McLaren 2017

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Eipä taida olla McLarenille olla omaa threadia, aloitan siis uuden.

Oranssi kuuluu tallille, vaikka värisävy ei nyt oikea olekaan. Muuta hyvää ei kauden alku ole tarjonnut. Tällainenkin ajatus on mieleen tullut: jospa talli on pysyvästi tullut auringonlaskun aikaan. Vaikea ajatella, kun se on niin pitkään ollut huipulla. Mutta niin oli Williams, eikä näytä todennäköiseltä että se sinne enää koskaan palaisi. Ja menestyneitä talleja on jopa kadonnut, kuten Tyrrell, Lotus, BRM, Cooper... Onko McLarenilla enää paluuta huipulle ?
 

Racecardriver

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
354
Kunnollinen voimayksikkö ja taas ollaan kärkikahinoissa. Resurssit ja tausta on kunnossa niin siitä se ei jää kiinni.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Eiköhän McLarenin kannattaisi ottaa viimekautinen Hondan voimanlähde käyttöön, koska se oli suhteellisen luotettava ja kilpailukykyinen, vai mitenhän hankala sitä lienee istuttaa tämänvuotiseen autoon?
 

Ernst Stavro Blofeld

Well-known member
Liittynyt
25.3.2017
Viestit
274
Sijainti
Canned
Eiköhän McLarenin kannattaisi ottaa viimekautinen Hondan voimanlähde käyttöön, koska se oli suhteellisen luotettava ja kilpailukykyinen, vai mitenhän hankala sitä lienee istuttaa tämänvuotiseen autoon?
Moottorin vaihto vanhaan ei taida olla kovin suoraviivaista koska '17 moottori eroaa '16 moottorista suhteellisen täydellisesti.

Autosport

"For 2017, the Honda engine architecture and layout have been altered to serve both for performance and packaging needs.

"The new power unit takes much of the learning from the past two seasons, but has been specifically redesigned for this season."
 

Jv

Well-known member
Liittynyt
14.1.2017
Viestit
180
Hondan on huhuttu testanneen uutta moottoria Bahrain kisan jälkisissä testessä. Ja ainakin toisena testi päivänä ilmeisen onnistuneesti.(ei ongelmia 2testipv:nä ja aikakin ihan kilpailunykyinen.)Ilmeisesti Hondan moottorin suurin ongelma on ollut että se tärisee jollain tietyllä kierrosalueella tai/ja isoilla vaihteella niin paljon että se on aiheuttanut nuita lukuisia ongelmia. Eli jos ovat löytäneet lääkkeet tuohon huhuttuun tärinäongelmaan,niin toivottavasti nähtäis Hondalta jotain uutta osaa moottorissa jo seuraavien muutaman kisan aikana, jotta tuota eroa saataisiin kurottua.
 

Ernst Stavro Blofeld

Well-known member
Liittynyt
25.3.2017
Viestit
274
Sijainti
Canned
http://www.autosport.com/news/report.php/id/128944

Tuossa autosportin artikkeli asiaan liittyen. Monaco tai Kanada päämääränä uudelle moottorille vaikke tällekään nyt aivan absoluuttista ja allekirjoitettua lausuntoa luonnollisestikaan annettu :)

"Asked by Autosport about the progress in curing the vibration issues, Hasegawa said: "We cannot tell you an exact date but here or at any grand prix, if we have the chance, we would like to update our engines."
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Pieni yllätys kuitenkin. Näinköhän Honda joutuu poistumaan ykkösistä noloimmalla mahdollisella tavalla. :nope:

Vain jollekin pikkutallille moottorien toimittamisessa ei ole järkeä.

Mutta voihan sitä ostaa oman tallin. :)

Nyt olisi mielenkiintoista olla kärpäsenä katossa Hondan pääkallopaikalla, päitä tippunee.
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
Pieni yllätys kuitenkin. Näinköhän Honda joutuu poistumaan ykkösistä noloimmalla mahdollisella tavalla. :nope:

Vain jollekin pikkutallille moottorien toimittamisessa ei ole järkeä.

Mutta voihan sitä ostaa oman tallin. :)

Nyt olisi mielenkiintoista olla kärpäsenä katossa Hondan pääkallopaikalla, päitä tippunee.

2018 Sauberin kanssa lyö hynttyyt yhteen, ostaako koko tallin, mahdollisesti.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4216
Kravitz selitti viikonloppuna Hondan filosofiaa Sky-kanavalla ja F1-projektin tarkoitusperiä.

Honda on nimenomaisesti oppimassa hybridivoimalähteen filosofiaa, voisivat ostaa osaamista vaikka heti kymmenillä miljoonilla ja saada moottorin suht. kilpailukykyiseksi mutta tällöin oppiminen jäisi kokonaan kokematta eivätkä lähde tälle polulle tästä syystä.

Se ihmetyttää että viime kaudella moottori oli luotettava, keskikastissa kilpailukyinen kauden lopussa ja tämän vuoden pannu oli täysi floppi.

Tämän valossa näyttää ettei Honda ole oppinut mitään 2 aiemmasta kaudesta.
 

Checo

Member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
11
Se ihmetyttää että viime kaudella moottori oli luotettava, keskikastissa kilpailukyinen kauden lopussa ja tämän vuoden pannu oli täysi floppi.

