Mclarenin ongelma löydetty!

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Lintu

Siipeilijä
Sijainti
South Georgia and the South Sandwich Islands
Käsittämätöntä että tuollainen virhe huomataan vasta tässä vaiheessa. Vaikea myöskään uskoa että sillä tosiaan voitetaan yli sekunti per kierros. Mutta jos näin tosiaan on, niin McLarenilla on vielä kaikki mahdollisuudet valmistajien toiseen sijaan mikäli luotettavuuskin saadaan nopeasti kuntoon. Se tuskin kuitenkaan onnistuu ihan heti, sillä tämän kauden kaikki neljä keskeytystä ovat tainneet johtua aivan eri asioista, vaikkakin niistä kolmessa Mersun moottori on ollut syypää.

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Toivottavasti Ronin puheilla on myös katetta. Mielellään jo Imolassa. Mestaruuksien osilta peli on ilman valtavaa ihmettä jo menetetty 107 % varmuudella, mutta kyllä McLarenin, ja ennenkaikkea Mercedeksen, kannattaisi pelastaa kasvonsa kuitenkin loppukauden aikana. :rolleyes:

Aluksi riittää, että noustaan taistelemaan tasapäin Ferraria vastaan kärkisijoista edes ne 10 kierrosta mitä mylly kestää. On paljon tyylikkäänpää keskeyttää kärjestä kuin sijoilta 10-20. Kesään mennessä olisi sitten syytä moottorinkin kestää pikkuhiljaa... :mad_old:

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Minä en kyllä löydä Autosportin sivuilta mitään juttua, joka viittaisi Formulastaran postaukseen...

silostone

Well-known member
Sijainti
finland
vai olisiko helpompi siirtää etupyöriä sen viisitoista senttiä taaksepäin niin etusiipeä voisi rauhassa kasvattaa ja venyttää, sopisi monacon ahtaalle radalle paremmin ...

miika

Well-known member
Oletko Formulastara keksinyt ihan itse tämän läpän, vai mistä kopioit tämän "autosport-uutisen"??

Kumman moni täysin kritiikittömästi ottaa kuitenkin kaikenmaailman tekstit totena.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Kaikista helpoin on pidentää keulaa, jos kerran ongelma on se, että sivusta päin katsottuna etusiipi tulee keulan yli. Jos etusiipeä aletaan siirtämään taakse, menettää Mäcci siivestä pinta-alaa reilusti, joten etupään pito senkun heikkenee. Elleivät he saa kompensoitua menetettyä pinta-alaa reilusti parempina virtauksina rungon alle?

Ja mistä lähtien autosport on tehnyt uutisia suomeksi? Tuskin formulastara on jaksanut sitä käydä suomentamaan? Taitaa olla joku staran oma keksimä juttu tämä.

pmv

Well-known member
Sijainti
Perä-Pohjola
25 viestiä näemmä meni ennenkuin hoksattiin tämä lähdekysymys. En nyt tämmöistä uutista tuolta webbisivulta vielä löytänyt ja lehtikin ilmestyy vasta torstaina, nettiversio kai keskiviikkona iltapäivästä.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
pmv sanoi:
25 viestiä näemmä meni ennenkuin hoksattiin tämä lähdekysymys. En nyt tämmöistä uutista tuolta webbisivulta vielä löytänyt ja lehtikin ilmestyy vasta torstaina, nettiversio kai keskiviikkona iltapäivästä.
Opettele lukemaan! Et silleen...

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
pmv sanoi:
Kaikkia juttuja ei jaksa heti tarkistaa... Minä taisin olla eka joka tarkisti tämän jutun. ;)

Imola

Formula Guru
Sijainti
2882 km Imolasta
Karpow sanoi:
Kaikkia juttuja ei jaksa heti tarkistaa... Minä taisin olla eka joka tarkisti tämän jutun. ;)
Eli onko tuo totta vai vedätystä, itse en viitsi kirjautua kun tuo englanti on sen verran hakusessa ettei noilla sivuilla tule kuitenkaan käytyä.:confused:

Haiskahtaa vedätykseltä.

Finn75

Well-known member
Sijainti
Jyväskylä
silostone sanoi:
vai olisiko helpompi siirtää etupyöriä sen viisitoista senttiä taaksepäin niin etusiipeä voisi rauhassa kasvattaa ja venyttää, sopisi monacon ahtaalle radalle paremmin ...
Säännöt kieltänee. Lienee joku minimi akseliväli formuloissa?

Joni

Well-known member
Karpow sanoi:
Mä kyl näin heti ei tää oo totta ku katoin autosportin sivut just enne ;)

Observer

Well-known member
Joni15 sanoi:
Mä kyl näin heti ei tää oo totta ku katoin autosportin sivut just enne ;)
Siis sulle tulee Autosport ja kävit lukemassa läpi sen elektronisen version?

FO110K

Banned
Finn75 sanoi:
Säännöt kieltänee. Lienee joku minimi akseliväli formuloissa?
Ei taida olla minimiä, tai jos on niin eikai ihn niin lähellä 19 mallis olla sitä rajaa kuitenkaan... mut ongelmaks muodostuis ennemminkin se ettäkuskin jalkojen pitää sijaita pyörien napojen takapuolella, eli jos renkait vaan siirtää taaksepäin, ni joutuis kai muuttamaan runkoakin... (puhumattakaan jousituksen kiin. paikasta jnejne)
helpompi mun mielestä olis suunnitella koko nosecone ja etusiipi uudelleen....

Edit: Mut mitäs helvettii mä noista suunnitteluist tiedän, eli se oli vaan huomio :p

Viimeksi muokattu:

belated

Well-known member
Sijainti
Αθήνα
silostone sanoi:
Ferrarihan ratkaisi tota takasiiven pienentämistä sillä että siirsi etupyöriä 5cm taakse. 15cm taitaa olla liian paljon. Voi olla, että se versio mäkin autosta, MP4-19B tai jotain, käyttää tota lyhyempää akselinväliä ja sen takia sitten joutuu törmäystesteihin. empä tiedä.

Musta Pekka

Well-known member
Sijainti
Täällä näin
Tuolla joku ihmetteli että miten Mclaren ei ole huomannut tuota aiemmin niin veikkaampa että ovat mutta toivat (yhden) ongelmansa vasta nyt julkisuuteen... ;)

patriot

Foorumin senaattori
Siis mitä helvettiä! Onko tää uutinen tosi vai tekaistu? Jos on keksitty niin BANJOA!:mad_old:

Status
Ei avoinna uusille viesteille.