Onks ketään hahmoista matkaillut koskaan Dubaissa? Olis tarkotus varata talvilomalle maaliskuussa joku valmispaketti ko. kohteeseen kera oman perheen ja äiteen ja äiteen miesystävän.
Onko suosituksia majoittumiselle? Hinta-asteikon yläpäästä en aio valita hotellia, mutta ei se tarvi halvinkaan olla.
Mä olin viime helmikuussa. Sehän on aika halpa kohde Eurooppaan verrattuna. Big Mac tais olla jotain neljän euron paikkeilla. Mulla oli yhden hengen huone omalla kylpyhuoneella ja keittiöllä 40€/vrk. Takseilla, metrolla ja busseilla on halpa liikkua. Uudenkarhea automaattimetro kulkee suurimmaksi osaksi muutaman metrin tien yläpuolella kera komeiden maisemien.
Siellä on oikeastaan kaksi keskustaa. Vanha kaupunki ja sitten muutaman kilometrin päässä uudempi alue jossa on tämä korkein rakennus, suurin ostoskeskus ym. Molemmissa paljon katseltavaa. Siinä välissä on sellanen alue jossa on paljon kohtuuhintaisia hotelleja (siinä itsekin majoituin). Olen ymmärtänyt, että valmismatkoilla kuitenkin majoituttaisiin usein rantahotelleihin jotka on naapurikaupunki Sharjahissa. Mä en siellä käynyt.
Mä kävin myös Abu Dhabissa jonne oli kahden tunnin bussimatka. Aika hätäisesti tuli siellä pyörähdettyä, nättiä rantamaisemaa siellä ainakin oli ja iso moskeija taitaa olla kaupungin suurin nähtävyys. Teillä kun on isompi porukka niin ei varmaan paljoa maksaisi vaikka parilla taksilla siellä käy (en muista näinkö siellä tilatakseja), jos Dubaissa loppuu tekeminen. Moottoriurheilutapahtumiakin saattaa tuohon aikaan olla, molemmissa kaupungeissa on rata.
En mä äkkiseltään osaa muuta kertoa, on mulla tossa
muutama kuva sieltä.
Maailman korkeimmassa rakennuksessa kannattaa tietysti käydä, mutta ehdottomasti kannattaa varata sinne liput etukäteen, muuten tulee tosi kalliiksi. Ja sen (ja maailman suurimman ostoskeskuksen) vieressä on mun mielestä kaupungin hienoin nähtävyys, maailman suurin
suihkulähde, jossa ilmaiset esitykset illalla puolen tunnin välein. Tuli katottua aika monta