Lounarit

jjv

Arschloch
Kuka siinä häviää, jos lounassetelin myy eteenpäin?
Ruokapaikat taitaa noitten setelien käytössä hävitä. Kuulemma meijänkin kylällä vähentyneet lounasseteleitä hyväksyvät paikat koska se setelifirma vetää niin rankasti välistä. Sama liikuntaseteleissä.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Ruokapaikat taitaa noitten setelien käytössä hävitä. Kuulemma meijänkin kylällä vähentyneet lounasseteleitä hyväksyvät paikat koska se setelifirma vetää niin rankasti välistä. Sama liikuntaseteleissä.
Sekin on yksin näitten väärinkäyttäjien vika, kun myyvät eteenpäin tai pahimmassa tapauksessa syöttävät perheensä niillä?

DW

2009-2016
Luin nopeasti jutun ja hieman yllätyin, kun yhdenkään ämmän nimeä ei silmille tällä kertaa osunut...noh välillä näinkinpäin...

Törni

Well-known member
En ymmärrä mikä tossa on väärinkäytöstä. Jos mun työsoppariin kuuluu ateria vaikka sitten lounareiden muodossa, niin luulis verottajalle olevan yks vitun hailee millon mä sen syön vai syötänkö muille.
Juuri näin ja siis verottajalle ja työnantajalle. Lounareita jaetaan x määrää per työntekijä ja ainakin minusta on herttaisen yhdentekevää mitä noilla lounareilla sen jälkeen tehdään. Jos joku haluaa tehdä niistä paperilennokkeja tai pyyhkiä niihin perseensä niin fine. Pääsääntöisesti ihmisten pitää kuitenkin syödä jotta ne pysyisivät hengissä.

Tässä on kysymys vähän samasta kuin alettaisiin valvoa, että ihminen syö lautasensa tyhjäksi siellä lounasravintolassa eikä vain teeskentele syövänsä jotain.

Viimeksi muokattu:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Tässä on kysymys vähän samasta kuin alettaisiin valvoa, että ihminen syö lautasensa tyhjäksi siellä lounasravintolassa eikä vain teeskentele syövänsä jotain.
Tuo onkin hyvä ajatus, valtio vois palkata syömisen valvojia. Jos syö lautasen tyhjäksi, niin alkuperäinen lounassetelin verotusarvo riittää, mutta jos jättää tähteitä verotusarvoa nostettaisiin ja lisäksi perittäisiin kierrätysmaksu.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Eikö tuo nyt ole vapaan kilpailun ja markkinoiden estämistä, että toiset vastaanottaa seteleitä ja toiset ei.

Tai että osa niitä saa lunastaa ja toiset ei.

jjv

Arschloch
Sekin on yksin näitten väärinkäyttäjien vika, kun myyvät eteenpäin tai pahimmassa tapauksessa syöttävät perheensä niillä?
No mut jos maksaisivat perheensä aterian normaalisti niin ruokapaikat tienais enemmän.

jjv

Arschloch
Onko firma pilkunnussija, jos se tarjoaa työntekijälle omaksi turvakenkäparin per vuosi ja ilmoittaa, että niitten kenkien pitää tulla työntekijän omaan työkäyttöön?

jjv

Arschloch
Itsekäytetyt lounassetelit rikastuttavat ravintoloitsijoita enemmän?
Eiku ajattelin, että työntekijä hankkisi lounasseteleitä vaan sen verran kuin itse käyttää työpäivien aikana.

Liikuntaseteleitä käyttäessä joku paikka täälläkin jo henkilöllisyystodistusta vaatii. Olikohan uimahalli, en muista varmaksi.

Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Tavallisia suomalaisia ne päättäjätkin pohjimmiltaan ovat, joten kai se on selvää, että näitä holhousyhteiskunnan vankkoja tukijoita löytyy täältäkin. Mitä pidempään olen ollut poissa Suomesta, sitä enemmän ovat silmät avautuneet huomaamaan, että asiat hoituvat muuallakin tavoin ja vieläpä varsin hyvin. Suomessa on paljon hyvää ja paljon sellaista, mitä oikeasti kaipaan, mutta tippakaan ei ole ikävä tuota lähes sairaalloista pilkunnussintaa ja holhousta. Tunkki jne.
Vastustan henkeen ja vereen holhousyhteiskuntaa, eikä tällä asialla ei olekaan mitään tekemistä holhouksen kanssa.

