Mclaren '25: It's "not" about the car

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
10909
Sijainti
Helsinki

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
7050
Noinkohan McLaren pudotti pallon taas kuskimestaruuden suhteen?
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6545
Mclaren juhlimassa mestaruutta ilman kärkikuskia. Norris oli parempi kovalla racingilla. Toivottavasti tästä tulee nyt kipinää mestaruustaisteluun. Piastri oppii nyt kantapään kautta että talli nuolee Norriksen hanuria ja laittaa jatkossa Senna-moodin päälle ja haistattaa pitkät papana-rulesille. Piastrin ongelmat ovat Piastrin ongelmia, Norriksen ongelmat ovat koko tallin ongelmia ja sijoituksia vaihdellaan radalla.

 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6558
Minulle tulee ihan yllätyksenä, jos joitakin kuskeja ihan oikeasti kiinnostaa joku tallimestaruus. Enkä voi kuvitella että yhtäkään sukupolven aidosti parhaita kuljettajia se kiinnostaakaan.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15693
Miten toi Piastri oli noin innoissaan tallimestaruuden voittamisesta?
Tiedä siitä, mutta hyvä se on riemuita kun toisaalta peräkkäisiä mestaruuksia ei talli ole voittanut sitten vuoden 1991 tai tätä ennen.

Minulle tulee ihan yllätyksenä, jos joitakin kuskeja ihan oikeasti kiinnostaa joku tallimestaruus. Enkä voi kuvitella että yhtäkään sukupolven aidosti parhaita kuljettajia se kiinnostaakaan.
Onhan se hyvä kuitenkin kiinnostaa. Merkkimestaruus kun yleensä meni tavallaan oma vuosi hyvin tai huonosti, mutta varsinkin normaalilla oletuksella tyydyttävällä tai kilpailukykyisen hyvällä omallakin vuodella niin tarkoittaa hyvää menestystä yleensä ensi vuodeksikin ja tätähän kuskitkin aina haluavat mieluummin kuin huonoa seuraavaa vuotta.

Toisin kuin jos talli olisi jokin keskikastin talli tai MM-kilvan sijalla 5 saati sitten jossain häntäpäässä kymppitilalla tai aivan perällä mikäli olisi vanhempien aikojen todella runsaiden tallien vuosi kyseessä.

Kyllähän silläkin on merkitystä, että onko talli hyvinvoiva ja onnellinen omanlaisenaan vai yksinkertaisesti riitelevän räyhäävä tilkkutäkki tai vaihtoehtoisesti sellainen yhden kuskin tai vaihtoehtoisesti tallipäällikön ympärille virittynyt poliittinen orkesteri isoine torvineen tai pikkupilleineen valheellisella hyvinvoinnilla ja yleensä noissa tapauksissa sitä ilman!

PS. Hyvä kun toimii tämä tuplavastaus taas.
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1240
McLarenin johto on ajanut itsensä nurkkaan näillä papaya säännöillä kun ne koskevat vain Oscaria ja hän on niitä totellut. Periaatteessa Oscar voi ohitustilanteessa kopauttaa esimerkiksi Norrisin takarenkaaseen niin, että Norris päätyy seinään ja ottaa siitä 10sek rangaistuksen, jolloin se on tallin omien sääntöjen nykyisellä tulkinnalla hard racing tai racing incident.

Jos Norris olisi ajanut Singaporessa tallikaveriaan vastaan tallin sääntöjen mukaan varovasti välttäen osumaa niin Piastri olisi ollut neljänteen mutkaan sisälinjalla, mutta kolaamalla kylkeen sai Piastrilta vauhdin pois. Piastri voi toistaa saman ajattamalla Landon seinään jossain vastaavassa tilanteessa. Rattimies kyllä osaa tuon tehdä hajottamatta omaa autoa jos sellainen paikka tulee.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4366
Piastrin on aika ottaa kyynärpäät esiin ja tarvittaessa sulkea radio.

