Markus Drake haluaa pelastaa joukkoliikenteen

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Vihreiden ehdokkaana ollut Drake esiintyy Suomen Kuvalehdessä muutaman aukeaman hienossa jutussa "Pummin kanssa metrossa"

Joukkoliikenne ilmaiseksi Suomen ainoassa suurkaupungissa on tämän valtio-opin opiskelijan, joka matkustaa itse pummilla, tavoite. Drake ei ole yksin, hän kuuluu Pummikassaan,joka ajaa asiaa.

Suomen Kuvalehden mukaan HKL tarvitsisi 150 miljoonaa euroa lisärahoitusta verovaroista, että tämä toimisi.

Pitäisikö mielestäsi lähteä Draken tielle pummiksi? Pitäisikö joukkoliikenne olla ilmaista käyttäjilleen?
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
S.A sanoi:
Pitäisikö mielestäsi lähteä Draken tielle pummiksi? Pitäisikö joukkoliikenne olla ilmaista käyttäjilleen?
Ei tietenkään. Silloin tulisi perustuslain mukaan taata ilmainen joukkoliikenne tahi vastaava ratkaisu myös maalla asuville. Ei vain kaupunkilaisille. Käytännössä tämä tarkoittaisi mailla asuville ilmaisia bensoja autoihin yms. Tarkemmin ajatellen...hmm..ilmaiset bensat kyllä sopis mulle. ;)
Mutta tuskinpa tää Drake mitään oikeesti aikaan saa.
Puhemiehiä enemmänkin ja kun perustelutkin ovat ihan poskellaan tuolla "Pienituloiselta matkalaiselta kuukausilipun - tai matkakortin - hinta vie paljon suuremman osuuden tuloista kuin suurituloiselta. Me pummit kieltäydymme maksamasta kohtuuttomia joukkoliikennemaksuja."

Eipä tuo mainitse mitään, että pienituloiselta auton välttämättömät käyttökulut vievät paljon suuremman osuuden kuin suurituloiselta. Ja sellaisiakin ihmisiä on, jotka eivät kertakaikkiaan MILLÄÄN pysty käyttämään joukkoliikennettä työhön kulkemiseen. (Vaikka asuisi kaupungissakin)
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Onkohan tämä Drake koskaan tehnyt oikeita töitä? Todennäköisesti kaveri on nauttinut muiden varoilla kustannettua sosiaaliturvaa 18-vuotiaasta asti ja nyt sitten kuvittelee tietävänsä jotain. :yuck:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
patriot sanoi:
Onkohan tämä Drake koskaan tehnyt oikeita töitä? Todennäköisesti kaveri on nauttinut muiden varoilla kustannettua sosiaaliturvaa 18-vuotiaasta asti ja nyt sitten kuvittelee tietävänsä jotain. :yuck:
Mikäli mä oikein ymmärsin silloin vaalikohun ja huumelausuntojen aikaan, niin ei ois tehnyt palkkatyötä. Jos ei vankilassaoloa ja esim. Maailmanpankin pääjohtajan heittämistä kakulla lasketa palkkatyöksi. Tuskin lasketaan. Haastatteluissa tää tuntui olevan oikein ylpeä siitä, että on koko ajan elänyt siivellä. Suurimpia asiantuntijoitahan ovatkin alalla kuin alalla juurikin ne, jotka ei ole koskaan (vielä) palkkatöitä tehneet ja ne ovat juuri näitä "joukkoliikenne ilmaiseks ja meille ilmaiset heroiinit"-pellejä".
Mut tuo pellehän puoltaa mm. homojen adoptio-oikeutta, kansalaispalkkaa niille, joita ei huvita tehä töitä yms. yms. Ihan siipiveikko.
Se ei silti tarkoita, etteikö olisi asioita joista saattaisin olla hänen kanssaan samaa mieltä. Uskon että varmasti löytyisi asioita, joista olisin ollut samaa mieltä vaikkapa jopa Idi Aminin kanssa. ;D
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
patriot sanoi:
Onkohan tämä Drake koskaan tehnyt oikeita töitä? Todennäköisesti kaveri on nauttinut muiden varoilla kustannettua sosiaaliturvaa 18-vuotiaasta asti ja nyt sitten kuvittelee tietävänsä jotain. :yuck:
Onko sulla muuten itelläs millanen työhistoria? :confused:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
toleranssisiipi sanoi:
Siis häh?



On siinä varmasti mietitty kauan että ollaan saatu tuollainen älynväläys kehitettyä.
Mä en oo mikään taloustieteilijä, mut mun käsitykseni mukaan toi sama pätee kaikkeen, mihin rahaa kuluu.
Seuraavaksi sitten kaupoista hakemaan ilmasta safkaa, sillä viehän ruokakulutkin pienituloiselta suuremman osuuden kuin suurituloiselta.

