Materiaa sielun täytteeksi, osa IV

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24203
Sijainti
lappeen Ranta
Haseitan: Ersetu kasettina ja romppuna sekä Uton + Yoshihiro Kikuchi: Invicible Reflections
Haseitan x 2 ja Uton + Yoshihiro Kikuchi, ostos.jpg
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24203
Sijainti
lappeen Ranta
Killing Joke: Pandemonium, Deathbell: A Nocturnal Crossing ja The Doors: Box Set
Killing Joke, Deathbell ja The Doors, ostos.jpg
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Tilasin Hobby Hallista uuden hybridipolkupyörän. Hintaa tuli 404€ postikuluineen. On polkupyörienkin hinnat nousseet. Edellinen hybridipolkupyörä about viisi vuotta sitten kustansi XXL:ssä vain 150€. Olen pitänyt siitä pyörästä, mutta omat taidot eivät enää riitä sitä kunnostamaan.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4385
Sijainti
Salo
Tilasin Hobby Hallista uuden hybridipolkupyörän. Hintaa tuli 404€ postikuluineen. On polkupyörienkin hinnat nousseet. Edellinen hybridipolkupyörä about viisi vuotta sitten kustansi XXL:ssä vain 150€. Olen pitänyt siitä pyörästä, mutta omat taidot eivät enää riitä sitä kunnostamaan.
On kallistuneet ja taitaa komponenttipula vaikuttaa silläkin osa-alueella. Tiettyihin pyörämalleihin pitkät toimitusajat.

Pitäisi meikäläisenkin katsella itselleen maantiepyörää, koska heinäkuussa osallistun triathlon-kisaan. Taitaa mennä käytettyjen etsimiseen, koska troo-sukkahousumiehillä pyörät vanhenevat nopeasti ja vapailta markkinoilta vähän tinkien voi tehdä löytöjä.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Pitäisi meikäläisenkin katsella itselleen maantiepyörää, koska heinäkuussa osallistun triathlon-kisaan. Taitaa mennä käytettyjen etsimiseen, koska troo-sukkahousumiehillä pyörät vanhenevat nopeasti ja vapailta markkinoilta vähän tinkien voi tehdä löytöjä.
Maantiepyörä olisi kiva harrastusväline pidemmille lenkeille, mutta en viitsi hankkia pyörää, joka on sporttisempi kuin sitä kuljettava ukko. Hybridillä saa tehtyä kevyttä aerobista ja hyötyliikuntaa. Harvemmin tulee mitään useiden tuntien polkaisuja tehtyä.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4385
Sijainti
Salo
Jonkunlaisia kompromissejahan nämä aina ovat. Triathloniinkaan ei perinteinen maantiepyörä ole se paras vaihtoehto, vaan aerodynaamisempi TT-pyörä, koska imussa peesaus on kielletty.

Mutta sitten taas ne muut muuttujat, pääasiassa hinta ja käytettävyys normaaleilla pyörälenkeillä. Sekä tietenkin se, ettei tällaisella aikataululla selkä ikinä totu peräpää pystyasennossa ajamiseen.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Kyllä sen TT-pyöränkin varmaan tarvitsee viimeistään sitten kun osallistuu triathlonin täysmatkalle tosissaan. Itsekin pidän triathlonin osalajeista, mutta vain juoksua ja peruskuntoa tukevasti, triathloniin ei ole hinkua.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4385
Sijainti
Salo
Juu, onhan tässä vielä koko ihmisikä aikaa upgreidata fillareita. Täysmatkaan voi sanoa olevan vielä matkaa. Kisa, mihin osallistun oli mahdollinen sprinttinä tai olympiamatkana, valitsin sprintin käytännön syistä.
- se on sellainen matka, että kaikissa lajeissa voi vetää suht kovaa ja säästelemättä
- heinäkuun 2. on sellainen ajankohta, että siinä voi olla pelkkää takatalvea juhannuksen yli ja sitten tullakin vuoden kuumin päivä. Vaikka oma suorituskyky on parhaillaan lämpimässä säässä, äkkiväärä subtropiikki voi tehdä tepposet

Muita tulostavoitteita ei ole kuin maaliinpääsy ja 5 km juoksu alle puolessa tunnissa. Minkä pitäisi olla mahdollista, koska olen juossut 15 km kisan aikaan 1:29 eli keskimäärin jokainen vitonen alle puoleen tuntiin. Esim. uinnista on vaikea sanoa mitään, koska en uimahallissa katsele ikinä sitä sekuntikelloa
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Mulla nykykunnossa peruslenkkeilyvauhdit on sellaista 6.30-8.30/km. Onnellinen olen kun pystyy vähän hölkkäämään.
 
Viimeksi muokattu:

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1921
Sijainti
Vyborg
Itsekin pitäisi alkaa taas ruveta pikku hiljaa juoksemaan tai hölkkäämään tässä lähiaikoina kun nyt rupee olemaan vihdoin +15 kelejä ulkosalla ja itse viime kesällä hölkkäsin säännöllisesti 15-20 kilometrin juoksumatkoja. Joten pitäisi yrittää saada itseni siihen kuntoon että pystyn juoksemaan tänä kesänäkin kunnon lenkkejä kaupungilla. Kuten 2021 kesällä.
Toivottavasti on touko-kesäkuussa luvassa lämpimiä auringoisia päiviä jotta voisi säännöllisesti juosta ulkona.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Kesällä juokseminen on kyllä mahtavaa talveen verrattuna, mutta parashan se olisi lenkkeillä ainakin vähän ympäri vuoden, jotta ei joudu keväällä aloittamaan nollasta.
 
Ylös