Markkinointi

Viper

Member
Liittynyt
20.5.2001
Viestit
9
--Tulemme jatkossa keskittymään sarjan kokonaisvaltaiseen markkinointiin ja sitä kautta markkinointipuolella toimenpiteet tulevat pysymään lähes ennallaan. Suurin muutos tällä sektorilla on se, että VIP-tilaisuuksia ei enää järjestetä keskitetysti, vaan niiden järjestäminen annetaan kilpailunjärjestäjille, kertoo AKK Sports Oy:n markkinointijohtaja ja Sport 2000 Tourin sarjan johtajana tällä kaudella toiminut Teijo Lahti.--


Teksti poimittu Akk:n sivuilta.
Toivottavasti tuo markkinointi ei läheskään pysy ennallaan, nythän olisi aika sille paljon puhutulle TV-näkyvyydelle, tai jollekin muulle kuin tänä kesänä(ja muina) nähdylle "markkinoinnille".

En ole itse mikään markkinoinnin ammattilainen, mutta olen ihmetellyt sitä että kun on niinkin hyvä tuote kuin S2K on, niin sitä kuitenkin mainostetaan vain muutamaa päivää ennen kisoja lehdessä....
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Mitäköhän Teijo enskaudella tekee, kun päätyö sysätään muille?? :) Eihän ainakaan tällä kaudella ole muuta markkinointia tehty?
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Eiköhän suurimmat rahavirrat autoiluharrastukseen tule siirtoina omista firmoista tai sitten bisnestutuilta? Tarra Tonyn auton kyljessä lisää myyntiä?
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
<STRONG>Toivottavasti tuo markkinointi ei läheskään pysy ennallaan, nythän olisi aika sille paljon puhutulle TV-näkyvyydelle, tai jollekin muulle kuin tänä kesänä(ja muina) nähdylle "markkinoinnille".

En ole itse mikään markkinoinnin ammattilainen, mutta olen ihmetellyt sitä että kun on niinkin hyvä tuote kuin S2K on, niin sitä kuitenkin mainostetaan vain muutamaa päivää ennen kisoja lehdessä....</STRONG>
Kyllä minä uskoisin että tulevaisuudessa varmasti mainostus paranee mutta ekaksi pitää kehitellä tuote jota mainostetaan onhan meillä Sportit ja muut luokat, joka on sinänsä hyvä, mutta kyllä me kaivattaisiin luokka jossa olisi kunnon tykkejä yli 400 heppasia turbolla varustettuja tykkejä niinkuin australiassa on, autot ovat kuin Sporteja mutta levikkeet ovat sallittuja ja tietysti mahtavan isot spoilerit myös kuuluvat autojen vakiovarusteisiin ja konehuoneessa se suurin ero on, siellä on monisataa hevosvoimainen turbo moottori jne..
ja voin sanoa että kyllä menoa ja meininkiä riittää, vehje paukkuu ja pakoputkesta tulee metrisiä liekkejä ja yleisö tykkää.

Mikä on muuten tämä ns. GT-luokka jota suunnitellaan tänne?.

[ 02-10-2001: Message edited by: Petri eli nokia 1610 ]
 

Viper

Member
Liittynyt
20.5.2001
Viestit
9
Originally posted by v10:
<STRONG>Eiköhän suurimmat rahavirrat autoiluharrastukseen tule siirtoina omista firmoista tai sitten bisnestutuilta? Tarra Tonyn auton kyljessä lisää myyntiä?</STRONG>
Niinpä, mutta yleisöä ei tuo muu kuin näyttävä markkinointi...
 

Mauri

Active member
Liittynyt
28.2.2001
Viestit
33
Petri eli nokia 1610: "Mikä on muuten tämä ns. GT-luokka jota suunnitellaan tänne?."

