Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / TALVIKAUSI 2012-2013

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Ismo Alangolta, joka siis ratsastaa veljensä Ilkan suosiolla, julkaisee 22. helmikuuta uuden levyn.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Mun mielestäni Hynynen on hauska. Ja paljon fiksumpi kuin julkiset juttunsa antavat ymmärtää. Tai siis Jouni Hynynen on fiksumpi kuin Hynynen, joka on enempi tai vähempi silleen fiktiohahmo.

"Vain elämää":tä en oo kattellu enkä osaa sanoa mille ja miksi siellä itketään. Ihanko vaan siksi kun "toinen artisti sai niin vahvat tunnetilat irti tosta mun kappaleesta" vai jotain muuta? Mitä niitä kappaleita olen kuullut, niin yllättävän kuunneltavahkoja versioita on muut tehneet Cheekin kappaleista ja yllättävän mun korville soveltumatonta väännöstä on Cheek saanut aikaan muiden verrattain kuunneltavista kappaleista. Ei vaan ole mun juttu toi Cheek tai suomi-räppi tai rappi yleensäkään.

SamiJ

Well-known member
Virolaiset viinasukat avuksi flunssan hoitoon

Villasukat ja vedellä lantrattu viina voivat laskea kuumetta ja parantaa hieman flunssaa. Virolaislääkäri ei kuitenkaan suosittele perinteisten viinasukkien käyttöä.

Virossa ei ollut neuvostoaikaan kaikkia lääkkeitä saatavilla, niinpä kansa keksi itse parannuskeinonsa sairauksiin. Osa virolaista perinnettä ovat "viinasokid" eli viinasukat. Villasukat kastellaan viinan ja veden seokseen. Sen jälkeen viinaisia sukkia pidetään jalassa parikymmentä minuuttia.

- Pelkkä viina voi ärsyttää ihoa, joten puolet viinaa ja puolet vettä, neuvoo lappeenrantalaistunut yleislääkäri Urmas Kohu.

Viinasukat ovat vanha virolainen tapa laskea kuumetta. Kuume laskee, koska keho käyttää lämpöään märkien sukkien lämmittämiseen. Mutta muutakin pientä parantavaa vaikutusta viinasukilla lääkärin mukaan voi olla.

- Niin kuin kiinalaisesta lääketieteestä tiedämme, jalkapohjassa on paljon hermopäitä. Tämä voi vaikuttaa siihen, että vastustuskyky voi hieman nousta, miettii yleislääkäri Urmas Kohu viinasukkien parantavaa vaikutusta.
"En suosittele!"

Lääkärin mukaan suurin osa viinasukkien parantavasta vaikutuksesta on pelkkää uskomusta. Vanha kansa vielä uskoo viinasukkiin, mutta nuoremmat eivät keinoa enää käytä eteläisessä naapurissakaan.

- Pienille lapsille ei viinasukkia saa missään nimessä tehdä. Viina kun menee verenkiertoon vauvan herkän ihon kautta, muistuttaa Urmas Kohu.

Lääkäri Kohukin on kokeillut viinasukkien tehoa, sillä hänen äitinsä teki niitä hänelle usein lapsena. Lääkärin mukaan kuume voi viinasukkien avulla laskea 1 - 2 astetta.

- Mutta en kuitenkaan viinasukkien tekoa suosittele, vaikka monia vanhoja tapoja suosittelenkin, ynnää Kohu.

Lääkäri suosittelee höyryhengitystä, sarvikuonokannua ja teen juontia flunssan oireiden lieventämiseen.

http://yle.fi/uutiset/virolaiset_viinasukat_avuksi_flunssan_hoitoon/6451441
Totahan täytyy joskus kokeilla. Kai tota voi viinaa voi samalla nauttia vähän sisäisestikin?

markoj

Custom User
Entäpä jos laittaa kylmää vetta ja alkoholia vatiin suhteessa 50/50 ja liottaa varpaitaan siinä. Linimentin hauduttua riittävästi se huitastaan naamariin ja on varmasti saatu puhtaat varpaat ja hyvä känni. Jos vielä flunssa tai kuume helpottaa niin se on plussaa.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Entäpä jos laittaa kylmää vetta ja alkoholia vatiin suhteessa 50/50 ja liottaa varpaitaan siinä. Linimentin hauduttua riittävästi se huitastaan naamariin ja on varmasti saatu puhtaat varpaat ja hyvä känni. Jos vielä flunssa tai kuume helpottaa niin se on plussaa.
Ällötyksen vois maksimoida tekemällä ton kaverin kanssa ja vaihtaa vadit jalkakylvyn jälkeen.
Siis jos ois kaveri.

SamiJ

Well-known member
Ällötyksen vois maksimoida tekemällä ton kaverin kanssa ja vaihtaa vadit jalkakylvyn jälkeen.
Siis jos ois kaveri.
Ja kun ällötysestä seuraisi ylenanto, niin se tehtäisiin omaan vatiin ja sitten taas kierros alusta.