Markkinointi

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Mauri:
<STRONG>
Juttelin erään ruotsalaisen pitkän linjan rata-autoilijan kanssa, joka kertoi ideoivansa Pohjoismaihin BelCarin tyylistä sarjaa (ScanCar), jossa yhdistettäisiin kaikkien maidemme ns. voima-autot. Mukaan sopisi tietysti Suomen Super Saloonit ja muissakin maissa samantyylistä kalustoa kai on.
Tsemppiä tälle idealle, toisi vähän vaihtelua meidän pieniin ympyröihin!
</STRONG>
MAURIII!!!!! Otahan yhteyksiä meikäläiseen tai suoraan SSA:n hallitukseen ja esittele tämä svenssoni, ken asiaa on byggaamassa. Noin kauttarantain tiedusteltuna täkäläiset SS-kuskit ois melkovarmasti lähdössä joukkoon jos vain säännöt on sellaiset että nykyinen kalusto sopii sekaan.
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by O. Haapalainen:
<STRONG>Terve kaikille.

Mad-Mikelle. Nyt kun väittämäsi mukaan olen voittanut kaksi viimeistä S2K:n SM:ää sarjan laittomimmalla autolla, niin kertoisitko minullekin miltä osin LMS Racingin VW Golf jolla ajoin on sääntöjen vastainen. Väitit kivenkovaan omaavasi todisteet siitä. Joten eiköhän ole parempi että kerrot meille muillekin tietosi.


Ystävällisin terveisin

Olli Haapalainen</STRONG>
Niin Väittämä tai Oma mielipide ihan kuin vaan sama asia.
Olen epäillyt autojen koreja jo kauan laittomiksi mutta siitä olen saanut varmistuksen mitä toimenpiteitä niihin kaikkiin kolmeen on tehty nytten kauden jälkeen eräältä jolla oli sangen tiivis side teamiin aikoinaan,taisitte jopa olla kavereita?
En paljasta tässä enempää koska jätän sen mahdollisuuden mieluiten siihen hetkeen kun sitä tarvitaan mutta näyttö on olemassa.
Mutta liittyy auton ratkaiseviin korin osiin.

Tarkkailijalle:
Juuh kyllä tekniikka on tarkastettu mutta koreihin ei ole kiinnitetty yhdessäkään autossa huomiota...ei Hondissa ei VWssä.
Ja katsastusmiehistä sen verran että niitä sitoo myös säännöt...
yksi pykälä on sitoutuu varauksetta alistumaan AKK:n päätöksiin sekä tyytymään niistä aiheutuviin seuraksiin.
toinen on että katsastuksessa noudatetaan ennakolta laadittua katsastussuunnitelmaa.
Autojen suuren määrän takia katsastukset on nopeita ja vain helpoimmat paikat tarkastetaan.( tähän lasken esim sylinterikannen irroittamisen,irroittaa sen osaa kaikki...)
Ei Golfit ole ainoita laittomia mutta räikeimpiä.
Tehojen osilta epäilykset voisi tietenkin nousta erääseen Hondaan alkukaudesta mutta sekin on lailliseksi todettu.
Toisaalta eroja Golffeissakin on 226 hv vs 191..
Ja kysyn loriseekos urea nyt niskaan?

Olli ja Arto olette aivan päteviä rattimiehiä ihan kansainvälisellä tasollakin
sen myönnän mutta nytten onkin kyse auton rakentamisesta ja siitä on itselläkin jo jotain näyttöä S2Kluokan autoissa (jos nyt ne jotain mittareita on....itse pidän erästä putkirunoa paljon suurempana saavutuksena joka ei tosiaan ajellut täällä puolen Atlanttia ja keskinopeudetkin meni yli Sm ratojen huippujen ja ajettiin mutkaakin.)

Enhän ole Ollin ajotaitoja kyseenalaistanut missään vaiheessa kovaa tasoa se on mutta tyyli ja asenne radalla on sanoisinko vähemmän herrasmiesmäinen kuin muilla palkintokorokemiehillä siinä kait myös syy tämän vuoden huonoon näkyyyteen mediassa (normaalin vastenmielisen omahyväisen olemuksen lisäksi)vaikka mestaruus ratkesi kovimmalla tavalla mitä koskaan ollaan sporteissa nähty!
Sellaisen tempun jälkeen olisi luullut että edes kuvalla olisi muutamassa valtalehdessä kirjoitettu mutta ei vaan pieni rivi-ilmoitus.
Tällaista tuotetta on hyvä markkinoida...

Toisaalta olihan se myös loistosuoritus Ollilla istua autossa ja katsoa kun toiset päättää ja vaihtaa renkaat slickseihin mikä oli monen mielestä selviö mutta pahimpien kilpailijoiden mielestä ei.
Toki loppukauden noususi oli Komea yhtä komea kuin Immun alkukausi.

Mutta myöntäkää molemmat että kyllä Teami on myös avittanut kaiken parhaan taitonsa mukaan ja sanontahan kuuluu jos ei ole vilppiä ei ole autourheilua...
Ja "puttehan" on sangen pätevä autourheilija ja pisnäsmiäs..sen muistamme Scasonista ja sen konkurssista.

Myös kysyn miksi on yleistä että moni autourheilija on menettänyt firmansa..huonoa liikemiestaitoa,vai sitä että oikeassa elämässä vilpistä seuraa rangaistus?
Menee konkursiin muitakin mutta taitaa olla yleisin taho auto/moottoriurheilupiirit missä kupruja syntyy.
Tämäkin voi olla miksi isot kalat ei sponssejaan anna tai halua näkyä Autourheilun markkinoinnin puitteissa..
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Petri eli nokia 1610:
<STRONG>

No olet tietysti oikeassa siinä että turvallisuus ennenkaikkea mutta onhan Ahvenistolla ennenkin nähty kovia tykkejä vai onko päässyt unohtumaan Camaro Cup, Super Saloon huippuvuodet ja eihän Ahvenistolla nopeudet kohoa suuriksi joten...</STRONG>

nopeimman S2K auton (Honda) nopeudet
Ahvenistolla on 195 nurkilla pääsuoralla ja Alastarolla 192 Las Palmasiin mentäessä.

