOrd oli sitä mieltä, että työläisille pitää maksaa kohtuullista palkkaa, jotta heillä on mahdolisuus ostaa; Ei se ole miksikään muutnut vaikka maailma on hieman isompi.

Kateus ei vie kuin kalat vedestä.

Ugh. Olen puhunut.
Sticky little fingers?

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Tarkennatko? Caligulan suunnitelmista hevosensa nimittämisestä konsuliksi olen lukenut (mikä ei pidä paikkaansa), mutta aasista en ole kuullut.
Caligula perusteli hevosen nimittämistä ministeriksi sillä perusteella, että muut ministerit ovat aaseja.

Törni

Well-known member
Saatteko muuten uskottua, että seuraavan kerran kun presidentti avaa suunsa niin häntä kuunnellaan?

:thumbup:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Saatteko muuten uskottua, että seuraavan kerran kun presidentti avaa suunsa niin häntä kuunnellaan?

:thumbup:
Aiempin kokemusten perusteella, oli pressana kuka tahansa, niin sanoma on mennyt eteenpäin. Halosen jyseessä ollen se oli kehnompi juttu. Halosen presidenttikaudessa ainoa hyvä puoli oli valtaoikeuksien karsiminen, koska sellaienen ei ole kyvykäs päättämään edes kissanhiekasra.