Vilperi sanoi:
Eihän 99 ranskan aika-ajoissa koko aikaa satanut. Eikös se mennyt siten, että kärki ajoi kierroksensa kuivalla kelillä ja esim. Häkkinen sateen alettua ja tästä syystä jäi 14. ruutuun?
Sade alkoi juuri ennen aika-ajoja, ja muutama kuski lähti radalle heti tunnin aluksi. Muut odottivat "parempia olosuhteita", joita ei sitten koskaan tullut.
Sitten vielä tarkastettua tietoa:
Dinizin ja Alesin keskinäisestä paremmuudesta kaudella 1999, että Alesi voitti keskinäiset aika-ajot 12-4. Alesi oli 4 kertaa ja Diniz kerran vähintään viisi sijaa parempi aika-ajoissa.
Australiassa molemmat keskeyttivät vaihteistovikaan. Diniz oli mukana pistekamppailussa, Alesi taisi jäädä lähtöruutuun.
Brasiliassa Alesi teki tukun ohituksia ja taisteli pisteistä, mutta vaihteisto hajosi taas. Diniz kolaroi ja keskeytti.
Imolassa Alesi oli kuudes ja Diniz ajoi ulos.
Monacossa molemmat osuivat kaiteisiin.
Espanjassa Alesi oli aika-ajojen viides, mutta keskeytti kisan. Saman kohtalon kisassa koki Diniz.
Kanadassa Alesi joutui Trullin aiheuttamaan lähtökolariin, Diniz selvisi kuudenneksi.
Ranskassa Alesi pyörähti ulos taisteltuaan palkintopallipaikasta. Diniz keskeytti oltuaan kaukana kärjestä.
Englannissa Alesi koki ongelmia ja putosi kauas taakse, Diniz kuudes.
Itävallassa Diniz oli jälleen kuudes, Alesi unohti tulla varikolle.
Saksassa Diniz joutui lähtökolarin syyttömäksi osapuoleksi, Alesi kahdeksas kaukana pisteistä.
Unkarissa Diniz spinnasi ulos, Alesi keskeytti lopussa polttoaineen loppumiseen.
Belgiassa Dinizille jälleen ulosajo, Alesi yhdeksäs vajaat 20 sekuntia pisteistä.
Italiassa Diniz ajoi ulos, Alesi kahdeksas.
Nürburgringillä Diniz joutui kuuluisaan lähtökolariin, Alesin auto hajosi.
Malesiassa Alesi oli seitsemäs ja Diniz ajoi ulos.
Japanissa Alesi oli kuudes ja Diniz 11.
Alesi olisi muuten voittanut Dinizin pisteissä, jos Ferrarin vetoomus ei olisi mennyt läpi Malesiassa.