McLaren MP4-24

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Hamilton ajoi Nicon kanssa yht'aikaa F3 Euroseriesissä sillä kaudella kun Jamie Green ja ASM dominoi. Ehkei ihan keskikastissa, mutta ei kirkkaimmassa kärjessäkään yhdestä voitosta huolimatta. Ei se Lewisin ura ykkösistä alkanut.
Ei muuten ajaneet Nico ja Lewis yht'aikaa F3 Euroseriesiä. Nico ajoi jo GP2:ta kun Lewis siirtyi britti F3:sta Eurosarjaan ASM-talliin.

Edit. sekosinko nyt itse laskuissa? Muistan vain katsoneenin Nicoa Euro F3:ssa eikä Lewisiä siellä nähty silloin. Nicon siirryttyä GP2:een ajoi Lewis ASM-tallin F3:a Eurosarjassa.
 
Viimeksi muokattu:

retypeNick

Iltalehti kunniaan
Liittynyt
27.7.2007
Viestit
2009
Sijainti
Helsinki, Finland
Pahoin pelkään että noi läärenin pojat saa vedettyä Ässän hihasta vielä ennen ku ensimmäinen kisa on loppu. Toivon todella että ne rämpii koko vuoden, mutta kahtotaan..
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Mutta eihän McLaren voi olla huono! Kovalainen sanoi eilen maikkarin tulosruudussa että hänellä on täydet, tasapuoliset mahdollisuudet voittaa maailmanmestaruus! Uskoi myös että auto on ehdottomasti kärjessä!


:rolleyes:
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Jerezissä otetaan lopulta nuo isot suojakuoret auton rungon ympäriltä ja paljastetaan oikea, solakka aeropaketti. ;)
Ei taideta ottaa ennen Eurooppaa. :eek:

Haug: We're working 24/7 to improve the car, but the situation propably won't change in the first third of the season.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tästä tulee hitusen mieleen BMW:n tilanne viime vuonna. Siellä oltiin aika pahasti metsässä kuskien kommenttien perusteella vielä ihan viimeisiin kaudenalustesteihin saakka, joihin tuodulla aeropaketilla auto sitten saatiin kuin saatiinkin toimimaan. Emmä pitäisi mitenkään mahdottomana, etteikö tuo McLareniltakin voisi vielä onnistua.

Edit: lisätään nyt vielä, että Haugin yllättävän suorat kommentit toki kertoisivat jostain muusta.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
hamiltonin kolariherkkyys keskikastissa johtui osittain siitä, että kaverin auto oli huomattavasti edessäajavia nopeampi.
Totta tuokin. Ajotyyli on hänellä kuitenkin aika härski, ja keskikastissa on enemmän vittuuntuneita kuskeja jotka eivät väistä, kun hän yrittää ohittaa *kolari tai ohitus* menttaliteetilla.
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Miten mulla tuli tosta "ei ole tottunut lähestymään autoa sellaisella nopeuserolla" kommentista mieleen eräs kerta kun puusilmä tökkäs punasen orin perään varikon valoissa..siinä tamma astu oria eikä niinkuin perinteisesti menee:wink:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei muuten ajaneet Nico ja Lewis yht'aikaa F3 Euroseriesiä. Nico ajoi jo GP2:ta kun Lewis siirtyi britti F3:sta Eurosarjaan ASM-talliin.

Edit. sekosinko nyt itse laskuissa? Muistan vain katsoneenin Nicoa Euro F3:ssa eikä Lewisiä siellä nähty silloin. Nicon siirryttyä GP2:een ajoi Lewis ASM-tallin F3:a Eurosarjassa.
Sekosit. Puhuin vuodesta 2004, jolloin Nico oli sarjassa 4. ja Hamilton 5. Ajoi samannäköisella hopeanvärisellä Dallara-Mercedeksellä kuin ASM:n jätkät, mutta talli oli Manor. Näkyi kyllä kuvissa ja ihonväristäkin oli lähetyksissä puhetta.

Seuraavaksi vuodeksi Nico siirtyi GP2:een, Lewis siirtyi ASM:lle ja putsasi pöydän voittaen 3/4 kisoista.

-Edit- Tarkennukseksi vielä, Nicon ensimmäisenä F3-vuonna Hamilton ei vielä ollut mukana, vaan vasta toisena.
 
Viimeksi muokattu:

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Kyllä Lewis vaan tulee palkintopalli sijasta Melbournessa ajamaan ja jos sataa niin voitosta.:ahem:
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Tästä tulee hitusen mieleen BMW:n tilanne viime vuonna. Siellä oltiin aika pahasti metsässä kuskien kommenttien perusteella vielä ihan viimeisiin kaudenalustesteihin saakka, joihin tuodulla aeropaketilla auto sitten saatiin kuin saatiinkin toimimaan. Emmä pitäisi mitenkään mahdottomana, etteikö tuo McLareniltakin voisi vielä onnistua.

