Maksaisitko ennakkoon?

Pelottaako taantuma, maksatko etukäteen?

  • Voisin maksaa huoletta etukäteen

    Äänet: 9 39,1%
  • En suostuisi maksamaan etukäteen

    Äänet: 14 60,9%

  • Äänestäjiä yhteensä
    23

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Ostin silmälasit ja piti maksaa etukäteen koko hoito. Jotenkin olen tottunut, että ensin saadaan tavara ja sitten vasta maksu.

Taantuma kaataa nimekkäitäkin yrityksiä. Miten on, uskaltaisitko ostaa soffan jos maksu vaadittaisiin etukäteen ja toimitus olisi 2kk päästä? Entä Saabin? Entä keittökalusteet tai polkupyörän?
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Riippuu aikalailla hinnasta, ylipäätään koko kauppasumman maksaminen kalliimmissa tuotteissa ennen toimitusta on kyseenalaista suhdannetilanteesta riippumatta.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ostin silmälasit ja piti maksaa etukäteen koko hoito. Jotenkin olen tottunut, että ensin saadaan tavara ja sitten vasta maksu.

Taantuma kaataa nimekkäitäkin yrityksiä. Miten on, uskaltaisitko ostaa soffan jos maksu vaadittaisiin etukäteen ja toimitus olisi 2kk päästä? Entä Saabin? Entä keittökalusteet tai polkupyörän?
No ennyt sentään sellaista tuotetta ennakkoon maksaisi, mitä pitäisi KAKSI KUUKAUTTA ODOTELLA. Ehkä viikko max. mitä ennakkoon viitsisin maksaa.

Telkkarin maksoin "ennakkoon" keskiviikkona, tuote pitäisi saapua tänään, MUTTA SÄHKÖPOSTIIN EI OLE VIELÄ VASTATTU.

Soitan tovin päästä ja tiedustelen lisää.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Ostin silmälasit ja piti maksaa etukäteen koko hoito. Jotenkin olen tottunut, että ensin saadaan tavara ja sitten vasta maksu.
Itse ostin kanssa noin...vähän kummastelin myös, että miksi jo nyt....mut maksoin silti. Rahamies, kun oon....
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Sellaisen summan maksaisin ennakkoon, jonka menettäminen ei ole suuri katastrofi.
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Riippuu tapauksesta. Jos summa ei ole iso ja putiikki jonkinlaisessa kunnossa (Kodin1, jne.), voin maksaakin etukäteen. Yleensä tulee ratkaistua tuo maksamalla kortilla. Varsinkin lentoliput maksan aina luottokortilla, vaikka monet siitä veloittavatkin lisää.

Silmälasit olen muistaakseni aina maksanut siinä vaiheessa kun olen vastaanottanut ne.
 

Makkonen

Guest
Neljä viikkoa sitten käväisin Koti-Ideassa. Maksoin kaksi sohvaa ja sohvapöydän. 19. päivän paikkeilla piti tulla puhelinsoitto, jolloin sovitaan kotiinkuljetus helmi/maaliskuun vaihteeseen. Soittoa ei oo kuulunut, huomenna käväisen kyselemässä mikä kestää.. Osa Koti-Ideasta taisi mennä konkkaan pari viikkoa sitten, vaikkutaaneeko asiaan.. n. 1500€ ois maksettuna tuonne, mutta tosiaan mitään ei ole kuulunut tuolta firmasta.

Puoltoista vuotta sitten käydessäni Koh Samuilla, ostin sieltä itselleni silmälasit. Maksoin lasit heti, sain ne viiden päivän päästä. Hetken verran mietin kun pyysivät maksua etukäteen, mutta päätin kuitenkin suostua, oli kyseessä sen verran pieni summa.

Joo, ehkä olen liian sinisilmäinen, mutta maksan useinkin ennakkoon kaikenmaailman ostoksia. No worries...
 

Latyrx

Vaihtopenkin Eberi
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
691
Sijainti
Mika Salon taikalasit
Kyllä. Usein on tullut ennakkoon maksettua ja miksei jatkossakin. Kannattaa vähän katsella mistä tavaraa ostelee.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Ostin silmälasit ja piti maksaa etukäteen koko hoito. Jotenkin olen tottunut, että ensin saadaan tavara ja sitten vasta maksu.

