Meksikon MM-ralli 2020

Jsx

Member
Liittynyt
18.8.2018
Viestit
18
Tärkeää mainosaikaa.
Tiedostan tämän, raha puhuu. Mikäli lakki tulisi päähän spontaanisti, eikä väkisin äkkiä ei hommassa olisi mitään erikoista. Nyt vaan latistaa sitä glamouria kun joka paikassa pitää olla markkinoimassa.

Suniselle tulee vielä kiire Tänakin ja ehkä Evansin kanssa. Oliko eilen kun sanoi, ettei lähde ajamaan voitosta ollenkaan. Tunnistaa taas suomalaisen huippu urheilijan. Hyvä tason nosto silti alkukauden katastrofien jälkeen.
 

DC

sick and pale but strangely alive
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
2569
Sijainti
Campo Dell'Oro, baarin puolella
Monesti ärsyttää tuo kuljettajien lippalakki sekoilu maali-at haastattelussa. Neuville lipsui viime kaudella useasti tästä, mutta nyt saatu taas ojennukseen.
Mitä ärsyttävää siinä on? Kuljettajat saavat hieman enemmän taskurahaa laittamalla tietyn lippiksen päähänsä. Kulunutta sanontaa käyttäen: ei ole keneltäkään pois.
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6603
Suninen jäi ekassa splitissä jo yli kaksi sekuntia
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6603
Tänakin ja Sunisen ero puolittui käytännössä tällä pätkällä. Hyvä muistaa myös, että kolme yleisöpätkää voi olla kinkkisiä kymmenyksistä taistelemiseen
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6603
Suninen ajoi vikat pätkät vain kolmella jarrulla, se voi selittää miksi lopulta joutui luovuttamaan taistelun Tänakia vastaan. Yhtä kaikki, hienosti podiumille. Kallelta myös jo kolmas TOP5-tulos ilman kummempia virheitä, ja ilman rengasrikkoa olisi voinut olla podiumissa kiinni.
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
563
Suniselle neljäs hyvä tulos putkeen tällaisissa hitaammissa teknisissä sorakilpailuissa: Portugalissa neljäs, Sardiniassa toinen, Turkissa neljäs ja nyt kolmen joukkoon Meksikossa. Vaikean alkukauden jälkeen varmasti äärimmäisen tärkeä tulos tähän kohtaan herra isoherran julkisen grillin jälkeen. Myös Saksassa tuli liuta helkkarin kovia pätkäaikoja, mutta samalla sitten Ruotsi, Wales ja Suomi ovat olleet syystä tai toisesta vaisumpia. Melko epätyypillistä suomalaiselle :)
Kallelta myös jo kolmas TOP5-tulos ilman kummempia virheitä, ja ilman rengasrikkoa olisi voinut olla podiumissa kiinni.
Juuri näin ja mikä vielä nostaa suorituksen arvoa on tuo virheettömyys näissä ralleissa, joissa olosuhteet sun muut ovat olleet täysin erilaisia toisiinsa nähden. Uskon, että ek-numerot 7 ja 9 kuvastavat varmaan eniten sitä potentiaalia, joka Rovanperällä olisi parhaimmillaan ollut näissä olosuhteissa tällä kertaa. Harmi vaan Kallen oppimisen kannalta tuo oletettava edessä oleva kisojen perumissuma, etenkin kun kyse on melko vakiintuneista MM-rallien isännistä (Argentiina, Portugali ja Sardinia). Toisaalta tässä kohtaa nuori ikä on myös iso apu siinä mielessä, että ehkä noita teitä päässee rallaamaan vielä kyllästymiseen asti.
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
563
Taitaa mennä auton piikkiin.
2019 Suomen osalta kunnollista mittatikkua ei saatu, mutta 2020 Ruotsissa ja 2019 Walesissa tallikaverit pystyivät pistämään hyvin hanttiin kärkikuskeille samalla autolla. Suninen on toki aiemmin urallaan osoittanut huippuvauhtia kaikissa noissa kolmessa paikassa, joten syytä mihinkään huoleen ei varsinaisesti ole. Lähinnä hauskana yksityiskohtana pidin tuota viime aikaista trendiä tulosten osalta.
 

JLunen

Well-known member
Liittynyt
9.10.2018
Viestit
100
Se on totta, mutta 2018 ei ollut paljoa parempi vuosi.
Ja Ruotsi 2019 kulki hyvin. Toki nyt olikin sitten aivan erilaiset olosuhteet, joten ei kovin vertailukelpoinen. Muistutti olosuhteiltaan/"tiestöltään" jo sitten Walesia ja Suomea, joissa ei Sunisella 2019 kulkenut..
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6603
2019 Ruotsissa oli aika paljon sohjoista lunta. Suninen on ollut usein hyvä ajamaan pehmeillä ja spoorisilla teillä kuten Puolassa, Portugalissa ja Sardiniassa, ja Fiestakin on toiminut niillä.

Fiestan huono kulku Suomessa kahtena viime vuonna on edelleen vähän mysteeri. Mistä se johtuu, aeroista? Käyttäytymisestä hypyissä? Vai onko M-Sport vaan jäänyt kehityksessä jälkeen muita tiimejä? 2017 kaikilla oli aika kehittymättömät aerot ja autot hyppi villisti keula edellä ilmaan. Parissa vuodessa on pätkäajat nopeutuneet aika huimasti ja autot hyppää nyt paljon nätimmin. M-Sporthan teki kesällä 2018 taka-aeron, joka korvattiin parin kisan jälkeen toisenlaisella. Suninen ja Evans taas ajoi 2018 vielä vanhalla aerolla.
 
Ylös