Macintosh

jukkis

Well-known member
Liittynyt
18.2.1999
Viestit
3181
Onko forumilaisten joukossa Macintosh-käyttäjiä? Löytyykö muuten kokemuksia Applen koneista?

Viruksiin, kaatumisiin ja muihin PC-ongelmiin hitaasti, mutta sitäkin varmemmin kypsyvänä tyyppinä aloin vakavissaan harkita seuraavaksi koneekseni Applen konetta. Käytöstäni minimaalinen osa on pelaamista, ja käytännössä jokaiseen haluamaani hommaan löytyy Mac-puolelta ohjelma.

Macien toimintavarmuutta on ylistetty ja käytön helppoutta korostettu. Omat Mac-kokemukseni ovat kuitenkin todella vähäiset, PC:itä sen sijaan on taustalla varmaan kymmenen vuotta.

Mielipiteitä?
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Itsekin olisin kiinnostunut maceistä, mutta ovat minulle hieman liian kalliita. Eikä pelejäkään ole niin hyvin saatavilla, vaikkei pelaaminen olekaan tärkeintä. Mutta muuten varmasti mielenkiintoinen vaihtoehto. Enkä ole koskaan lukenut huonoista mac-kokemuksista. Toisaalta en tunne ketään kellä olisi mac.

Sinulla on ollut windows? Ehkä Linux olisi sinulle kuin tehty? No en viitsi alkaa perustelemaan, varsinkaan kun en itse sitä käytä.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Jos Jukkis kertos hieman lisää noista tarvitsemistaan ohjelmista, niin voisin koittaa suositella tai olla suosittelematta linuxia. Siihen siirtyminen kuitenkin vaatii hieman perehtymistä ja aikaa tapauksesta riippuen.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
jukkis sanoi:
Onko forumilaisten joukossa Macintosh-käyttäjiä? Löytyykö muuten kokemuksia Applen koneista?

Viruksiin, kaatumisiin ja muihin PC-ongelmiin hitaasti, mutta sitäkin varmemmin kypsyvänä tyyppinä aloin vakavissaan harkita seuraavaksi koneekseni Applen konetta. Käytöstäni minimaalinen osa on pelaamista, ja käytännössä jokaiseen haluamaani hommaan löytyy Mac-puolelta ohjelma.

Macien toimintavarmuutta on ylistetty ja käytön helppoutta korostettu. Omat Mac-kokemukseni ovat kuitenkin todella vähäiset, PC:itä sen sijaan on taustalla varmaan kymmenen vuotta.

Mielipiteitä?
Mulla on duunissa (kone jota nyt käytän) G5 ja himassa eMac. Olen henkeen ja vereen omenamiehiä!

Tämän ja edellisen duunikoneen OS X -käyttis ei ole kaatunut kertaakaan. mitä nyt välillä joku ohjelma kaatuu, mutta käyttistä se ei horjuta koskaan! Kaikki toimii jotenkin inhimillisesti, ei tarvitse tietää hevonvittua mistään BIOSseista, kunhan vaan keskittyy tekemään duunia.

Mä olen edelleen sitä mieltä, että kun tehdään töitä, painetaan omenanapista kone päälle ja jos halutaan pelata pelejä, siirrytään PC-puolelle (no silloinkin helpompaa on startata PS2! ;) )

Applella homma toimii!
 

mardemi

Well-known member
Liittynyt
4.2.2004
Viestit
753
Sijainti
Keski-Suomi
Pitäis ostaa itselleni ylppärilahjaks kannettava, ja tällä hetkellä on armoton Apple-kuume päällänsä :eek!:

Varmatoimisuus, sujuva netti, musiikkiominaisuudet.. kuulostaa ihan iBookilta tai PowerBookilta. :) :)

En noista peleistä välitä.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Kerroinkos mä jo kuinka maccien mukana on jo viimeisen vuoden ajan tullu koneeseen valmiina asennettuna polttava DVD-asema ja käyttiksen mukana kaikki tarvittavat ohjelmat kotiDVD:n tekoon! (iDVD, iMovie, iPhoto, Garageband)

Tosin karvahattuohjelmia, mutta kyllä noilla lintsireissusta saa DVD:n tehtyä!
 
Ylös