AnttiL
Reittinörtti
Tänne voisi avata keskustelua näistä moderneista ralliautotyypeistä, joiden ideana on, että vapaavalintaiseen koriin voidaan laittaa yhdenmukaista tekniikkaa. Etuna on, ettei valmistajan tarvitse siunata mallia luokituksellaan tai sitoumuksella kehitystyöhön.
Maxi Rally
Argentiinalainen luokitus, jossa autoissa on 1,6-litrainen PSA:n turbomoottori (aiemmin oli isompi vapari) ja 6-vaihteinen vaihdelaatikko.
N5
Espanjalainen versio Maxi Rallystä pienin muutoksin
AP4
Australian-Tyynenmeren seuduilla käytettävä luokitus, jossa auton saa rakentaa sääntöjen mukaiseksi enemmän oman mielensä mukaan. Moottorille ja voimansiirrolle on muutamia sallittuja vaihtoehtoja.
https://rallyaction.com.au/ap4-rally-car/
Rally2 Kit
FIA:n virallisesti hyväksymä Orecan rakennussarja. 1.6-litrainen turbomoottori ja 5-vaihteinen laatikko.
R-Lite/Proto
Otetaan N-ryhmän Mitsun tekniikka ja laitetaan se pienempään koriin.
lainaus AKK:n matskuista:
Maxi Rally
Argentiinalainen luokitus, jossa autoissa on 1,6-litrainen PSA:n turbomoottori (aiemmin oli isompi vapari) ja 6-vaihteinen vaihdelaatikko.
N5
Espanjalainen versio Maxi Rallystä pienin muutoksin
AP4
Australian-Tyynenmeren seuduilla käytettävä luokitus, jossa auton saa rakentaa sääntöjen mukaiseksi enemmän oman mielensä mukaan. Moottorille ja voimansiirrolle on muutamia sallittuja vaihtoehtoja.
https://rallyaction.com.au/ap4-rally-car/
Rally2 Kit
FIA:n virallisesti hyväksymä Orecan rakennussarja. 1.6-litrainen turbomoottori ja 5-vaihteinen laatikko.
R-Lite/Proto
Otetaan N-ryhmän Mitsun tekniikka ja laitetaan se pienempään koriin.
lainaus AKK:n matskuista:
R-lite-auton lähtökohtana tulee olla vähintään nelipaikkainen umpinainen henkilöauto, jota on valmistettu vähintään 2500 kappaletta 12 peräkkäisen kuukauden aikana (kts Art. 1.3 Luokitussääntö A-ryhmä). Kaikki tästä nelipaikkaisesta henkilöautosta poikkeavat osat tulee olla näiden sääntöjen mukaisia. Liite J artiklat 251 – 253 ovat voimassa, mikäli näissä säännöissä ei muuten ilmoiteta. R-lite-auton määritelmä: Auto rakennetaan vähintään 4-paikkaisesta sarjatuotantoautosta, josta muokataan 4-vetoauto ahdetulla tai vapaasti hengittävällä bensiinimoottorilla, jonka sylinteritilavuus on enintään 2050 ccm. Tekniikka sallitaan otettavan nelivetoisesta sarjavalmisteisesta autosta, joka täyttää tämän R-lite-auton tekniikkasääntökokonaisuuden. Luokittelemattoman nelivetoisen sarjavalmisteisen nelipaikkaisen henkilöauton käyttäminen on sallittua.
Viimeksi muokattu: