Mahtimiesten tyrannia? -Onko demokratia tuhottu?

• Viestiketjun aloittaja bernie
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

bernie

Guest
Kuten tiedätte,ystävät hyvät,vaikutta tsätti puolella joukko mahtimiehiä, siis henkilöitä joiden valta on käytännössä rajaton; he voivat täysin summittaisesti potkia uhrinsa ulos tai pahimmassa tapauksessa julistaa uhrinsa pannaan, eli estää ikuisesti heidän pääsynsä tsättiin. Sinänsä mahtimiesten toiminta on ymmärrettävää, sillä näinhän estetään esim.todellisten häiriköiden(mm.ihmiset jotka kiroilevat vuolaasti)pääsy pilaamaan muiden tsättääjien iloa.
Ongelma on siinä,että mahtimiesten joukko koostuu henkilöistä, joiden valinnassa ei ole käytetty järjellistä logiikkaa. Siellä nimittäin vaikuttaa yksilöitä jotka kiroilevat ja ovat muutenkin henkisesti varsin alttiita oikuille ja erinäisille mielenhäiriöille. Tästä syystä olen itse joutunut todistamaan kuinka täysin asiallisesti käyttäytyviä tsättääjiä on täsyin summittaisesti valikoiden heitelty mahtimiesten toimesta ulos! Tämä,ns.kickaus tuntuu olevan useille mahtimiehille tapa pitää hauskaa ja tappaa aikaa. Valitettavaa tämä on tietysti uhrien, usein täysin syyttömien tavallisten tsättääjien takia. Itse olen allekirjoittaneena joutunut kokemaan edellämainitun kaltasita säädytöntä uhittelua ja väkivaltaista kickausta mahtimiesten osalta.
Ongelmaa pahentaa se,että mahtimiesten toiminnasta ei näytä olevan oikeutta edes valittaa! Itse en ainakaan tiedä mihin tahoon olisi otettava yhteyttä jotta asiaan puututtaisiin, sillä valitettavasti useat mahtimiehet vastaavat foorumin koko instituutiosta ja sen toiminnasta. Kyseessä on siis ilmeinen korruptio ja ehkä jopa nepotismi(sukulaisten suosiminen).
Koska mahtimieheksi pääsyyn ei oikeuta edes se,että olet foorumin kokeneimpia jäseniä(kuten esimerkiksi monet -99 mukaan liittyneet), vaan valloillaan on täysi tyrannia ja oligarkia(harvainvalta),ehdotan että foorumilla pidettäisiin aika ajoin(esim.kerran vuodessa) mahtimies-vaalit,joissa demokratian periaatteiden mukaisesti kaikilla forumisteilla olisi oikeus äänestää yhtä henkilöä(ei kuitenkaan itseään)mahtimiesten joukkoon. Tällöin mahtimiehet saavuttaisivat kansansuosion ja heitä kohtaan ei tunnettaisi laajaa vihamielisyyttä,sillä olisivathan mahtimiesten edustajan tällöin formustien itse sinne valitsemia! Muistutan että elämme kuitenkin sivistyneessä ,demokraattisessa valtiossa muutenkin.

Topicin tarkoitus on kerätä mahollisimman paljon nimiä sen mahtimiesten -vaalien perustamisen puolesta. Täten,kaikki te, jotka olette huolissanne oikeuksistanne ja haluaisitte vapaat vaalit asian suhteen, antakaa tukenne hankkellemme, sillä uskomme joukkovoimaan. Tyrannia ei kukistu yhden miehen voimin, mutta uskon vakaasti että laajempi liike pakottaa mahtimiehet itsensäkin ottamaan askeleen kohti demokratiaa!Kiitos!

Sijainti
ilomanzi
minä ainakin olen täysin samaa mieltä bernien kanssa. mahtimiesten valtaan on syytä puuttua ennenku se saavuttaa hirmuisen mittasuhteet!(historiassa on ikäviä esimerkkejä moisesta).

vaadimme vapaita mahtimies-vaaleja!

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Hyvä juttu! Toimii paljon paremmin vitsinä täällä kuin Vapaassa. :D

bernie

Guest
tästä juurin puhuin. mahtimiesten jäsenethän ne siinä yrittävät huumorinkukkasia viljelemällä latistaa topicin uskottavuutta. vaan eipä taida onnistua!

patriot

Foorumin senaattori
Millä perusteella tuolla chatissa tuon mahtiaseman on saavuttanut?

Puhun amatöörinä, koska en ole perehtynyt irc-piireihin!

Eli miten minä voin saavuttaa stalinistin valtuudet? Tai kuka tahansa muu?

Näitä nykyisiä ei kai ole valittu?

Jos on, niin mitä se kertoo äänestäjistä.... eek!

SJM

Banned
Sijainti
Suomi
Juuri hetki sitten todistin kärsivänä osapuolena erään mahtimiehen aseman väärinkäyttöä!

SJM

Banned
Sijainti
Suomi
Ajan mittaan mahtimiesten mahti kupsahtaa omaan mahdottomuuteensa! Jatkuvasti joudun todistamaan itseni tai sielunveljieni kaltoinkohtelua! Mahtimiehet joutuivat hetki sitten omalta kannaltaan täysin epätoivoiseen tilanteeseen! Se, että ihminen sisällään tuntee todella olevansa toista arvokkaampi, on mielestäni vähintäänkin huolestuttavaa! "Eräät henkilöt" ovat jo mieleltään murentuneita! Mahtimiesten toiminnan uskottavuutta lisäisi se, että olisi olemassa säännöt, edes jonkin laiset! Myös mahdollisten sääntöjen noudattaminen toisi lisämausteensa soppaan elikkä osoittaisi mahtimiesten olevan vähemmän vallanhimoisia mahtailijoita!
Joka päivä useaan otteeseen törmään mahtimiesten naurettavia toimia tarkkaillessani tilanteisiin ja tapauksiin, jotka ovat ristiriidassa toistensa kanssa! Mahtimiehet! Mahtimiesten puuhia voisi verrata pienten lasten leikkeihin, ei mitään johdonmukaista linjaa, mutta tietyllä asenteella havaintoja tehdessään saattaa löytyä useita humoristisia piirteitä!

abc

DNF
patriot:
Millä perusteella tuolla chatissa tuon mahtiaseman on saavuttanut?

Puhun amatöörinä, koska en ole perehtynyt irc-piireihin!

Eli miten minä voin saavuttaa stalinistin valtuudet? Tai kuka tahansa muu?

Näitä nykyisiä ei kai ole valittu?

Jos on, niin mitä se kertoo äänestäjistä.... eek!
IRC:ssä moderointioikeudet eli ns. OPit saa kanavalle, kun saapuu ensimmäisenä paikalle. Sen jälkeen niitä on jaeltu luotettavina tunnetuille henkilöille ja kanavan kontrolloimiseen on tehty ns. botteja, jotka hoitaa mm. oppaamisen.

Tämä Stalinist-hahmo pyörii mun tunnuksella kouluni koneella, jonne saat oikeudet tulemalla opiskelemaan tänne.

Nykyiset on valittu kanavan vakionaamojen toimesta samaan tapaan kuin kaikilla muillakin irc-kanavilla. Kuka tahansa voi siis oman kanavan laittaa pystyyn, mutta F1-Forumin rinnalla toimiva #f1_forum-kanava on ja pysyy samojen tyyppien hallussa, ketkä moderoi tätä Forumia.

<small>[ 11-08-2003, 14:29: Message edited by: VJR ]</small>

Status
Ei avoinna uusille viesteille.