Olisi mukava kuulla manageri Webberin mietteet papaya säännöistä 😀
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1240
Zak vaikuttaa henkilöltä joka luo jännitteitä tiimiin samoin kuin Norriksen faijan epämääräinen häärääminen kisoissa. Aika varmasti raha puhuu taustalla Norriksen hyväksi. Lando itse ei vaikuta kommenteissaan pelaavan pelejä.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
10909
Sijainti
Helsinki
Ilmankos Browniainen on niin Norriksen perään
Miksi nostat esiin vanhan sopimusriidan, jonka seurauksena Mclaren hakee korvauksia Paloun sopimusrikkomisesta?. Kolme vuotta sitten Ganassi Racing riitautti Palou tekemän sopimuksen McLarenin Indycar-tallin kanssa. Espanjalainen sovitti tämän riidan Ganassin kanssa. Tämän seurauksena espanjalaisen McLaren-sopimus piti purkaa.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6545
Miksi nostat esiin vanhan sopimusriidan, jonka seurauksena Mclaren hakee korvauksia Paloun sopimusrikkomisesta?. Kolme vuotta sitten Ganassi Racing riitautti Palou tekemän sopimuksen McLarenin Indycar-tallin kanssa. Espanjalainen sovitti tämän riidan Ganassin kanssa. Tämän seurauksena espanjalaisen McLaren-sopimus piti purkaa.
Miksi luulet minun nostavan esiin sopimusriidan? Nostan esiin ettei Brown alunperin halunnut Piastria ja siksi nuolee Norriksen hanuria jota kutsuu Papana-rulesiksi.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6280
Miksi nostat esiin vanhan sopimusriidan, jonka seurauksena Mclaren hakee korvauksia Paloun sopimusrikkomisesta?. Kolme vuotta sitten Ganassi Racing riitautti Palou tekemän sopimuksen McLarenin Indycar-tallin kanssa. Espanjalainen sovitti tämän riidan Ganassin kanssa. Tämän seurauksena espanjalaisen McLaren-sopimus piti purkaa.
Sulla menee taas asiat sekaisin. McLaren on oikeudessa Paloun kanssa sen vuoksi, että Palou oli ilmoittanut McLarenille, ettei aio kunnioittaa heidän kanssaan tehtyä sopimusta ja että haluaa tehdä jatkosopimuksen Ganassin kanssa, ja lopulta myös teki näin. Sinä muistelet vuotta aiempia tapahtumia, jolloin Palou yritti vaihtaa Ganassilta McLarenille kesken voimassa olleen sopimuksen.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6280
Miksi luulet minun nostavan esiin sopimusriidan? Nostan esiin ettei Brown alunperin halunnut Piastria ja siksi nuolee Norriksen hanuria jota kutsuu Papana-rulesiksi.
Sinä tartut nyt Paloun heittoon kuin se olisi täysi totuus. Zak Brownilla on ollut kuljettaja-asioissa aina viimeinen sana, koska hän on tallin ylin auktoriteetti. Kyllä hän on Piastrin palkkaamisen siunannut henkilökohtaisesti. Totta Paloun puheissa voi olla se hitu, että hän oli ollut ehkä tallin ykkösvalinta jossain vaiheessa aikajanaa. Piastri tuli vapaille markkinoille vasta elokuussa 2022 ja McLaren nappasi hänet välittömästi pois. Palou oli käynyt neuvotteluita tallin kanssa joskus alkuvuodesta.

Eikä Palou ollut koskaan tulossa F1-sarjaan kaudeksi 2023 vaan aikaisintaan 2024. Ricciardon surkea floppaus ja ennenaikaiset potkut kuitenkin jättivät McLarenille aukon kaudeksi 2023. Piastri sattui vapautumaan omista velvoitteistaan Alpinen kanssa oikeaan aikaan.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
10909
Sijainti
Helsinki
Sulla menee taas asiat sekaisin. McLaren on oikeudessa Paloun kanssa sen vuoksi, että Palou oli ilmoittanut McLarenille, ettei aio kunnioittaa heidän kanssaan tehtyä sopimusta ja että haluaa tehdä jatkosopimuksen Ganassin kanssa, ja lopulta myös teki näin. Sinä muistelet vuotta aiempia tapahtumia, jolloin Palou yritti vaihtaa Ganassilta McLarenille kesken voimassa olleen sopimuksen.
Näillä kahdella eri sopimusriidalla oli sattumoisin yhteinen tekijä eli McLaren. Mäkille siirtyessään Palou olisi päässyt ihan kisakuljettajaksi. Brown ja Seidl taas päättelivät, että Piastri on tulevaisuuden tähti, eikä Indycarissa jo kannuksensa saanut Palou.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6545
Sinä tartut nyt Paloun heittoon kuin se olisi täysi totuus. Zak Brownilla on ollut kuljettaja-asioissa aina viimeinen sana, koska hän on tallin ylin auktoriteetti. Kyllä hän on Piastrin palkkaamisen siunannut henkilökohtaisesti. Totta Paloun puheissa voi olla se hitu, että hän oli ollut ehkä tallin ykkösvalinta jossain vaiheessa aikajanaa. Piastri tuli vapaille markkinoille vasta elokuussa 2022 ja McLaren nappasi hänet välittömästi pois. Palou oli käynyt neuvotteluita tallin kanssa joskus alkuvuodesta.

Eikä Palou ollut koskaan tulossa F1-sarjaan kaudeksi 2023 vaan aikaisintaan 2024. Ricciardon surkea floppaus ja ennenaikaiset potkut kuitenkin jättivät McLarenille aukon kaudeksi 2023. Piastri sattui vapautumaan omista velvoitteistaan Alpinen kanssa oikeaan aikaan.
Vaatii kyllä palleja Paloulta heittää tälläisiä heittoja oikeudessa, jos ovat puhdasta bullshittiä. Toki bullshittiä voi olla Browninkin heitto Paloulle, mutta tiedä sitten miksi on niin myrtsinä jos Piastri vie Norrista radalla.

“I went for dinner with Zak near MTC [McLaren Technology Centre],” said Palou. “Zak told me it was not his decision to hire Oscar. He said it was the decision of [then] team manager Andreas Seidl.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös