Hmh. No olihan eilinen aika-ajo sinänsä poikkeuksellinen, että heikompien tallien kuljettajat pääsivät ajamaan paremmissa olosuhteissa.. Kyllähän keskimäärin nuo kovemmat kuskit ovat kuitenkin siellä loppupäässä olleet lauantain aika-ajoja ajelemassa.Jarse:
Esimerkiksi tämä Ranskan GP:n aika-ajo... Kaikki oli periaatteessa ohi, kun M. Schumacher ajoi kierroksensa. Sen jälkeen oli turha odottaa muutoksia kärkikahinoihin. Ja puolet aika-ajosta oli vielä jäljellä!!
Vanha systeemi sentään takasi jännityksen viime minuuteille saakka. Okei, joissakin aika-ajoissa jopa ensimmäiset puoli tuntia oli yhtä odottelua, mutta kyllä se tämän tylsyyden voittaa.
Tämän ajon tylsyys johtui eilisen erilaisista tuloksista. Nyt kaikki huippukuskit ajoivat kierroksen alussa ja siitä johtuen loppu oli melkoisen tylsä. Sitä kyllä ihmettelen, jos joku kehtaa sanoa Nürburghringin aika-ajoja tylsäksi. Kyllä tämä järjestelmä on ihan hyvä ja mukaansa vetävä!Jarse:
Voi jumankauta kun tämä nykyinen aika-ajosysteemi on TYLSÄ!!
Esimerkiksi tämä Ranskan GP:n aika-ajo... Kaikki oli periaatteessa ohi, kun M. Schumacher ajoi kierroksensa. Sen jälkeen oli turha odottaa muutoksia kärkikahinoihin. Ja puolet aika-ajosta oli vielä jäljellä!!
Eihän se TT väittänyt, että Prost silloin 92 voitti. Tuominen luki katsojakysymystä, johon oli laitettu väärä vuosi, sitten hetken päästä TT sanoikin, että se vuos oli kyllä 93 jolloin Prost voitti.Originally posted by JOC:
<strong>Tuominen väitti launantain harjoituksissa että Alain Prost voitti vuoden -92 mestaruuden, ja JJ säesti </strong>
Totta! winkMillähän puolella tuo likainen puoli oikein on kun kaikki kuljettajat ajoivat harjoituksissa ja aika-ajoissa lähtöruudukkojen vierestä aivan seinän reunustaa pitkin. Parillinen rivi saattaa olla jopa puhtaampi tällä kertaa.
Saksassahan Kimi tuli jo 16 kierroksen jälkeen sisään ja Ralffi vasta 20 kierroksen paikkeilla plus tietenkin tuo moottorin mahdollinen virittely eli saattoi Williams olla nopeampi jo viime kisassa. Toivottavasti Kimi tai Michael saa lyötyä startissa kiilaa Williamsien väliin niin saadaan kunnon reisinkiä.kristian.s:
Aika yllättävää kyllä jos Williamsin ylivoima muihin nähden on tuota luokkaa mitä aika-ajo antaa ymmärtää. Ranskassa McLaren vaikutti olevan Williamsia edellä, mutta tällä hetkellä Williams näyttää todella vahvalta. Tulee tosiaankin mieleen mikä tuossa ylempänäkin nousi esille, että minkähänlainen moottoriversio Kimillä oikein tuolla Saksassa oli.. Noh, huomisen jälkeen ollaan taas viisaampia.
Saksassa Kimi tuli ruuhkan takia sisään 16 kierroksen jälkeen. Ilman ruuhkaa Kimi ois tullu sisään siinä 20 kierroksen paikkeilla.Saksassahan Kimi tuli jo 16 kierroksen jälkeen sisään
Tuosta eron kasvamisesta en olis noin varma.kristian.s:
Mikäli Williamsit pääsevät ekaan mutkaan johdossa tulee ero todennäköisesti kasvamaan aika reilustikin, joten pitäisikö tässä nyt toivoa Schumin pääsevän jollain konstilla jopa kärkeen jarruttamaan menoa tuossa alussa wink ? Viime vuonnahan Schumi oli reilusti nopein mies radalla, mutta Montoya toimi siinä tulppana ja samalla oli mennä voittokin (joka tosin meni tiukalle vain sen rangaistuksen takia). Kuitenkin jos Ferrari tai jopa McLaren pääsee sinne kärkeen niin taitaa pakka pysyä yhtälailla kasassa kuin viimekin vuonna.
Ja jonkun ajan päästä Kimin vauhdin lähde posahti..MP4/18A:
Tuosta eron kasvamisesta en olis noin varma.
nähtiinhän se nurburgringilläkin, "Half" oli aika-ajoissa Kimin perässä about 1 kymmenys mut sitten kisassa enisimmäisten 10 kierroksen aikana Kimi kasvatti eroa 0.5-1.0 sekuntia kierroksella.
Onneksi kisa ei sentään mennyt pieleen oman ajovirheen takia.jenan:
Ja jonkun ajan päästä Kimin vauhdin lähde posahti..MP4/18A:
Tuosta eron kasvamisesta en olis noin varma.
nähtiinhän se nurburgringilläkin, "Half" oli aika-ajoissa Kimin perässä about 1 kymmenys mut sitten kisassa enisimmäisten 10 kierroksen aikana Kimi kasvatti eroa 0.5-1.0 sekuntia kierroksella.
No eikö se viimeksi ollut perinteistä luokkaa? Kun nyt ero vauhdeissa edelliseen kertaan oli 0.032s+0.053s=0.085 s kuskien välillä niin aika huono on se spesiaaliversio varsinkin kun ottaa huomioon että Kimin kierros Nyrrellä näytti puhtaammalle joten luulisi että eroa kertyisi enemmän joten Kimillä täytyy olla "erikoisversio" tälläkin radalla tai sitten mitään erikoisversiota ei ole.pmv:
Kimin ja MSchumin välinen ero oli perinteistä luokkaa, mutta Williamsit näyttävät karkaavan. Toisaalta Coulthard oli nyt todlla lähellä Kimiä. Jotenkin vaan tuntuu edelleenkin siltä, että Kimin kone Nürburgringillä oli joku spesiaaliversio jonka luotettavuus oli riskeerattu.