Lotus F1 Team 2014: Huipulta pohjalle?

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5717
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Vaikea kyllä sanoa tuosta kuvasta, onko kyse oikeasti E22:sta vai jostain vanhemmasta autosta. Ainakaan se sama R29 tuo ei taida olla mutta voisi hyvinkin olla vuoden 2011 Lotus-auto. Voi se silti hyvinkin olla ihan oikea E22.
Tuskinpa sitä kannattaisi moottoria ja voimansiirtoa asennella vanhoihin peleihin jos budjetin kanssa tiukkaa?

Jotenkin tuossa kuvassa täyttää että keulan yläpinta kaartuu vähän enemmän eturipustusten kohdalla alaspäin kuin aiemmassa kuvassa, ja reunat näyttää pyöreämmiltä? Ja vinosti menevä jousitustanko on suhteessa ylempänä kiinni. Ponttoonin ilmanohjaimissakin on selvää eroa.



 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5717
Kysehän oli kuvauspäivästä eikä mistään uuden auton testiajosta (virallisesti). Eiköhän Lotuksella ole ollut myös ihan oikea kuvaussuunnitelma päivälle uuden auton toiminnasta riippumatta. Tekiväthän he sen Back to School -videonkin, joskaan en ole varma, että oliko se juuri samaisen päivän tuotos. Ei vanhassa tietenkään uutta konetta ole vaan ihan se tuttu V8.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Eiköhän Lotuksella ole ollut myös ihan oikea kuvaussuunnitelma päivälle uuden auton toiminnasta riippumatta. Tekiväthän he sen Back to School -videonkin, joskaan en ole varma, että oliko se juuri samaisen päivän tuotos. Ei vanhassa tietenkään uutta konetta ole vaan ihan se tuttu V8.
Miksi Renault sitten kustansi muut Rellua käyttävät tallit katsomaan moottoriin Jerezin jälkeen tehtyjä uudistuksia?:eek:
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5717
Koska tarkoitus oli ajattaa E22:ta. Se ei mitenkään liity siihen, mikä auto tuossa kuvassa on ja että liikahtiko oikea E22 pilttuusta pihalle missään vaiheessa. Valot päälle.
 

Ykkösnick

Heh, Massa!
Liittynyt
1.12.2013
Viestit
624
Sijainti
Kerros 107
Nokka näyttää tässä kuvassa todella oudolta.. :doubtful:



Tiedä onko silmissäni vikaa, vai onko nuo nokkien kärjet eri korkeudella sen lisäksi, että ovat eri pituiset?
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Katselin ensin, että eri moottorikate kuin renderkuvissa. Tarkemmin katseltuna selvisi miksi eri. Siinähän on DRD-putki kiinni, eli Lotus jatkaa edelleen sen kanssa kikkailua. Ehkä käyttävät nyt pakokaasuja hyödyksi, että savat DRD:n toimimaan.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Minun silmiin nokat näyttää yhtä korkeilta.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Pidempi on korkeampi?

Aika erikoinen... onko perästä kuvia?
Pidempi on kärjestä matalempi koska jatkuu pidemmälle... yhtä korkeat niin pitkään kun molemmat ovat. Ajosuunnassa oikeanpuoleinen siis pidempi.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Katselin ensin, että eri moottorikate kuin renderkuvissa. Tarkemmin katseltuna selvisi miksi eri. Siinähän on DRD-putki kiinni, eli Lotus jatkaa edelleen sen kanssa kikkailua. Ehkä käyttävät nyt pakokaasuja hyödyksi, että savat DRD:n toimimaan.
Pakokaasut on tuotava aika pitkälle yhdellä putkella ja kiihdytyksen/ahtamisen epäsäännöllisyyden takia tuo olisi aikamoinen ongelma säädellä siivelle,
puhumattakaan jos ei ilmavirtoja saatu hallittua ilmeisesti edes sillä edellisellä tapaa.
Lisäksi en näe missään DRD:lle ilmanottoa, enkä tuosta kuvasta kyllä kirveelläkään näe mitään yhdistävää tekijää takasiiven sakkaamiseksi koska
siinä on miehiä edessä.....
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Pakokaasut on tuotava aika pitkälle yhdellä putkella ja kiihdytyksen/ahtamisen epäsäännöllisyyden takia tuo olisi aikamoinen ongelma säädellä siivelle,
puhumattakaan jos ei ilmavirtoja saatu hallittua ilmeisesti edes sillä edellisellä tapaa.
Lisäksi en näe missään DRD:lle ilmanottoa, enkä tuosta kuvasta kyllä kirveelläkään näe mitään yhdistävää tekijää takasiiven sakkaamiseksi koska
siinä on miehiä edessä.....
Suorillahan kaasua painetaan eniten, joten myös pakokaasut tulee kovimmalla paineella. Esimerkiksi monkeyseatin avulla voitaisiin pakokaasuja ohjata putkelle? Putki näkyy kuvassa puhallinmiehen munien kohdalla, joka ei ole mielestäni takasiiven kannatin.



DRD:n Ilmanotto tässä? Ylemmässä kuvassa jää puhaltimen taakse.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
hmm, onhan tuo kannatin epätavallisen paksu ollakseen siiven kannatin pelkästään ja kieltämättä tuossa moottorikatteessa näkyy hieman outoa osaa....
Prkleen huonosti kuvia tuosta E22:sta kyllä on....
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Takasiiven kannake on myös toispuoleinen. Pilari kiertää pakoputken vain toiselta puolelta.







 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Päheen näköinen laitos. Etuosa jotenkin muhkean oloinen. Tehty törmäyskestäväksi noille kuskeille?:doubtful:
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Nokkassa näkyy samankaltaisuutta kuin Caterhamissa, tässä on vain kaksi banaania.





Aikalailla avoin on perä jäähdytyksen vuoksi. Ei niin tiukka, mitä rederkuvissa. Perän "ilmavuudessa" on selkee ero Red Bulliin, ehkä tässä syy miksi Lotus toimii ja Red Bull ei ole ainakaan vielä toiminut.
Ei ole DRD:tä, mutta takasiiven pystypilari näyttää erinlaiselta mitä shakedownissa, siellä se DRD saattoi olla käytössä.

 
Viimeksi muokattu:
Ylös