Tervetuloo vaan. Koska tuut?Kotimaan säätilan innoittamana tuli varattua lentomatkat Espanjaan ja takaisin.
Matkakohde valikoitui vaimon isoisän viimeiseksi jääneen asuinseudun mukaan, haluaa käydä katsomassa paikkoja, joissa on viimeksi 30 vuotta sitten ukkinsa luona vieraillut.
Sinne siis -> Orihuela Costa...Torrevieja.
Hotellin varaus on vielä vaiheessa.
Näytä liitetiedosto 24658
Ja kaupan pääälle tulee upea lippis, jossa luke "Gosta Planga"Torreviejassa kannattaa liittyä pensaklupiin ja nauttia halvoista kilometreistä.
Jospa se on meteoriitin synnyttämä tuore kraatteri.Mikä kumma on tuo hervottoman iso punainen mollukka Espanjan kaakkoisosassa?
Kantis.Kantatiemies!
Ja pääsee koneesta ennen rahvasta ulos, eikä tarvitse matkan aikana puhua persaukisille.Finnairin Tukholman lennoll economyn ja business-luokan ainoat eroavaisuudet näyttivät olevan jälkimmäisessä pari tuumaa isompi näyttö, tyhjä keskipalkka ja totta kai se eteen vedettävä verho. Ei edes lisäjalkatilaa. Joku tuostakin maksaa, Finnair voisi kyllä nimetä tuon etuosan uudelleen Pisnis-luokaksi.
Tuo ekakin vesittyy, jos on bussikuljetus terminaaliin. Enkä sitä koneeseen ennen muita pääsemistäkään oikein eduksi laske.Ja pääsee koneesta ennen rahvasta ulos, eikä tarvitse matkan aikana puhua persaukisille.
Tervetuloo vaan. Koska tuut?
Vuosiluvuista päätellen vaimosi isoisä on varmuudella tuntenut isäni. Noihin aikoihin suomalaisia on ollut alle 100, pitkälti, ja käytännössä kaikki tunsivat toisensa.
Kun Suomiseuraa yritettiin ekaa kertaa perustaa vuonna 1984, jäi perustamatta kuin suomalaisia oli vain 11 talouden verran ja todettiin että vähän liian vähän että kannattais alkaa. Noh, noin 3 vuoden kuluttua siitä se saatiin sitten perustettua. Muistaakseni vuosi ois ollut 1987.
Edit ja PS: Hotellin sijaan (koska niitä ei juurikaan täällä ole) suosittelen näitä
http://zariko.com/vuokrataan/
http://www.torreteam.com/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=521
Koneeseen jos pääsee ensimmäisenä, homma on pitkälle tylsää venttailua. Se käsimatkatavaran tunkeminen hattuhyllylle ei ole ongelma jos itse on ottanut käsimatkatavaraa maltillisesti.Tuo ekakin vesittyy, jos on bussikuljetus terminaaliin. Enkä sitä koneeseen ennen muita pääsemistäkään oikein eduksi laske.
Sen verran hyvä tuuri itsellä käyny, ettei ole muutamaan vuoteen mitään juttelijatyyppiä sattunut vierustoveriksi. Kyllä aikuisten ihmisten pitää pystyä muutama tunti istumaan vierekkäin kommunikoiden vain kyräilemällä ja napakoilla kyynärpään iskuilla.
Mä meen yleensä aina koneeseen viimeisten joukossa ja laitan reppuni jalkatilaan. Kyllä siellä saa ihan tarpeeks kauan istua.Koneeseen jos pääsee ensimmäisenä, homma on pitkälle tylsää venttailua. Se käsimatkatavaran tunkeminen hattuhyllylle ei ole ongelma jos itse on ottanut käsimatkatavaraa maltillisesti.
Yks höpöttelijä mullekin vaan muistuu mieleen. Muutama vuosi sitte vieressä istunut keski-ikäinen Kataloniassa asuva saksalaisäijä kertoili pikkukalle-tasoisia härskejä vitsejä suureen ääneen pari tuntia. Onneks se hoiti nauramisenkin itse.Voisi sanoa, että kohtuullisesti olen viimeisen kymmenen vuoden aikana lentänyt, mutta juttelijatyypeistä tuoreessa muistissa on lähinnä tammikuun Malagan lento, jonne viereen sattui oman arvonsa tunteva vanhapiika koiranpentunsa kanssa.
Tästähän tuli mieleeni yksi nuoruuteni kesä - tosin lestojen sijaan kyseessä oli vallan toinen marginaaliryhmä.Lie ainoa kerta kun olen tuntemattoman kanssamatkustajan kanssa enemmälti lupatellut oli se, kun lensin Tosiunkariin. Jännitti JayR:n perillä näkeminen niin pirusti, että join lennolla itseni mukavaksi ja pääsin siten riittävän samalle aaltopituudelle häämatkalla olleiden lestadiolaisten kanssa.