Juttelin erään ruotsalaisen pitkän linjan rata-autoilijan kanssa, joka kertoi ideoivansa Pohjoismaihin BelCarin tyylistä sarjaa (ScanCar), jossa yhdistettäisiin kaikkien maidemme ns. voima-autot. Mukaan sopisi tietysti Suomen Super Saloonit ja muissakin maissa samantyylistä kalustoa kai on. Mallia voisi muutenkin kopioida hyvin toimivasta BelCarista eli jaetaan autot GT- ja Touring-divisiooniin ja vielä moottoritilavuuden mukaan luokkiin. Tärkeintä olisi kehittää joka maalle televisiokuviot esim. niin että jokin Ruotsin kanavista kuvaisi ja näyttäisi kisat ja toimittaisi materiaalin muiden maiden käyttöön. Sarjan oman organisaation ei tarvitse olla täysin riipuvainen lajiliitoista ja niiden armoilla. Näyttävää, nopeaa ja värikästä kalustoa.

Tsemppiä tälle idealle, toisi vähän vaihtelua meidän pieniin ympyröihin!
www.belcar.com
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Kuulostaa saakelin hienolta!! Käsittääkseni Special Saloon (ryhmä B ja 5) oli aikoinaan samanlainen yhteispohjoismaalainen idea -> ainakin tanskalaiset ajavat edelleen alkuperäisellä nimellä, mukana mm. Kurt Thiim! Tuo yhteishenki vaan hukkui jonnekkin jossain vaiheessa -en ihmettelis, jos Suomen AKK olisi pääsyyllinen- ja PM-kilpailut menettivät, joskus aikoinaan niin mahtavan, arvonsa. Mutta ehdottomasti kannatan ideaa, keskusjärjestöistä viis ja kunnon kisaa kehiin.

PS. Suomessa ei sitten kisoja muille kuin Kemoran ja Motoparkin "voimaradoille". ;)
 

garza

Well-known member
Liittynyt
1.8.1999
Viestit
192
Mahtaakohan AKK haluta edes katsojia radoille? Välillä tuntuu siltä, että hommaa halutaan tosiaan pyörittää sisäpiirissä sponsorien kustannuksella. Ja mihinkäs sitä yleisöä tarvitaankaan, jos kuskeilla on kivaa ja rahamiehet maksaa kaiken lystin. Säästyy markkinointimarkatkin AKK:n organisaation ylläpitämiseen.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Zep:
<STRONG>yhteishenki vaan hukkui jonnekkin jossain vaiheessa -en ihmettelis, jos Suomen AKK olisi pääsyyllinen- ja PM-kilpailut menettivät, joskus aikoinaan niin mahtavan, arvonsa. Mutta ehdottomasti kannatan ideaa, keskusjärjestöistä viis ja kunnon kisaa kehiin.

PS. Suomessa ei sitten kisoja muille kuin Kemoran ja Motoparkin "voimaradoille". ;)</STRONG>
No AKK saattaa olla osasyyllinen, mutta toisaalta kyllä syytä löytyy muualtakin. Ei noissa Alastaron PM-lähdöissä juuri Dainiksia ja Norskeja oo näkynyt ja Hurreille taas lauttamaksut olivat oiva tekosyy pysyä poissa... Viimeisessä PM:ssä oli kolme autoa Ruotsista: Håkan Johanssonin Pultti-Volvo, Jarl Wermelinin ex-Nopea V8 Manta sekä joku huhujen mukaan metanolia polttanut TransAm.

Ja mitä Ratapolitiikkaan tulee, niin Ahvenistolle lienee turha edes tupata. AKK Sports on pyhittänyt ampumahiihtoratansa lähinnä S2K-Tourille (huhujen mukaan neljä tai viis kisaa ensi vuonna siellä). Alastarolle varmaan tulisi ainakin yksi kisa johtuen tietyistä kytköksistä radan omistaja-tahoihin. Ja _jos_ Suomeen sitten saataisiin enemmän kuin yksi osakisa, niin Kemora vois ehkä olla se toinen. Se etäisyys tunnistettavaan sivilisaatioon kun on sekä haitta että hyöty :)
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Originally posted by Don Vito:
<STRONG>

