Loppukausi tasaista taistelua?

MikGo

Well-known member
Liittynyt
10.7.2003
Viestit
199
Tämähän on pelkkää toiveajattelua, mutta kuitenkin. Loppukausi on toivottavasti tasaista, ainakin tallit ovat tehneet sen eteen hyvin paljon töitä kuroakseen Ferrarin etumatkaa. McLarenilla on tulossa uusi menopeli, tosin Ranskassa huhujen mukaan vielä astetta huonommalla moottorilla, mutta erittäin hyvin uusi "hopeanuoli" on selvinnyt testeissä ja on odotettavissa, että se haastaisi Williamssin, Renaultin ja BARin. Williamssi on uudistanut autoansa hyvin paljon, jopa törmäystesti on jouduttu uusimaan. Uudistus on kyllä paikallansa ja toivottavasti se tuo merkittävän parannuksen Williams autojen suorituskykyyn. BAR-tallin päällikkö David Richards on kertonut, että BAR tulee olemaan F-1 piireissä puheenaihe. Hän nimittäin kertoi että autoon on tulossa varsin isoja kehitysaskeleita Ranskan kisaan ja BAR on ollut muutenki yllätävän suorituskykyinen auto. Renaultilla ei ole tullut suurempia muutoksia autoonsa, mutta hekin voivat vielä yllättää. Renault talli on ollut suorituskykyisin talli tähän astisista kisoista, ainakin valmistajien pisteiden sijaan. Edellämainittujen tallien tarkoituksen on varmasti haastaa Ferrari. Ferrarilla on ollut hiljaista auton kehityksen suhteen, mutta ei Ferrari ikinä uudistuksia ole ääneen huudellutkaan. Tosin Ferrarin etumatka on hyvin suuri, ellei jopa liian suuri. Mutta uskoisin ja haluan uskoa että loppu kaudesta tulisi tasainen ja muitakin kuskeja nähtäisiin palkintopallilla ja vielä ykkös paikalla. Schumin kaksi tai jopa kolme keskeytystä tekisi formula ykkösille terää, mutta tämmöistä epäonnea tuskin Schumi kohtaa. Mestari ei tänä kautena tulee tuskin vaihtumaan. Ei valmistajien puolella, eikä kuljettajien. Mutta ainoa mitä toivoimme vielä tältä kaudelta on tasaisia kisoja! Optimistina tulen varmaankin pettymään, mutta kuka tähän kauteen ei olisi jo pettynyt? Lukuunottamatta Ferrari tallia ja Ferrari faneja. Tsemppiä vain muille talleille ja kuskeille loppu kauteen!

:thumbup:
 

Conda

Well-known member
Liittynyt
28.9.2003
Viestit
104
Sijainti
Porvoo
Vaikea uskoa, ettei Ferrari olisi melko ylivoimainen myös loppukaudella, mutta 3. sijoista tullaan ehkä parhaimmillaan näkemään rajua taistelua neljänkin tallin ja seitsemän kuskin voimin (tuskin DC sentään kovin kärjessä taistelee).
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
On erittäin mahdollista että BAR ja Willims saavuttaa Ferrarin loppukaudesta. Renaultia vähän epäilen koska moottori ei kierrä, se voi olla vaikeampi muuttaa, samoin Mersulla. Mutta Honda ja BMW vääntää ja kiertää, autoon lisää aerodynaamista ja mekaanista pitoa, niin se on siinä, renkaistakin kiinni :thumbup:

Richards ainakin nyt uhkuu aika isoja puheita, että saas nähdä jos Sato voittais vaikka Magny Coursissa. Seon mahdollista :ahem:
 

Giffen:[

The Horned Reaper
Liittynyt
14.5.2004
Viestit
3000
Sijainti
unknown
Micheliini vois keksiä jonkun uuden ja kivan renkaan, jolla kierrosajat vois parantua vaikka puol sekunttia. Tosin silloin Ferrari menis hakee Bernien apuun ja sanoo "toi rengas ei noudata F1:sten henkeä (joka on:Ferrari voittaa aina), me tahotaa se pois!" Muistanko ihan väärin, kun muistelen että tollaista olis joskus jo tapahtunukkin.... :rolleyes:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
vermula sanoi:
On erittäin mahdollista että BAR ja Willims saavuttaa Ferrarin loppukaudesta. Renaultia vähän epäilen koska moottori ei kierrä, se voi olla vaikeampi muuttaa, samoin Mersulla. Mutta Honda ja BMW vääntää ja kiertää, autoon lisää aerodynaamista ja mekaanista pitoa, niin se on siinä, renkaistakin kiinni :thumbup:

Richards ainakin nyt uhkuu aika isoja puheita, että saas nähdä jos Sato voittais vaikka Magny Coursissa. Seon mahdollista :ahem:
Mutta ei se moottori ole ainoa asia autossa. Esim Williams on aikamoinen möhkäle verrattuna Renaultiin, joka on monen asiantuntijan mielestä aerodynamiikaltaan paras auto ja paranee kokoajan. McLarenilla taas luulisin että olisi renaultin ja ferrarin jälkeen paras auto aerodynamiikaltaan (siis B-versio), mutta mclaren joutuu antamaan paljon tasoitusta mersun vuoksi, joten renault, williams ja bar pääsevät edelle. Mutta mersulta on tulossa uusi moottori ja 19B:n kehitys on vasta aluillaan.

