Mac mini

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
http://www.apple.com/fi/macmini/

Nyt pääsis kokeilemaan Macia halvemmalla kuin koskaan. Hintaa tuolle löytyis 519 euroa ilman näyttöä. Itse en noita ole koskaan käyttänyt, mutta ne ovat kuulemma hyvin helppokäyttöisiä. Varmaan täälläkin on joku macisti, joka tuosta/maceista osaa kertoa lisää?

Vielä kuva tuosta minikoneesta:

Jarto

Senior Member, VIP
Sijainti
Vaasa
On se kyllä söpö kuin sika pienenä. Harkinnassa on kovasti että ostaisin tuollaisen kotikoneeksi. Osaako joku mäkkikäyttäjä kertoa mitään tuon suorituskyvystä verrattuna Winkkariin? Käyttäjämukavuus ja tietoturva nyt ainakin on aivan eri planeetalta.

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
Juu, lähinnä ois mielenkiintosta tietää riitääkö tuo 256mt muistia miten hyvin. Luulis ettei kauheesti töki ku sellasena niitä myyvät, mutta esim. XP on aika tuskanen niin pienellä muistimäärällä.

Sam.S.Walken

alias SSW
Sijainti
Espoo, Suomi
Saattaa olla että tulee seuraavaksi koneeksi tuollainen hankittua. Ei ainakaan hinta ole paha ja nopeasti saa toimimaankin. Ehkä toimii vähän vakaammin kuin wintoosa ja viruksiakin lienee mäkille aikalailla vähemmän.

Mutta ikävä kyllä täytyy windowskin pitää joidenkin ohjelmien vuoksi, kun eivät toimi macissä

Jarto

Senior Member, VIP
Sijainti
Vaasa
Hommasin vanhemmilleni uudeksi kotikoneeksi Mac mini:n. Kone saapui viime perjantaina ja ehdin kokeilla sitä jonkin verran. Huomioita:

+ kone on käsittämättömän pieni ja hiljainen.
+ käyttiksen käyttämisen oppi hetkessä kun Windows:n osaa.
+ nopeus oli varsin mukava. (Muistia 512 Mb)
+ tunnisti USB-digikameran kuin tyhjää vain.
+ hyvä softapaketti.

- Mac:n hiiressä saisi olla rulla.

Pitänee hommata toinen itsellekin :)

Captain Howdy

Well-known member
Mä en suostu muita käyttämään. Olen työkseni + opiskelut mukaanlukien käyttänyt mäkkiä yhteensä n. 10 vuotta.

Harkitsen itsekin tuon minin hankkimista.