Lopultakin Mika Salo saa ansaitsemansa arvostuksen

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Niin, Alesin suoritukset 99 kaudella olivat aika vahvoja niin kauan kuin kalusto kesti. Jos verrataan Dinizin tallitovereita Saloa, Hilliä ja Alesia, niin ainakin aika-ajoissa Alesi oli selkeimmin Pedroa nopeampi. Kaudella 98 Alesin suoritukset olivatkin vahvoja, vaikka silloinkin pisteitä luovuteltiin tekniikan pettämisen takia aika usein.

Ranskan GP:n aika-ajot 99 vuodelta on kyllä muistettava. Sadetta tuli läpi session ja taakse jäi Rubensia lukuunottamatta kaikki kuskit, jotka ei tuona vuonna olleet aivan huonoja!
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
pmv sanoi:
Niin, Alesin suoritukset 99 kaudella olivat aika vahvoja niin kauan kuin kalusto kesti. Jos verrataan Dinizin tallitovereita Saloa, Hilliä ja Alesia, niin ainakin aika-ajoissa Alesi oli selkeimmin Pedroa nopeampi. Kaudella 98 Alesin suoritukset olivatkin vahvoja, vaikka silloinkin pisteitä luovuteltiin tekniikan pettämisen takia aika usein.

Ranskan GP:n aika-ajot 99 vuodelta on kyllä muistettava. Sadetta tuli läpi session ja taakse jäi Rubensia lukuunottamatta kaikki kuskit, jotka ei tuona vuonna olleet aivan huonoja!
Eihän 99 ranskan aika-ajoissa koko aikaa satanut. Eikös se mennyt siten, että kärki ajoi kierroksensa kuivalla kelillä ja esim. Häkkinen sateen alettua ja tästä syystä jäi 14. ruutuun?
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Niin Kyllähän Frenzenkin on ottanut Sauberilla kaks podiumia. 1995 Monza ja 2003 Indy....
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
mn97 sanoi:
Niin Kyllähän Frenzenkin on ottanut Sauberilla kaks podiumia. 1995 Monza ja 2003 Indy....
Aivan, totta.

Tuosta vuodesta 1999 voisi vielä ehkä todeta senkin, että Diniz keskeytti omaan virheeseen muistaakseni puolet kisoistaan. Alesilla noita virheitä oli vain pari, mutta toinen harmittavasti juuri Ranskassa, jossa hän oli kiinni podiumsijassa.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
Vilperi sanoi:
Eihän 99 ranskan aika-ajoissa koko aikaa satanut. Eikös se mennyt siten, että kärki ajoi kierroksensa kuivalla kelillä ja esim. Häkkinen sateen alettua ja tästä syystä jäi 14. ruutuun?
Sade alkoi juuri ennen aika-ajoja, ja muutama kuski lähti radalle heti tunnin aluksi. Muut odottivat "parempia olosuhteita", joita ei sitten koskaan tullut.


Sitten vielä tarkastettua tietoa:
Dinizin ja Alesin keskinäisestä paremmuudesta kaudella 1999, että Alesi voitti keskinäiset aika-ajot 12-4. Alesi oli 4 kertaa ja Diniz kerran vähintään viisi sijaa parempi aika-ajoissa.

Australiassa molemmat keskeyttivät vaihteistovikaan. Diniz oli mukana pistekamppailussa, Alesi taisi jäädä lähtöruutuun. Brasiliassa Alesi teki tukun ohituksia ja taisteli pisteistä, mutta vaihteisto hajosi taas. Diniz kolaroi ja keskeytti. Imolassa Alesi oli kuudes ja Diniz ajoi ulos. Monacossa molemmat osuivat kaiteisiin.

Espanjassa Alesi oli aika-ajojen viides, mutta keskeytti kisan. Saman kohtalon kisassa koki Diniz. Kanadassa Alesi joutui Trullin aiheuttamaan lähtökolariin, Diniz selvisi kuudenneksi. Ranskassa Alesi pyörähti ulos taisteltuaan palkintopallipaikasta. Diniz keskeytti oltuaan kaukana kärjestä. Englannissa Alesi koki ongelmia ja putosi kauas taakse, Diniz kuudes.

Itävallassa Diniz oli jälleen kuudes, Alesi unohti tulla varikolle. Saksassa Diniz joutui lähtökolarin syyttömäksi osapuoleksi, Alesi kahdeksas kaukana pisteistä. Unkarissa Diniz spinnasi ulos, Alesi keskeytti lopussa polttoaineen loppumiseen. Belgiassa Dinizille jälleen ulosajo, Alesi yhdeksäs vajaat 20 sekuntia pisteistä.

Italiassa Diniz ajoi ulos, Alesi kahdeksas. Nürburgringillä Diniz joutui kuuluisaan lähtökolariin, Alesin auto hajosi. Malesiassa Alesi oli seitsemäs ja Diniz ajoi ulos. Japanissa Alesi oli kuudes ja Diniz 11.

Alesi olisi muuten voittanut Dinizin pisteissä, jos Ferrarin vetoomus ei olisi mennyt läpi Malesiassa.
 
Ylös