Kyllähän lähes kaikki ilmainen olis kivaa, ei siinä mitään, mutta jonkun on aina maksettava. Kukahan harvaan asutun seudun veronmaksaja haluaisi maksaa kaiken maailman huumehihhuleitten huviajelut?

Ja mitä enemmän luen tuota sivua, sitä vakuuttuneempi olen siitä, että sinne kirjoitetut kirjoitukset eivät ole täysjärkisen puuhia.

Ja kysymyksiin:

Jos ei ole halua maksaa (sossun rahoilla) matkaansa, pysyköön kotonaan. Pummilla matkustaminen (ja sillä ylpeileminen) ei ole tervettä toimintaa.

Joukkoliikenteen pitäisi olla ilmaista, niinkuin ruuan, asuntojen ja autojenkin. Se vaan ei ole mahdollista.
Ihan olettamuksellinen tilanne. Päätän, että koska tuo sama tosiaan pätee esim. elintarvikkeisiin,niin perustan ruokapummit.orgin, joka varastaa ruoat kaupasta samallalailla kuin nuo varastavat ilmaiset matkat. Yhdistyksen jäsenyys takaa, että rahaa sakkojen maksuun on, jos jää kiinni.
Syyllistynköhän tuollaisen sivuston, yhdistyksen ja kassan perustamisella rikokseen yllyttämiseen tai jopa rikollisjärjestön perustamiseen? Oma järkeni sanosi, että syyllistyn molempiin.
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Saadanhan me kaikki ilmaiseksi täällä lintukodossa, kun nostetaan verotus 80 prosenttiin:D

Veroista ne kaikki julkiset palvelut ovat kiinni!
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
Näiden pipertäjien suurin ongelma on, että ne eivät tajua resurssien rajallisuutta. Ei sellaista joutorahaa ole, jolla voitaisiin maksaa vaikka joukkoliikenne ilmaiseksi. Olisi kiva jos joskus joku pipertäjistä esittäisi paperin, jossa oltaisiin kuvattu mistä raha tulee ja keneltä se on otettu pois.
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
S.A sanoi:
Vihreiden ehdokkaana ollut Drake esiintyy Suomen Kuvalehdessä muutaman aukeaman hienossa jutussa "Pummin kanssa metrossa"

Joukkoliikenne ilmaiseksi Suomen ainoassa suurkaupungissa on tämän valtio-opin opiskelijan, joka matkustaa itse pummilla, tavoite. Drake ei ole yksin, hän kuuluu Pummikassaan,joka ajaa asiaa.

Suomen Kuvalehden mukaan HKL tarvitsisi 150 miljoonaa euroa lisärahoitusta verovaroista, että tämä toimisi.

Pitäisikö mielestäsi lähteä Draken tielle pummiksi? Pitäisikö joukkoliikenne olla ilmaista käyttäjilleen?
Ei se joukkoliikenne koskaan tule oleman ilmaista. Jotkut sen aina maksaa, mutta sitähän Draken kaltaiset haihattelijat eivät ymmärrä. Minä en ainakaan tuon pellen matkoja ala sponsoroimaan. Saiskohan tuota Helsingin sakotussysteemiä muutettua niin, että sakkojen määrä kasvaa sitä mukaa mitä useammin jää kiinni.
 
Viimeksi muokattu:

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
patriot sanoi:
Onkohan tämä Drake koskaan tehnyt oikeita töitä? Todennäköisesti kaveri on nauttinut muiden varoilla kustannettua sosiaaliturvaa 18-vuotiaasta asti ja nyt sitten kuvittelee tietävänsä jotain. :yuck:
Just näin. Mannerheimintien varrella asuvat opettavat meitä maalaisia asumaan oikein maalla. Vihreitten "paras" aikaansaannos taitaa olla haja-asutusalueen mummojen pakottaminen liittymään 10 km:n päässä olevaan viemäriverkostoon tai rakentamaan tuhansien eurojen imeytyskentät niille muutamille litroille vettä minkä he kuluttavat päivässä. Vihreät pitäisi sitoa vipukelkkaan ja pyörittää niin kauan että ne muuttuis punaisiksi (jälleen).
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
sooda sanoi:
Jmummojen pakottaminen liittymään 10 km:n päässä olevaan viemäriverkostoon tai rakentamaan tuhansien eurojen imeytyskentät niille muutamille litroille vettä minkä he kuluttavat päivässä.
Joo...tuo viemäröinti/imeytyskenttäpakko on kyllä NIIn syvältä kuin olla voi. Suomessa ovat maalla asuvat ihmiset osanneet jätehuoltonsa yms. hoitaa tuhansia vuosia hyvin. Kunnes tuli nää vihreet jotka totes, että kaikki on päin persettä.
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Pummien sivulta:
Kuka siis vie ja tuhlaa yhteisiä varoja? Me olemme vapaamatkustajia. Metrot, bussit, junat ja ratikat ovat yhtä lailla meidän kuin muidenkin. Me otamme ne haltuumme, ja meillä on siihen oikeus. Ajamme vapautta liikkua ilmaiseksi yhteisillä kulkuvälineillä, ilman valvontaa ja rangaistuksia - kaikille. Meitä on liikkeellä. Emme alistu kontrolliin ja kohtuuttomiin maksuihin, vaan toimimme itse oman etumme vuoksi. Rahaston avulla voimme jakaa riskit. Lisää pummeja liikkeeseen!
Kaikenlaista soopaa sitä saakin lukea. Mikä oikeus heillä muka on ottaa haltuun metrot, bussit ja ratikat? Kaikesta naurettavinta on, että joku saattaa jopa uskoa noita juttuja tuolla sivulla, sillä ne on kirjoitettu aika hyvin.

