Matkapuhelintiva

  • Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Makkonen

Guest
Vastaukset valkoisella, vastausaikaa äärettömän paljon tai vähän, riippuen kuun asennosta ja vaikka mistä.
Mehelle onnittelut tulevasta voitosta, jännitetään kisan kakkosta.
Kisan kakkoselle palkintona omakustanteinen palkinto haluamastaan liikkestä.


1. Missä maassa ja minkä niminen operaattori avaa ensimmäisen kaupallisen automaattisen matkapuhelinverkon? 1p maasta ja 1p operaattorista

2. Minä vuonna sana "kännykkä" rekisteröidään?

3. Mikä firma julkaisee ensimmäisen kamerakännykän ja minä vuonna? Firmasta 1p ja vuodesta 1p.

4. Mikä yhtiö ja minä vuonna lanseeraa puhelimensa yhteydessä termin "älypuhelin"? 1p vuodesta ja 1 piste yhtiöstä

5. Minä vuonna kännykän käyttäjien lukumäärä ylitti miljardin? 1 piste

6. Minä vuonna Apple lanseeraasi iPhonen. 1p

7. Minkä niminen oli Nokian ensimmäinen käteen käyvä matkapuhelin? Minä vuonna julkaistiin ja paljonko painoi. 1p nimestä, 1p vuodesta ja 1p painosta

8. Minä vuonna avattiin pohjoismainen NMT-verko? 1p

9. Minkä niminen firma toi ensimmäsenä markkinoille gsm-puhelimen jossa oli gps, satelliittipaikannus ja minä vuonna? 1p nimestä ja 1p vuodesta

10. Mikä operattori ja missä maassa avattiin ensimmäinen 4g-matkapuhelinverkko? 1p operaattorista ja 1p maasta



Sorry.
 
Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
1. Missä maassa ja minkä niminen operaattori avaa ensimmäisen kaupallisen automaattisen matkapuhelinverkon? 1p maasta ja 1p operaattorista
Eikös tuo ole jo avattu? :thumbfh:


2. Minä vuonna sana "kännykkä" rekisteröidään?
Jo aikoja sitten rekisteröity! :frank:

3. Mikä firma julkaisee ensimmäisen kamerakännykän ja minä vuonna? Firmasta 1p ja vuodesta 1p.
Höh, tuokin on jo julkaistu! :mad:

4. Mikä yhtiö ja minä vuonna lanseeraa puhelimensa yhteydessä termin "älypuhelin"? 1p vuodesta ja 1 piste yhtiöstä
On lanseerattu jo! :eek:


Tahallas kiusasit kuitenki! Syytä ollakin pahoillaan! Ni!
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös