Mä olen käytännössä kaiken hankkinut tarjouksia kyttäämällä. Se muuten mitä olen omilla pyörälenkeillä havainnoinut kanssapyöräilijöistä, tuo taitaa olla tietty sukupolvikysymys, minkälaisia vaatteita käytetään. Setämies-ikäisillä maantiepyöräilyn harrastajilla näkee vielä löysempiä 1/3 vetskarilla olevia paitoja, mitkä ovat kyllä tiukempia kuin vaikkapa futispaita, mutta mistään kompressiosta ei voi puhua. Nykymittapuullahan esim. LeMond, Indurain ja kumppanit ajoivat melkoisilla jarruvarjoilla.
Nuoremmilla näkee tiukempia kokovetskarilla olevia paitoja, mutta suurin kynnys taitaa olla yksiosaisten skinsuitien käyttö. Vaikka ammattilaiskisoissa ne ovat jo syrjäyttäneet kaksiosaiset asut myös ryhmäetapeilla, harrastajilla ne ovat harvinaisia. Toki siinäkin vastaan tulee saatavuus ja hinta, kivijalkaan ei pääse sovittamaan ja palautusoikeudenkin kanssa menee säätämiseksi kauden ollessa jo käynnissä tilata netistä 200-400 € maksava puku, minkä istuvuudesta ei ole takeita. Ja toki vähän vatsakaampi pyöräilijä pystyy kaksiosaisella puvulla vähän kätkemään viskeraaliaan, yksiosaisessa on esillä tasan sellaisena kuin on.
E: ja oma henk. koht tilanne on siis se, että yksiosaista olen harkinnut, mutta budjettisyistä en ole päätöstä tehnyt. Pyöräilyyn tarkoitettua yksiosaista ei voi käyttää triathlonissa, koska niiden säämiskäosaa ei ole tarkoitettu juoksemiseen tai uintiin ja toisaalta yksiosainen triathlon-puku ei välttämättä ole kovin mukava rauhallisemmilla pyörälenkeillä tai huonommilla teillä. Joten käytän Craftin pyöräilyhousuja tai Orcan triathlon-shortseja sekä pidän kolmea irtopaitaa rotaatiossa.