Edit: lisätään nyt vielä, että Haugin yllättävän suorat kommentit toki kertoisivat jostain muusta.
Ei, vaan voivat rakentaa vielä vaikka kokonaan uuden auton aerodynamiikan osalta. Ei siinä mitään menetä, kun tuolla nykyisellä ei pärjää.
Viisaita, kun testaavat vielä Jerezissä. Muuten, mitkä tallit siellä testaavat?
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Ei, vaan voivat rakentaa vielä vaikka kokonaan uuden auton aerodynamiikan osalta. Ei siinä mitään menetä, kun tuolla nykyisellä ei pärjää.
Viisaita, kun testaavat vielä Jerezissä. Muuten, mitkä tallit siellä testaavat?
McLaren, Rellu, Brawn ja Williams
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Ei, vaan voivat rakentaa vielä vaikka kokonaan uuden auton aerodynamiikan osalta. Ei siinä mitään menetä, kun tuolla nykyisellä ei pärjää.
Viisaita, kun testaavat vielä Jerezissä. Muuten, mitkä tallit siellä testaavat?
no kyllä siinä aika hemmetisti palaa ainakin rahaa ja aikaakaan ei ole rajattomasti :|
 

gin

Aikuisten leikisti
Liittynyt
17.3.2008
Viestit
580
Sijainti
JJ:n pelihousut
Ei, vaan voivat rakentaa vielä vaikka kokonaan uuden auton aerodynamiikan osalta.
Aijaa. Ei kai epätoivo ole sumentanut järjenjuoksua samalla tavoin kuin mm. Heikillä ja Ronilla? :D

ps. voivat vaikka rakentaakin, ja sitten huomataan, että vika olikin muualla.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Hmm, ei hyvältä näytä McLarenin kannalta mutta enemmän ihmettelen sitä, että täällä ihmetellään kun talli tuo uusia osia testeihin?

Mikä pointti tuolla olisi ajella jos ei uusia osia yms testattaisi, simulaattoreissako sekin homma pitäisi hoitaa?

Huoh :jaska:

Luulenpa, ettei McLaren tule taistelemaan alkukaudesta voitoista, onko sitten syynä viallinen tuulitunneli vaiko inhimillinen erehdys tulkinnoissa mutta selkeästi tilanne on heikko. Toki Macilla on resurssit nousta mutta onpa tuo pari kertaa aiemminkin epäonnistunut. Sitä kun on alkuun pahasti hukassa, niin siinä missä saa omaa kärryä parannettua, niin ne parhaat kärjessä oman kehitystyön edetessä jatkavat edelleen siellä kärjessä.

Toki 2005 McLaren sai alun rämpimisen jälkeen hommat toimimaan, joten yhtälailla voi käydä nytkin hyvin.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Toki 2005 McLaren sai alun rämpimisen jälkeen hommat toimimaan, joten yhtälailla voi käydä nytkin hyvin.
Tuskin voi. Testaaminen loppuu jo parin päivän päästä kuin seinään. Sen jälkeen vois kuvitella että uusien osien tuominen on perjantaille hakuammuntaa, pakko on jotain uutta tuoda vaikka riskillä.

FIA:n viivyttely diffusoori-jupakassa aiheutti sen, että kukaan tuskin kerkeää Melbourneen saada laillista ja toimivaa kopiota aikaiseksi.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tuskin voi. Testaaminen loppuu jo parin päivän päästä kuin seinään. Sen jälkeen vois kuvitella että uusien osien tuominen on perjantaille hakuammuntaa, pakko on jotain uutta tuoda vaikka riskillä.
Yhtä hakuammuntaa kuin uusien osien tuominen testeihin. Samalla tavalla ne on testattu tuulitunnelissa ja tietokonemalleissa ja radalla vain kokeillan toimiko myös käytännössä.
FIA:n viivyttely diffusoori-jupakassa aiheutti sen, että kukaan tuskin kerkeää Melbourneen saada laillista ja toimivaa kopiota aikaiseksi.
Siis kopiota Brawn/Toyota/Williams-konstruktioista vai näiden tallien kopiota laillisemmista versioista? Edellisiä on ehditty suunnitella siitä asti kun ensimmäinen uusi Toyota nähtiin. Jälkimmäisiä on epäilemättä suunniteltu porsaanreikäversioiden rinnalla.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Yhtä hakuammuntaa kuin uusien osien tuominen testeihin. Samalla tavalla ne on testattu tuulitunnelissa ja tietokonemalleissa ja radalla vain kokeillan toimiko myös käytännössä.
Testeissä osien kokeilua keretään vaan tehdä huomattavasti enemmän kuin jonkun perjantaipäivän jakson aikana. Ennen kautta olisivat pystyneet ajamaan vaikka viittä eri siipeä testissä ja valitsemaan niistä sen parhaan. Perjantaina kerkeät ehkä ajaa sen yhden siiven ja tehdä päätöksen käytetäänkö sitä kisassa vai ei.

Eli kauden alun jälkeen kehitys on huomattavasti vaikeampaa, hyvällä säkällä saat jotain uutta vielä toimimaan tai sitten et. Mäkkikin näyttää olevan sellasessa jamassa, että siinä missä joku toinen talli yrittää hioa siivestään vielä vähän parempaa, miettii McLaren millä siivellä sais auton edes toimimaan. Näin kärjistetysti.
 
Ylös