Ja mitä Ratapolitiikkaan tulee, niin Ahvenistolle lienee turha edes tupata. AKK Sports on pyhittänyt ampumahiihtoratansa lähinnä S2K-Tourille (huhujen mukaan neljä tai viis kisaa ensi vuonna siellä). :)</STRONG>
Täytyy kyllä sanoa että Ahveniston rataa kun haukutaan niin se koskettaa aika syvällisesti kyllä minua erittäin suurta Ahvenisto fania, voisi lisätä vielä että onhan se hieno ampuma hiihto stadioni myös.
Vaikka fani olenkin niin nyt kyllä mennään liiallisuuksiin jos Ahvenistolla on 4 tai 5
Sportien kisaa, se on kyllä liikaa!. Sen sijaan pitäisi Rallicross-EM palauttaa Ahvenistolle.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Originally posted by Mauri:
<STRONG>
Juttelin erään ruotsalaisen pitkän linjan rata-autoilijan kanssa, joka kertoi ideoivansa Pohjoismaihin BelCarin tyylistä sarjaa (ScanCar), jossa yhdistettäisiin kaikkien maidemme ns. voima-autot. Mukaan sopisi tietysti Suomen Super Saloonit ja muissakin maissa samantyylistä kalustoa kai on. Mallia voisi muutenkin kopioida hyvin toimivasta BelCarista eli jaetaan autot GT- ja Touring-divisiooniin ja vielä moottoritilavuuden mukaan luokkiin. Tärkeintä olisi kehittää joka maalle televisiokuviot esim. niin että jokin Ruotsin kanavista kuvaisi ja näyttäisi kisat ja toimittaisi materiaalin muiden maiden käyttöön. Sarjan oman organisaation ei tarvitse olla täysin riipuvainen lajiliitoista ja niiden armoilla. Näyttävää, nopeaa ja värikästä kalustoa.

Tsemppiä tälle idealle, toisi vähän vaihtelua meidän pieniin ympyröihin!
www.belcar.com</STRONG>
Siis helou, hieno idea, toivottavasti toteutuu. Ahvenistolle pitää saada kyseisen luokan kisoja.
 

Mauri

Active member
Liittynyt
28.2.2001
Viestit
33
Niin vielä siitä "ScanCarista", että puhuivat muutamaa kisaa Ruotsiin, yksi Tanskaan ja yksi Suomeen. Kai se sitten olisi Alastaro. Puheita toki vielä, mutta joku aktiivinen Saloon-mies Suomesta voisi vähän kartoittaa tilannetta täällä ja lähestyä ruattalaisia. Ehkä saavat pontta ponnisteluihinsa.

Se alustava Sportti-kalenteri, jossa 4 kisaa Ahvenistolla, 1 Kemorassa ja 1 Virtasalmella julkaistiin varmaankin painostukseksi Alastarolle. Kuuleman mukaan tunnelin päässä on jo valoa ja neuvottelut Alastaron kisoista etenee. Toivottavasti ainakin. Rekkakisa on hyvin tärkeä kiertueelle, jos ei muuten.
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Petri eli nokia 1610:
<STRONG>

Siis helou, hieno idea, toivottavasti toteutuu. Ahvenistolle pitää saada kyseisen luokan kisoja.</STRONG>

Niin pitäis kait ulkomaalaiset ainakin tykkää
radasta mutta miten on turvallisuuden laita koska vauhtia näillä suunnitelluilla vehkeillä on (ja massaa myös).
Itse olen sitä mieltä että Ei ahvenistolle Alastaro esim on ihan ok..lyhyempi matka etc.

Mitä tulee tähän "ScanCar" luokkaan niin ihan ok:ta kuullostaa.Toisaalta V8 Nordic Challenge on myös työn alla ja sekin on ns. harrastajaystävällinen luokka.

Kuitenki Fakta on että kansa haluaa rakentaa autoja ja silloin tehot astuu mukaan kuvaan myös.
Jos joku väittää että S2K auton parissa ruuvvaaminen on mielekästä niin "Haukotus" siitä sanon minä...mitä ideaa on kilpureissa joissa on plommatut koneet...jokaisen oma kone se on ja sitä saa huoltaa silloin kun haluaa.

S2K on keinotekoisesti elossa oleva tuote jossa laittomin auto on usein mestari.
(ollut jo kaksi vuotta peräkkäin)
-Se joka haluaa että näytän asian toteen saa haastaa raastupaan minut todistusaineisto löytyy kyllä.


Säännöt "ScanCar"issa vapaaksi niin ei ole laittomia ja Belcarista poiketen ajetaan ilman kuristimia ja kapeammalla renkaalla niin tulee halvemmaksi...kakkihan tietää mitä kuristetun koneen virittäminen maksaa....
S2K koneet 150 th.
Vanhat F3 koneet 150 th huolto.
700 hv V8 150 th max.
 

Spyder

Well-known member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
150
Originally posted by Mad-Mike:
<STRONG>
...
Säännöt "ScanCar"issa vapaaksi niin ei ole laittomia ja Belcarista poiketen ajetaan ilman kuristimia ja kapeammalla renkaalla niin tulee halvemmaksi...kakkihan tietää mitä kuristetun koneen virittäminen maksaa....
S2K koneet 150 th.
Vanhat F3 koneet 150 th huolto.
700 hv V8 150 th max.</STRONG>
Niin ja turbot tietenkin sallittava - S2K bemarista tai integrastakin saisi aika menijän touring luokkaan/divisioonaan kunnolla ahtamalla.

hmm. topic oli markkinointi: Tälläistä sarjaa jo kehtaisi markkinoida niin yleisölle kuin sponsoreillekin. Olisihan kisoja myös Ruotsissa, missä näkyy katsojia olevan jonkin verran enemmän kuin Suomessa. Vielä kun televisioinnin saisi jollain tasolla kuntoon niin mikä ettei.

Tokihan AKK on oltava tälläisissä hankkeissa jotenkin mukana, jotta kilpailijat voivat osallistua ilman lisenssin menettämistä.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Originally posted by Mad-Mike:
<STRONG>


Niin pitäis kait ulkomaalaiset ainakin tykkää
radasta mutta miten on turvallisuuden laita koska vauhtia näillä suunnitelluilla vehkeillä on (ja massaa myös).
Itse olen sitä mieltä että Ei ahvenistolle Alastaro esim on ihan ok..lyhyempi matka etc.

</STRONG>
No olet tietysti oikeassa siinä että turvallisuus ennenkaikkea mutta onhan Ahvenistolla ennenkin nähty kovia tykkejä vai onko päässyt unohtumaan Camaro Cup, Super Saloon huippuvuodet ja eihän Ahvenistolla nopeudet kohoa suuriksi joten...
 

Digi

Active member
Liittynyt
13.5.2001
Viestit
34
Ahvenistolla ei nopeudet kohoa suuriksi?!!? Käsittääkseni esim. Sportit menevät lujempaa (huippunopeus)Ahvenistolla kuin Alastarossa! Joten eiköhän Ahveniston nyppylän päältä saa kelattua kohtuullisesti vauhtia näillä "Super" autoillakin siihen metallikaiteeseen?!
 

tarkkailija

Member
Liittynyt
5.10.2001
Viestit
13
Sovauksista ja herjauksista

Teen uuden otsikon, vaikka vastaan Markkinointi- keskusteluun. Aihe menee muuten pieleen. MAD MIKE, et taida olla kovin viisas. Väitit, että sport 2000:ssa kahtena viime vuonna mestaruus on mennyt laittomalla autolla ja kepulikonstein Olli Haapalaiselle. Teit julkisen herjauksen, josta voisi seurata rankka rangaistus. Jos sinulla on tosiaan, mitä en ollenkaan usko, jotain tietoa väitteesi pohjaksi, niin pistä esille ja kaikkien näkyviin. Muuten juttusi on kuin puskasta toisten päälle kusemista, arvotonta ja typerää. Miksi en voi uskoa herjauksiasi: Olli on ollut koko ajan sarjan nopeimpia 5-vuoden ajan, vaikka on käyttänyt kolmea eri autoa. Olli ei tosiaan tarvitse vippaskonsteja pärjätäkseen. Sitä paitsi Ollin VW on tarkastettu monta kertaa ja aina ollut ok. Viimeksi SM:n varmistuttua AKK ilmoitti, että tekniikka on tarkastettu ja kaikki oli laillista. Kritiikki on aina piristävää, mutta juoruilutason jutustelu ei. Mitä mieltä muut? Ja arveletteko meillä harrastettavan laittomia virityksiä a) tahallaan b) vahingossa.
 

ASalmenautio

New member
Liittynyt
15.3.2001
Viestit
4
Originally posted by tarkkailija:
<STRONG>Sovauksista ja herjauksista

Teen uuden otsikon, vaikka vastaan Markkinointi- keskusteluun. Aihe menee muuten pieleen. MAD MIKE, et taida olla kovin viisas. Väitit, että sport 2000:ssa kahtena viime vuonna mestaruus on mennyt laittomalla autolla ja kepulikonstein Olli Haapalaiselle. Teit julkisen herjauksen, josta voisi seurata rankka rangaistus. Jos sinulla on tosiaan, mitä en ollenkaan usko, jotain tietoa väitteesi pohjaksi, niin pistä esille ja kaikkien näkyviin. Muuten juttusi on kuin puskasta toisten päälle kusemista, arvotonta ja typerää. Miksi en voi uskoa herjauksiasi: Olli on ollut koko ajan sarjan nopeimpia 5-vuoden ajan, vaikka on käyttänyt kolmea eri autoa. Olli ei tosiaan tarvitse vippaskonsteja pärjätäkseen. Sitä paitsi Ollin VW on tarkastettu monta kertaa ja aina ollut ok. Viimeksi SM:n varmistuttua AKK ilmoitti, että tekniikka on tarkastettu ja kaikki oli laillista. Kritiikki on aina piristävää, mutta juoruilutason jutustelu ei. Mitä mieltä muut? Ja arveletteko meillä harrastettavan laittomia virityksiä a) tahallaan b) vahingossa.</STRONG>
Moikka.
Tuo Mad Miken juttu oli kyllä alle kaiken arvostelukyvyn. Miten joku "ulkopuolinen" henkilö voi edes vaikka vahingossa lausua tuollaista yleisöosastolla? Voin väittää, että tiedän tästä asiasta hieman paremmin mitä Mad Mike, joten voin sanoa, että jätä tuon tyyppiset kommentit kirjoittamatta koskien laittomuuksia autojen suhteen.
Liikut aika vaarallisilla vesillä.
Toivottavasti voit jossain vaiheessa kirjoittaa oikealla nimelläsi, niin olisi näissä kommenteissasi edes joitain painoarvoa.
Tällä esittämälläsi tavalla et saa mitään muuta aikaan kuin riitaa sekä kilpailijoiden että harrastajien kesken.
Hyvää syksyn jatkoa.
Arto
 

O. Haapalainen

New member
Liittynyt
6.10.2001
Viestit
4
Sijainti
Klaukkala
Terve kaikille.

Mad-Mikelle. Nyt kun väittämäsi mukaan olen voittanut kaksi viimeistä S2K:n SM:ää sarjan laittomimmalla autolla, niin kertoisitko minullekin miltä osin LMS Racingin VW Golf jolla ajoin on sääntöjen vastainen. Väitit kivenkovaan omaavasi todisteet siitä. Joten eiköhän ole parempi että kerrot meille muillekin tietosi.


Ystävällisin terveisin

Olli Haapalainen
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Spyder:
<STRONG>

Niin ja turbot tietenkin sallittava - S2K bemarista tai integrastakin saisi aika menijän touring luokkaan/divisioonaan kunnolla ahtamalla.

hmm. topic oli markkinointi: Tälläistä sarjaa jo kehtaisi markkinoida niin yleisölle kuin sponsoreillekin. Olisihan kisoja myös Ruotsissa, missä näkyy katsojia olevan jonkin verran enemmän kuin Suomessa. Vielä kun televisioinnin saisi jollain tasolla kuntoon niin mikä ettei.

Tokihan AKK on oltava tälläisissä hankkeissa jotenkin mukana, jotta kilpailijat voivat osallistua ilman lisenssin menettämistä.</STRONG>
tottakait turbot sallittava 1.7 kertoimen kanssa kuten ennenkin ja kone max koko 8000cc.
Ja jos AKK pistää hantiin ajetaan pvaikka ruotsin lisenssillä....niittenhän ratasarjakin on...
 
Ylös