Renaultin moottorikonsepti muuttui täksi vuodeksi täysin joten lisätehon saaminen on oikeastaan helpompaa kuin Williamsilla ja Hondalla, joiden koneet ovat aivan huippuunsa viritettyjä. Lisäksi Renaultin V-kulma 72, kun aina ferrarilla, bmwllä, hondalla ja mersulla se on 90. Periaatteessa se olisi optimikulma V10-koneelle, jolloin siitä pitäisi saada eniten heppoja, mutta toisaalta pienempi kulma tarkoittaa korkeampaa painopistettä, joka taas vaikuttaa ajettavuuteen. Ja renaulthan on tällä hetkelleä toisena valmistajien mm-sarjassa.

Williams taas saa huhupuheiden mukaan paljon uutta aerodynamiikkaa ja kenties muitakin osia Ranskaan.

Voi olla että kauden jälkimmäisellä puoliskolla nähdään eri tallien voittoja ja hyviä kisoja, kun muutkin tallit saavat radalle kilpailukykyistä kalustoa. Oikeastaan tässä topicissä(tai uudessa) voitasiin aloittaa pisteidenlasku kokonaan alusta ja katsoa kenestä tulee loppukauden mestari, sillä koko kauden mestarista ei ole epäilystä.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Eiköhän edelleenkin mennä Ferrarin komennossa. 0.7 sekuntia/kierros on liian paljon kurottavaksi tai edes yksittäisessä kisassa tasoitettavaksi.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
oldez sanoi:

Voi olla että kauden jälkimmäisellä puoliskolla nähdään eri tallien voittoja ja hyviä kisoja, kun muutkin tallit saavat radalle kilpailukykyistä kalustoa. Oikeastaan tässä topicissä(tai uudessa) voitasiin aloittaa pisteidenlasku kokonaan alusta ja katsoa kenestä tulee loppukauden mestari, sillä koko kauden mestarista ei ole epäilystä.
Näinhän se on valitettavasti.

Jotta edes ensi kaudella tapahtuisi käännettä parempaan (=tasaisempaa kauteen), niin merkkejä siitä pitäisi alkaa olla pikkuhiljaa näkyvissä.

Mutta eipä taida olla....ainakaan vielä.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Eiköhän Ferraria tavoiteta mutta rinnalle pääseminen tehnee aika tiukkaa. Sen verran paljon heillä on etumatkaa tällä hetkellä. Kauden muutamassa viimeisessä kisassa ehkä nähdään taistelua voitosta kun muut tallit ovat päässeet sille tasolle millä niiden olisi pitänyt olla kauden alusta lähtien.
 

Aiwinar

Well-known member
Liittynyt
23.9.2001
Viestit
564
Sijainti
Jyväskylä
Se on ainakin varmaa, että Schumi ei varmista mestaruutta Hockella niinkuin tavoitteena oli kauden alussa. Mutta jos Schumi voittaa 3 seuraavaa kisaa ja Button ja Trulli keskeyttävät niin ainoa uhkaaja on Rubens. Kyllä BAR nostaa suoritustaan, mutta Ferrarin ei tarvitse muuta kuin ottaa varmasti pisteitä niin voittavat taas kummatkin mestaruudet.

Kovimmat taistelut voitosta luultavasti nähdään Hockella, Monzassa ja Unkarissa. Nopeilla radoilla varmasti Williams ja BAR on kovia. Ferrari varsinkin Monzassa on aina vahva. Unkarissa Rubens on lähes aina ollut Schumia nopeampi, mutta Schumin uhkana siellä on myös Renault joka pärjää varmasti koska "karting-radalla" ei tarvita voimaa moottorista.

Miksei myös Kimi Unkarissa olisi vahva. Uusi auto ja viime vuoden vahva näyttö Mclarenilta siellä. Myöskin uskon, että Kimi ottaa muutaman palkintosijan muualtakin.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Todennäköisesti muut tallit saavat Ferrarin etumatkan kiinni kauden loppuun mennessä. Se vain tarkoittaa sitä etää Maranelossa keskitytään jo kauteen 2005. Melbournessa sama tahti jatkuu taas.:D :D :ahem: :ahem:
 

Finn75

Well-known member
Liittynyt
12.12.2001
Viestit
620
Sijainti
Jyväskylä
Conda sanoi:
Vaikea uskoa, ettei Ferrari olisi melko ylivoimainen myös loppukaudella, mutta 3. sijoista tullaan ehkä parhaimmillaan näkemään rajua taistelua neljänkin tallin ja seitsemän kuskin voimin (tuskin DC sentään kovin kärjessä taistelee).
DC piristyy aina kummasti kun pitää antaa näyttöjä ensikauden tallipaikkoja varten.
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
MaranelloRed sanoi:
Todennäköisesti muut tallit saavat Ferrarin etumatkan kiinni kauden loppuun mennessä. Se vain tarkoittaa sitä etää Maranelossa keskitytään jo kauteen 2005. Melbournessa sama tahti jatkuu taas.:D :D :ahem: :ahem:
Tämä lienee se todennäköisin vaihtoehto. Leukakeisarin hehkutus katkeaa vasta viimeisessä kisassa, mutta laiha lohtu :jaska:
 

MikGo

Well-known member
Liittynyt
10.7.2003
Viestit
199
No ei Ranskassa saatu ainakaan Schumia kiinni, mutta ei siitä enää niin kaukana ollut. Muuten oli aika tasaista. Silverstonessa tuskin tulee muutosta koska aika lailla samat voimasuhteet ovat sielläkin pelissä. Saksassa kun McLarenikin saa lisää vauhtia, nähdään varmaankin uuseja kuskeja tällä kaudella palkintopallilla, ellei Kimi tee sitä jo Silverstonessa.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Mestaruushan on jo ihan selvä mut kyllä näyttää siltä että Renault, BAR ja ehkä jopa McLaren saa vielä hieman kurottua tasoeroa ja mahdollisesti pystyy jopa joissakin kisoissa haastamaan Ferrarit!

Toki Ferrari näyttää kisoissa Schumin alla ihan ylivoimaiselle mut mietityttää vaan hieman et miks taktiikkaa ei muutettu kuin yhden Ferrari kuskin kohdalla? :doubtful:
:jaska:
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Misa1 sanoi:
Toki Ferrari näyttää kisoissa Schumin alla ihan ylivoimaiselle mut mietityttää vaan hieman et miks taktiikkaa ei muutettu kuin yhden Ferrari kuskin kohdalla? :doubtful:
:jaska:
Ehkä Barri ei vaan ole yhtä hyvä? :) Aika simppeliäkin se voi olla.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Misa1 sanoi:

Toki Ferrari näyttää kisoissa Schumin alla ihan ylivoimaiselle mut mietityttää vaan hieman et miks taktiikkaa ei muutettu kuin yhden Ferrari kuskin kohdalla?
a) Ei olisi ollut yhtä vapaata tietä edessä painaa riittävästi eroa, eli tilanne oli eri
b) Barrichellosta tuskin olis ollu tuohon "repimiseen"
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Jaa, vai että Ruben ei osaa "repiä" ja uskomaton Schumi pystyy tekemään sen "ihmeen" mitä maikkarin typerät juontaja/toimittajatkin ihmettelevät!?!

Justjoo :rolleyes:
 

Musta Pekka

Well-known member
Liittynyt
1.6.2003
Viestit
431
Sijainti
Täällä näin
Silverstonen jälkeen Saksassa McLaren luultavasti on jo Renaultin ja jos ei BAR:ilta mitään superuudistuksia tule niin senkin edellä. Joten siis päähaastaja Ferrarille. Tietysti täytyy ensin katsoa onko tuossa Mersun uudessa koneessa 0.5 heppaa vai 15 heppaa enemmän tehoa verrattuna vanhaan. Ja veikkaisin että McLarenilta tulee siksi uusi etusiipi koska nyt moottori (luultavasti) jaksaa vääntää vaikka tulisikin vähän ilmanvastusta. Tietysti yksi asia on kanssa että kestääkö moottori maaliin asti jälleen kerran...
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
Musta Pekka sanoi:
Silverstonen jälkeen Saksassa McLaren luultavasti on jo Renaultin ja jos ei BAR:ilta mitään superuudistuksia tule niin senkin edellä. Joten siis päähaastaja Ferrarille.

Älä oo liian optimistinen, joudut kuitenkin taas pettymään.
 

MikGo

Well-known member
Liittynyt
10.7.2003
Viestit
199
Jospa McLaren olisi Kimin ohjastama jo tänään muita edellä? Olisi se huima temppu! Jospa tänään nähtäisiin eri voittaja! Ferrut eivät ole olleet lainkaan ylivoimaisia viikonlopun aikana. Uskoisimpa että Ferruilla on vähiten bensiiniä tankissa kärkikuljettajista. Olisi se mahtavaa jos Ferrareita ei nähtäisiä ollenkaan palkintopallilla. Tai olisi sekin mahtavaa jos kärkiviisikko mahtuisi vaikkapa kymmenen sekunnin sisään. Sitten voitaisiin puhua jo tasaisuudesta!:thumbup:
 
Ylös