Kimillä on tämä pelisilmä edelleen mutta viimeisten kausien aikana muut on käyttänyt tätä hyväksi ja vetänyt liian monesti kakkoseen. Hän on nyt selkeästi päättänyt että ajaa samalla tavalla kuin muut eli ehkä kolisee ehkä ei. Tällä voi olla jopa Ferrarin hyväksyntä.Ns. normaali kilpa-autoilutilanne, missä Kimi jätti liian vähän tilaa.
Mielestäni Kimillä on ollut aiemmin urallaan hyvä pelisilmä sen suhteen, että paljonko kaverille pitää jättää tilaa tai mihin väliin voi itse hyökätä. Tämä nykyinen touhuaminen on jotain aivan ihmeellistä. Tai sitten Kimillä ja Valtterilla on vaan niin erilainen ajatusmaailma, että toinen ei osaa lukea toisen liikkeitä.
Eipä siinä ollut mielenkiintoa, ja aikaakaan, jättäytyä uudestaan kokonaan taakse kun päässyt jo noin pitkän matkan ajaksi rinnalle. Sitä kanttaria ei voinut paljoa ylittää korkeuden takia, ehkä Kimikin vaistonvaraisesti vaan jätti sen verran tilaa että Bottas mahtuisi kyllä puolittain auto kanttarin päällä olemaan siinä.Mitä tulee tämän päiväiseen niin Valtterin täytyy oppia hillitsemään itsensä jos meinaa voittaa isosti. Yli 0,5s/kierros ja suoranopealla autolla ei tarvitse yrittää mitään noin hölmöä.
Mistä lähtien kanttareita ei ole voinut ylittää?Eipä siinä ollut mielenkiintoa, ja aikaakaan, jättäytyä uudestaan kokonaan taakse kun päässyt jo noin pitkän matkan ajaksi rinnalle. Sitä kanttaria ei voinut paljoa ylittää korkeuden takia, ehkä Kimikin vaistonvaraisesti vaan jätti sen verran tilaa että Bottas mahtuisi kyllä puolittain auto kanttarin päällä olemaan siinä.
Lue ja ymmärrä: Sitä kanttaria korkeuden...Mistä lähtien kanttareita ei ole voinut ylittää?
Harjoituksissa vedettiin mutkassa niin että molemmat takarenkaat oli ilmassa.Lue ja ymmärrä: Sitä kanttaria korkeuden...
Jo aiemmissa ajosessioissa huomasin, kuinka vähän kuskit sen päältä ajoivat.
Kyllä harjoituksissa vai oliko aika-ajossa aika hurjan näköistä kun Alonso kanttarin päällä veti.Harjoituksissa vedettiin mutkassa niin että molemmat takarenkaat oli ilmassa.
Todellisuudessa siellä oli vähän paikkoja joista olisi saanut hyötyä.
Weak call!
Bottashan sanoi jo ennen kisaa, että niiden auto lähtee pompottamaan kanttareista.Lue ja ymmärrä: Sitä kanttaria korkeuden...
Jo aiemmissa ajosessioissa huomasin, kuinka vähän kuskit sen päältä ajoivat.
Kimi Räikkösen kisa viime viikonloppuna päättyi kolarointiin Valtteri Bottaksen kanssa jo toisen kerran lyhyen ajan sisään. Miehet taistelivat kolmossijasta, mille Bottas päätyikin lopulta. Suomalaiskollegat törmäilivät vastikään myös Sotshissa, niin ikään taistellessa kolmossijasta. Tuolloin Bottas keskeytti ja Räikönenkin hukkasi aikaa pudoten ulos palkintokorokkeelta.
Räikköseltä kysyttiin Meksikon GP:n jälkeen, aikooko mies käydä tilanteita läpi Bottaksen kanssa.
– En usko, että se auttaisi tai muuttaisi mitään. Minulla ei ole mitään ketään vastaan. Tämä on kilvanajoa. Jos hänellä on nyt parempi tunne, on se hyvä asia hänen kannaltaan, Räikkönen kommentoi Motorsportille.
Kolari tapahtui tilanteessa, missä Räikkönen yritti ohittaa. Autot olivat rinta rinnan ja Bottas piti linjansa.
– Näin hänet radan ulkoreunalla edellisessä kaarteessa. Se oli tiukka paikka. Jos kysytte tilanteesta häneltä, syyttänee hän minua. Hän olisi voinut ajaa kanttaria pitkin, jolloin tilaa olisi ollut molemmille.
– Muta rata oli liukas, hän lukitsi eturenkaansa ja tässä oli lopputulos. Minunkin piti kääntää autoni kurviin jossain vaiheessa, enhän voi jatkaa vain suoraan. Syyllistä voidaan etsiä, mutta se ei auta ketään.
http://www.suomif1.com/2015/11/kimi-raikkonen-kolarista-valtteri-bottaksen-kanssa-han-olisi-voinut-antaa-tilaa/