Minnen oo ainakaan vapaaehtoinen tuohon Nomin kuksintaan!:frown:Eikä todennäköisesti vain pilkun.
Minnen oo ainakaan vapaaehtoinen tuohon Nomin kuksintaan!:frown:Eikä todennäköisesti vain pilkun.
Ruokapaikat taitaa noitten setelien käytössä hävitä. Kuulemma meijänkin kylällä vähentyneet lounasseteleitä hyväksyvät paikat koska se setelifirma vetää niin rankasti välistä. Sama liikuntaseteleissä.Kuka siinä häviää, jos lounassetelin myy eteenpäin?
Sekin on yksin näitten väärinkäyttäjien vika, kun myyvät eteenpäin tai pahimmassa tapauksessa syöttävät perheensä niillä?Ruokapaikat taitaa noitten setelien käytössä hävitä. Kuulemma meijänkin kylällä vähentyneet lounasseteleitä hyväksyvät paikat koska se setelifirma vetää niin rankasti välistä. Sama liikuntaseteleissä.
Juuri näin ja siis verottajalle ja työnantajalle. Lounareita jaetaan x määrää per työntekijä ja ainakin minusta on herttaisen yhdentekevää mitä noilla lounareilla sen jälkeen tehdään. Jos joku haluaa tehdä niistä paperilennokkeja tai pyyhkiä niihin perseensä niin fine. Pääsääntöisesti ihmisten pitää kuitenkin syödä jotta ne pysyisivät hengissä.En ymmärrä mikä tossa on väärinkäytöstä. Jos mun työsoppariin kuuluu ateria vaikka sitten lounareiden muodossa, niin luulis verottajalle olevan yks vitun hailee millon mä sen syön vai syötänkö muille.
Tuo onkin hyvä ajatus, valtio vois palkata syömisen valvojia. Jos syö lautasen tyhjäksi, niin alkuperäinen lounassetelin verotusarvo riittää, mutta jos jättää tähteitä verotusarvoa nostettaisiin ja lisäksi perittäisiin kierrätysmaksu.Tässä on kysymys vähän samasta kuin alettaisiin valvoa, että ihminen syö lautasensa tyhjäksi siellä lounasravintolassa eikä vain teeskentele syövänsä jotain.
No mut jos maksaisivat perheensä aterian normaalisti niin ruokapaikat tienais enemmän.Sekin on yksin näitten väärinkäyttäjien vika, kun myyvät eteenpäin tai pahimmassa tapauksessa syöttävät perheensä niillä?
Itsekäytetyt lounassetelit rikastuttavat ravintoloitsijoita enemmän?No mut jos maksaisivat perheensä aterian normaalisti niin ruokapaikat tienais enemmän.
Eiku ajattelin, että työntekijä hankkisi lounasseteleitä vaan sen verran kuin itse käyttää työpäivien aikana.Itsekäytetyt lounassetelit rikastuttavat ravintoloitsijoita enemmän?
Vastustan henkeen ja vereen holhousyhteiskuntaa, eikä tällä asialla ei olekaan mitään tekemistä holhouksen kanssa.Tavallisia suomalaisia ne päättäjätkin pohjimmiltaan ovat, joten kai se on selvää, että näitä holhousyhteiskunnan vankkoja tukijoita löytyy täältäkin. Mitä pidempään olen ollut poissa Suomesta, sitä enemmän ovat silmät avautuneet huomaamaan, että asiat hoituvat muuallakin tavoin ja vieläpä varsin hyvin. Suomessa on paljon hyvää ja paljon sellaista, mitä oikeasti kaipaan, mutta tippakaan ei ole ikävä tuota lähes sairaalloista pilkunnussintaa ja holhousta. Tunkki jne.
Jos Lounassetelin ajatuksena on alunperin ollut, että kyseessä on työnantajalle helpompi ja työntekijälle edullinen tapa maksaa työntekijän lounas? Näin ainakin olen ymmärtänyt.Olen systeemin hyväksikäyttäjä ja yhteiskunta kärsinyt suunnattomasti, kun otin ilmaiseksi vastaan yhden tyypin edellisvuotiset työsuhdeturvakengät. Ei mene päähäni edelleenkään päähäni kuka häviää, jos lounassetelin käyttää muu kuin alkuperäinen saaja. Jos se rautalanka ollut jo, niin näyttäkää missä.
Mikäli niitä työkenkiä saisi käyttää vapaa-ajallakin, niin ne eivät enää olisi vähennyskelpoisia.Onko firma pilkunnussija, jos se tarjoaa työntekijälle omaksi turvakenkäparin per vuosi ja ilmoittaa, että niitten kenkien pitää tulla työntekijän omaan työkäyttöön?
Mun käsittääkseni lounassetelien "väärinkäyttö" on aika marginaalinen ongelma, enkä näe siinä mitään pahaa, jos joku käyttämättömiä lounareita antaa perheenjäsenilleen. Tiedän kokemuksesta, että jotkut ovat töissä tarjonneet asiakkaallekin lounaan sellaisilla, sekin on itse asiassa sen käyttötarkoitusta vastaan.Vastustan henkeen ja vereen holhousyhteiskuntaa, eikä tällä asialla ei olekaan mitään tekemistä holhouksen kanssa.
Kysehän on pitkälti vain yksinkertaisen säännön noudattamisesta: Lounasseteli on tarkoitettu työaikaisen ruokailun maksuvälineeksi ja sillä voi maksaa ainoastaan aterioita. Jos näin yksinkertaista sääntöä ei ymmärrä tai ihmiset haluavat kiertää sääntöjä, niin totta kai asiaa valvovat instanssit tekevät kaikkensa, jotta sääntöä noudatettaisiin. On lukemattomia asioita mitä on pilattu sillä, kun asioita hyödynnetään härskisti ja piittaamattomasti.
Muistutan vielä, että ei tämä asia ole meikäläisen vika.
Eikös noihin liikelounaisiinkin ollut joku verovähennysoikeus?jotkut ovat töissä tarjonneet asiakkaallekin lounaan sellaisilla, sekin on itse asiassa sen käyttötarkoitusta vastaan.
Vähennysoikeuden suuruus riippuu tiliöinnistä.Eikös noihin liikelounaisiinkin ollut joku verovähennysoikeus?