Taantuma kaataa nimekkäitäkin yrityksiä. Miten on, uskaltaisitko ostaa soffan jos maksu vaadittaisiin etukäteen ja toimitus olisi 2kk päästä? Entä Saabin? Entä keittökalusteet tai polkupyörän?
En lukenyt pidemmälle, mut se kai riippuu, onko luotta,miusta et ,maksaa ko etukäteem vaiko jälkikäteen., mut periaattees en ,maksais etukäteen kun se laskisi palveliun tarjoajan motivaatiota mahd. suorittaa sovitut asiat, mut jos siitåä jotai ale saada....

p.s. ei ol viel tarvinu asioida optikolla.

Saappii en nyt uskaltais ostaa kun on vähän niinku kaatumisvaarassa, ei että olisi jotain kys firmaa vastaan.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Neljä viikkoa sitten käväisin Koti-Ideassa. Maksoin kaksi sohvaa ja sohvapöydän. 19. päivän paikkeilla piti tulla puhelinsoitto, jolloin sovitaan kotiinkuljetus helmi/maaliskuun vaihteeseen. Soittoa ei oo kuulunut, huomenna käväisen kyselemässä mikä kestää.. Osa Koti-Ideasta taisi mennä konkkaan pari viikkoa sitten, vaikkutaaneeko asiaan.. n. 1500€ ois maksettuna tuonne, mutta tosiaan mitään ei ole kuulunut tuolta firmasta.
Auts! Toivottavasti konkurssista ja uudesta omistajasta huolimatta saat sohvasi.

Joskus olen jopa oma-aloitteisesti maksellut etukäteen huonekaluja, että voi sitten vaan hurauttaa varastolle kun tavara on saapunut, ilman että tarvitsee hakuvaiheessa odotella jonkun "estäjän" takana vuoroaan. En kyllä enää makselisi.
 

Makkonen

Guest
Noniin, käväisin äsken Koti-Ideassa.
Alunperin pöydän piti tulla aiemmin, mutta sovittiin että se tuodaan sitten samassa kuormassa sohvien kanssa.
Reilun viikon päästä lupailivat ilmoittaa milloin sohvat kuskataan mulle.
Mutta pöydän kanssa kestääkin sitten pidempään ja haen sen sitten itse kun se on joskus tullut myymälään. Snadisti olin huonolla tuulella kun menin sinne ja piti vaatia sitäsuntätä korvaukseksi pitkästä toimitusajasta, mutta oli niiiin mukava (ja hyvännäköinen) naismyyjä että eihän sitä hennonnut muuta kuin kiittää kauniisti ja toivottaa päivän jatkoja. :eek:
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Snadisti olin huonolla tuulella kun menin sinne ja piti vaatia sitäsuntätä korvaukseksi pitkästä toimitusajasta, mutta oli niiiin mukava (ja hyvännäköinen) naismyyjä että eihän sitä hennonnut muuta kuin kiittää kauniisti ja toivottaa päivän jatkoja. :eek:
Sekä myös maksoit Koti-Idealle lisähintaa siitä että ovat pitäneet tilaustasi järjestelmäänsä rasittamassa niinkin pitkään.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Noniin, käväisin äsken Koti-Ideassa.
Alunperin pöydän piti tulla aiemmin, mutta sovittiin että se tuodaan sitten samassa kuormassa sohvien kanssa.
Reilun viikon päästä lupailivat ilmoittaa milloin sohvat kuskataan mulle.
Mutta pöydän kanssa kestääkin sitten pidempään ja haen sen sitten itse kun se on joskus tullut myymälään. Snadisti olin huonolla tuulella kun menin sinne ja piti vaatia sitäsuntätä korvaukseksi pitkästä toimitusajasta, mutta oli niiiin mukava (ja hyvännäköinen) naismyyjä että eihän sitä hennonnut muuta kuin kiittää kauniisti ja toivottaa päivän jatkoja. :eek:
Et sentään tilannut mitään uutta noiden lisäksi ja maksanut ennakkoon varmuuden vuoksi että varmasti saat ne :p
 

Makkonen

Guest
Et sentään tilannut mitään uutta noiden lisäksi ja maksanut ennakkoon varmuuden vuoksi että varmasti saat ne :p
Kävi mielessä. :D
Vielä olisi tarvetta yhdelle hyllylle, en ole vielä löytänyt sopivaa.
 
Ylös