Minkä sortin vihreiden ehdokas tämä Markus Drake on ollut? Mitään muuta en tiedä äijästä, kuin sen mitä täällä olen lukenut. Sen voin taata että omaa ääntäni en varmasti tule koskaan antamaan nöin typeriä asioita ajaville ehdokkaille.

Se vain pelottaa, että joskus saattaa joku tuollainen lauma päästäkkin jollain taikatempulla eduskuntaan päättämään asioista. Onneksi siellä kuitenkin on enemmistö näitä vähän viisaampia yksilöitä, tai sitten on asiat suomen kannalta todella huonosti.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Runar ja Kyllikki sanoi:
Onko sulla muuten itelläs millanen työhistoria? :confused:
Olen ollut kesät töissä 15-vuotiaasta saakka! Nyt olen ollut kahtena peräkkäisenä kesänä samassa firmassa töissä koko kesän. Opiskeluni ovat vielä kesken, mutta siinäkin ollaan ihan aikataulussa.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Re: Re: Markus Drake haluaa pelastaa joukkoliikenteen

Runar ja Kyllikki sanoi:
Ei tietenkään. Silloin tulisi perustuslain mukaan taata ilmainen joukkoliikenne tahi vastaava ratkaisu myös maalla asuville. Ei vain kaupunkilaisille. Käytännössä tämä tarkoittaisi mailla asuville ilmaisia bensoja autoihin yms. Tarkemmin ajatellen...hmm..ilmaiset bensat kyllä sopis mulle. ;)
Eikös YTV:n kustannukset maksaa pks:n kunnat. Joten kyllähän sinä tuota voit kunnanhallituksellesi ehdottaa...
Ett silleen!!!!!!!
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Lukasimpas sen SK:n jutun. Lähijunissa konduktöörit heittävät Draken pellolle aina kun näkevät hänet siellä. :D :D
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Re: Re: Re: Markus Drake haluaa pelastaa joukkoliikenteen

jaska sanoi:
Eikös YTV:n kustannukset maksaa pks:n kunnat. Joten kyllähän sinä tuota voit kunnanhallituksellesi ehdottaa...
Ett silleen!!!!!!!
Nyt puhuttiin siitä, tulisiko kaikki joukkoliikenne tehdä ilmaiseksi, ei pelkästään pääkaupunkiseudun. Draken hommat oli vain pohjustusta kysymykseen, tulisiko kaikkien lähteä Draken tielle vaatimaan joukkoliikennettä ilmaiseksi ja esim. ajaa pummilla...lues nyt taas tarkemmin mistä oikein keskustellaan :D
Tapansa mukaan Jaska puhuu taas aidan seipäästä kun muut puhuvat aidasta.

Juu, ja toki mä voin ehdottaa kunnanhallitukselle mitä vaan, mutta ne ei kyllä voi säätää lakia, että Suomessa kaiken joukkoliikenteen tulee olla maksutonta. Otahan hiukan selvää, mitä kunnanhallitus oikein voi päättää ja mitä ei.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
patriot sanoi:
Olen ollut kesät töissä 15-vuotiaasta saakka! Nyt olen ollut kahtena peräkkäisenä kesänä samassa firmassa töissä koko kesän. Opiskeluni ovat vielä kesken, mutta siinäkin ollaan ihan aikataulussa.
:thumbup:
 

Stig Helmer

Banned
Liittynyt
5.3.2004
Viestit
4457
Runar ja Kyllikki sanoi:
Joo...tuo viemäröinti/imeytyskenttäpakko on kyllä NIIn syvältä kuin olla voi. Suomessa ovat maalla asuvat ihmiset osanneet jätehuoltonsa yms. hoitaa tuhansia vuosia hyvin. Kunnes tuli nää vihreet jotka totes, että kaikki on päin persettä.
Paitsi että koko ajan on ihmisten kulutus --> jätteen määrä lisääntynyt!
 
Ylös