Tämän valossa näyttää ettei Honda ole oppinut mitään 2 aiemmasta kaudesta.
Ei se välttis aivan noin mene.

http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/honda-pomo-tuskailee-testipenkin-tulokset-eivat-nay-kisoissa/6470286
Eikös ferrarilla ollut pari kautta sitten samantyyppisiä ongelmia auton rungon/aeron kanssa? Eli testitulokset ei vastaa sitä mitä tapahtuu radalla. Viilailivat sitten kuntoon ja tais alkukaudesta ollakin joku juttu että löysivät ongelman. Nyt se sama on vain moottorissa. Ei vastaa testipenkki livetuloksia. Hankala siinä on mitään kehittää nykyrajoituksilla. Toivotaan ettei Honda kuitenkaan laita pillejä pussiin tässä parin vuoden sisään.
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Mun on vaikea niellä tuota selitystä hybriditeknologian oppimisesta Hondan puolelta. Honda on tehnyt hybridiautoja vuosikymmenen ajan, mutta esimerkiksi Ferrari ei hybridautoja ole tehnyt kunnes lanseerasivat La Ferrarin ja ihan hyvin on teknologia hallussa.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4216
Mun on vaikea niellä tuota selitystä hybriditeknologian oppimisesta Hondan puolelta. Honda on tehnyt hybridiautoja vuosikymmenen ajan, mutta esimerkiksi Ferrari ei hybridautoja ole tehnyt kunnes lanseerasivat La Ferrarin ja ihan hyvin on teknologia hallussa.
On pikkusen suuri ero sillä suunnitellaanko hybridiä Honda Insigtiin vai huipputehokasta diesel periaatteella toimivaa bensiinihybridiä F1-sarjaan. Kravitsin haastattelussa oli nimenomaan Honda F1-projektista vastaava päällikkö. Honda myös kierrättää väkeä tehokkaasti oppimisen takia myös tässä projektissa (käsittämätöntä mielestäni!!) jonka takia saatu osaaminen ei kumuloidu uusissa evoluutioissa vaan samoihin ongelmiin törmätään yhä uudelleen ja uudelleen.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8416
Sijainti
Vantaa
Mun on vaikea niellä tuota selitystä hybriditeknologian oppimisesta Hondan puolelta. Honda on tehnyt hybridiautoja vuosikymmenen ajan, mutta esimerkiksi Ferrari ei hybridautoja ole tehnyt kunnes lanseerasivat La Ferrarin ja ihan hyvin on teknologia hallussa.
Veikkaan, että Ferrari on ostanut teknologiaa muilta... Sitä kautta sitä hommaa tehdään. Honda taasen taitaa itse näperrellä. Ovat ottaneet varmaan perustaksi Insightin ja siitä kehittäneet.
 

the_jake

Well-known member
Liittynyt
12.3.2014
Viestit
201
Sijainti
Lappeenranta
Ensin vaihdetaan Mersusta pois, koska "mestaruutta ei voi voittaa asiakaskoneilla." Nyt ollaan vaihtamassa takaisin, koska ei voiteta kisoja. Pitkäjänteisyys puuttuu. Lieneekö syynä se, ettei Alonso voi enää odotella, koska F1-uran viimeiset vuodet ovat käsillä? Sinällään syy tälle on täysin yhdentekevä, koska tällainen juupas-eipäs toiminta on paras tapa ajaa talli tulevaisuudessa ongelmiin. Mitäs sitten, kun vaihdetaan takaisin Mersuun ja onnistutaan voittamaan pari-kolme kisaa kaudessa? Sitten alkaa suunnittelu ja selvittely, mitä mestaruuteen vaaditaan. Herätäänkö todellisuuteen, ettei Mersun omaa tallia hyvin todennäköisesti voiteta heidän asiakasmoottoreillaan.
 

Memphis Griezmann

Well-known member
Liittynyt
13.7.2014
Viestit
202
Ensin vaihdetaan Mersusta pois, koska "mestaruutta ei voi voittaa asiakaskoneilla." Nyt ollaan vaihtamassa takaisin, koska ei voiteta kisoja. Pitkäjänteisyys puuttuu. Lieneekö syynä se, ettei Alonso voi enää odotella, koska F1-uran viimeiset vuodet ovat käsillä? Sinällään syy tälle on täysin yhdentekevä, koska tällainen juupas-eipäs toiminta on paras tapa ajaa talli tulevaisuudessa ongelmiin. Mitäs sitten, kun vaihdetaan takaisin Mersuun ja onnistutaan voittamaan pari-kolme kisaa kaudessa? Sitten alkaa suunnittelu ja selvittely, mitä mestaruuteen vaaditaan. Herätäänkö todellisuuteen, ettei Mersun omaa tallia hyvin todennäköisesti voiteta heidän asiakasmoottoreillaan.
McLarenin katuautojen imagon kannalta on parempi, että f1-tallin autot saataisiin menestymään edes satunnaisesti mahdollisimman pian.
 

Racecardriver

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
354
Voittihan RB mestaruuksia alitehoisella rellulla useamman putkeen. Toki jos autot sinällään ovat yhtä vahvat niin edellähän se tehdastiimi tulee olemaan.

Mersun voimayksiköllä Mclaren kuitenkin nousisi tehoissa varmasti Ferrarin tasoiseksi jos ei nyt ihan tehdastiimin suorituskykyyn päästä *puhdasta spekulaatiota* eikä sekään huono olisi.
 
Ylös