Ahvenistolla mennään lujempaa ja kohdassa jossa on tehnyt eniten kipeää...
MM S2K finaaliviikonloppuna.
 

Mauri

Active member
Liittynyt
28.2.2001
Viestit
33
ScanCarista höpisi Per-Gunnar (Peggen) Andersson. Yheystietoja en tiedä, kysäse vaikka Ruotsin liitolta niitä.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
No ei mikään turha äijä ainakaan suunnittele... :) Nopea kaveri!
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Mauri:
<STRONG>ScanCarista höpisi Per-Gunnar (Peggen) Andersson. Yheystietoja en tiedä, kysäse vaikka Ruotsin liitolta niitä.</STRONG>
Olishan toi pitänyt arvatakin... MadMike ! Nyt heti aamulla luuri kouraan ja sönkkään sille på svenska että tulee esittelemään projektiaan sopivana ajankohtana. Kutsutaan sitten SSAn jäsenistö ym. asiasta kiinnostuneet koolle vaikka Tallinnan laivalle :)
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Mutta eikös Ahvenisto olekaan hidas rata päättäkää jo mikä se on!. :)[/QB][/QUOTE]
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Koska alkuperäinen aihepiiri oli markkinointi? :)

Keräsin juuri kasaan omasta mielestäni Suomen kattavimman kotimaista rata-autoilua koskevan linkkisivun (online tällä viikolla) ja silmään otti yksi pointti: AKK:n sivujen mukaan Sport2000:n oli ilmoittautunut kaudelle 2001 36 kuljettajaa ja F3:siin 29. Arvatkaas montako nettisivua löytyy per luokka??

Sportit 13
F3 8 !!!

Sanoisimpa vaan, et ihmeellistä on markkinointi "rata-autoilun huipulla", jos yhteistyökumppaneille ei edes suoda näkyvyyttä netin kautta. Huvittavinta on, ettei kilpailunumeroltaan KAHDEKSALLA ensimmäisellä, heidänhän pitäisi olla huippukuskeja, ole kellään sivuja. -Tosin volkkarikuskeilla on volkkarin puolesta pikkasen infoo. Saattaahan olla, että sivuja on, mutta hyvin on piilotettu..!!

Kuvaa entisestään huonontaa, että rata-autoilun budjettiluokalla, endurancella, on jo tässä vaiheessa saman verran sivuja kun Sporteilla! Todennäköisesti jopa enemmän.
 

Spyder

Well-known member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
150
Originally posted by Zep:
<STRONG>
...
Sanoisimpa vaan, et ihmeellistä on markkinointi "rata-autoilun huipulla", jos yhteistyökumppaneille ei edes suoda näkyvyyttä netin kautta. Huvittavinta on, ettei kilpailunumeroltaan KAHDEKSALLA ensimmäisellä, heidänhän pitäisi olla huippukuskeja, ole kellään sivuja. -Tosin volkkarikuskeilla on volkkarin puolesta pikkasen infoo. Saattaahan olla, että sivuja on, mutta hyvin on piilotettu..!!
...
</STRONG>
On toki muistettava että sivusto, jota ei päivitetä on huonompaa mainosta kuin sivujen puuttuminen!

Mielestäni paras esimerkki toimivasta sivustosta ja aktiivisesta päivittämisestä on Ilmari Ullakon www.racecon.com -sivut. Siellä on normaalien tiedotteiden lisäksi muutakin mukavaa... mm. videopätkät olivat erinomaisia (kunhan on tarpeeksi tehokas kone, jolla divX näkyy - ja tuo divX keskustelu on käyty jo tuolla toisessa ryhmässä).

Se on harmillista ettei web-sivuja käytetä paremmin sponsoreiden näkyvyyden takaamiseksi. Sivuilla kyllä on kävijöitä... kuten tiedämme tämänkin forumin lukijoiden suuresta määrästä.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Niin... Tuohon edelliseen kommenttiin pitikin tulla seuraavat lisärivit: :)

Kuvaavinta ilmiölle on, että parhaimmat sivut Sport 2000 -luokasta löytyvät ensi vuonna ilmeisesti ulkomaille siirtyvän Team Raceconin Ilmari Ullakolta ja sarjan ulkomaalaiskuskilta Aivis Othlalta. Molemmat osaavat markkinoinnin oivallisesti!
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Zep:
<STRONG>Niin... Tuohon edelliseen kommenttiin pitikin tulla seuraavat lisärivit: :)

Kuvaavinta ilmiölle on, että parhaimmat sivut Sport 2000 -luokasta löytyvät ensi vuonna ilmeisesti ulkomaille siirtyvän Team Raceconin Ilmari Ullakolta ja sarjan ulkomaalaiskuskilta Aivis Othlalta. Molemmat osaavat markkinoinnin oivallisesti!</STRONG>
Aivis jopa niin hyvin, että tuotevalvontakeskus (tjsp) puuttui asiaan ja määräsi Liiwin mainokset peittoon. Kas kun olivat hieman jälkijunassa hiffanneet että sehän on "kolmasti kirkastettua"... :)
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
:) Pikkasen ihmettelinkin... On muuten noiden mietojen viinojen mainostus vähäistä. Markkinarako?
 
Ylös