Kysehän on pitkälti vain yksinkertaisen säännön noudattamisesta: Lounasseteli on tarkoitettu työaikaisen ruokailun maksuvälineeksi ja sillä voi maksaa ainoastaan aterioita. Jos näin yksinkertaista sääntöä ei ymmärrä tai ihmiset haluavat kiertää sääntöjä, niin totta kai asiaa valvovat instanssit tekevät kaikkensa, jotta sääntöä noudatettaisiin. On lukemattomia asioita mitä on pilattu sillä, kun asioita hyödynnetään härskisti ja piittaamattomasti.

Muistutan vielä, että ei tämä asia ole meikäläisen vika. ;)

jjv

Arschloch
Komppaan Formulanomia. Lupaan ettei tule toistumaan.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Komppailen komppailijaa.

Aika moni asia menee pieleen juuri siksi, että lähdetään "ei kai se nyt haittaa kummää vähän tälleen" -linjalle. Ihmiset ovat unohtaneet kategorisen imperatiivin ja omaa etua tavoitellaan lyhytnäköisesti kokonaisuudesta välittämättä.

Tosin jos avaisin mitä kaikkea tällä tarkoitan, Nomi ei varmaan enää komppailisikaan mua siinä tilanteessa. Syntyisi komppihäiriö, komppien perinpohjainen epäsuhta.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Olen systeemin hyväksikäyttäjä ja yhteiskunta kärsinyt suunnattomasti, kun otin ilmaiseksi vastaan yhden tyypin edellisvuotiset työsuhdeturvakengät. Ei mene päähäni edelleenkään päähäni kuka häviää, jos lounassetelin käyttää muu kuin alkuperäinen saaja. Jos se rautalanka ollut jo, niin näyttäkää missä.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Olen systeemin hyväksikäyttäjä ja yhteiskunta kärsinyt suunnattomasti, kun otin ilmaiseksi vastaan yhden tyypin edellisvuotiset työsuhdeturvakengät. Ei mene päähäni edelleenkään päähäni kuka häviää, jos lounassetelin käyttää muu kuin alkuperäinen saaja. Jos se rautalanka ollut jo, niin näyttäkää missä.
Jos Lounassetelin ajatuksena on alunperin ollut, että kyseessä on työnantajalle helpompi ja työntekijälle edullinen tapa maksaa työntekijän lounas? Näin ainakin olen ymmärtänyt.

Mutta käytön lisääntyminen on johtakut siihen, että lounareita otetaan enemmän kuin tarve on. Tämä nostaa pitkällä aikavälillä helposti hintoja ei-lounariasiakkaille, kun järjestelmä alkaa saada sellaista painoarvoa, että lounaspaikat päättävät hintansa lounarien suuruuden perusteella.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Onko firma pilkunnussija, jos se tarjoaa työntekijälle omaksi turvakenkäparin per vuosi ja ilmoittaa, että niitten kenkien pitää tulla työntekijän omaan työkäyttöön?
Mikäli niitä työkenkiä saisi käyttää vapaa-ajallakin, niin ne eivät enää olisi vähennyskelpoisia.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Vastustan henkeen ja vereen holhousyhteiskuntaa, eikä tällä asialla ei olekaan mitään tekemistä holhouksen kanssa.

Kysehän on pitkälti vain yksinkertaisen säännön noudattamisesta: Lounasseteli on tarkoitettu työaikaisen ruokailun maksuvälineeksi ja sillä voi maksaa ainoastaan aterioita. Jos näin yksinkertaista sääntöä ei ymmärrä tai ihmiset haluavat kiertää sääntöjä, niin totta kai asiaa valvovat instanssit tekevät kaikkensa, jotta sääntöä noudatettaisiin. On lukemattomia asioita mitä on pilattu sillä, kun asioita hyödynnetään härskisti ja piittaamattomasti.

Muistutan vielä, että ei tämä asia ole meikäläisen vika. ;)
Mun käsittääkseni lounassetelien "väärinkäyttö" on aika marginaalinen ongelma, enkä näe siinä mitään pahaa, jos joku käyttämättömiä lounareita antaa perheenjäsenilleen. Tiedän kokemuksesta, että jotkut ovat töissä tarjonneet asiakkaallekin lounaan sellaisilla, sekin on itse asiassa sen käyttötarkoitusta vastaan.

jjv

Arschloch
jotkut ovat töissä tarjonneet asiakkaallekin lounaan sellaisilla, sekin on itse asiassa sen käyttötarkoitusta vastaan.
Eikös noihin liikelounaisiinkin ollut joku verovähennysoikeus?