Meksikon Ralli 8.-11.3.2018

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
Mulla taasen tuli jo viime kaudella mieleen sellainen että irtosoran putsaaminen ekoina autoina reitillä on näille uusille autoille kovempaa myrkkyä kuin vanhan speksin vekottimille??? Syynä parantunut aeropito josta ei saada täyttä hyötyä irtosoran pyöriessä renkaan ja tien välissä kun taas taaempaa tulevilla tilanne on toinen??? Tämä siis täysin omaa mutuiluani.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Kun Loeb on ajanut aktiivisesti eri vempeleitä, ml. rallicross-autoja tässä edellisen WRC-kisan jälkeen, niin ei ne ajotaidot paljon pääse ruostumaan. Ja ne viimeiset sekunnit, millä ollaan esim. Ogieria edellä, tuli siitä kuuluisasta lähtöjärjestyksestä.

Minua tämä ei yllättänyt laisinkaan.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5717
Mulla taasen tuli jo viime kaudella mieleen sellainen että irtosoran putsaaminen ekoina autoina reitillä on näille uusille autoille kovempaa myrkkyä kuin vanhan speksin vekottimille??? Syynä parantunut aeropito josta ei saada täyttä hyötyä irtosoran pyöriessä renkaan ja tien välissä kun taas taaempaa tulevilla tilanne on toinen??? Tämä siis täysin omaa mutuiluani.
Volkkari taisi myös olla vaan niin ylivoimainen auto, ettei tien putsaaminenkaan haitannut mitään. Eikä Ogier itse asiassa dominoinut voittojen määrässä enää kaudella 2016, mutta ylivertaisen tasaisuuden myötä piste-ero muihin kasvoi huimaksi.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
Volkkari taisi myös olla vaan niin ylivoimainen auto, ettei tien putsaaminenkaan haitannut mitään. Eikä Ogier itse asiassa dominoinut voittojen määrässä enää kaudella 2016, mutta ylivertaisen tasaisuuden myötä piste-ero muihin kasvoi huimaksi.
Joo sitähän se polo oli mutta siltikin pistäny silmään välillä kuinka paljon auraajat näillä uusilla kärsineet.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16065
Sijainti
Tampereen lenkki
Eiköhän se enemmän vaan ole sitä että nyt ajetaan paljon tasaisemmin. Kun vertaa 2017 kauden ja edellisten kausien aikaeroja voittajan ja viidennen tai kymmenennen välillä, huomaa miten tasaisempaa meno on nyt. Toki voi olla että uusilla autoilla ajetaan sen verran tarkemmin, että irtosora haittaa enemmän huippunopean suorituksen tekemistä.

Harmi että kamppailu kärjessä ratkesi rengasrikoilla.

EDIT: Mitäs ohjelmaa Lapilla on nyt kun starttasi myöhässä ja on Tidemandia hitaampi?
 
Viimeksi muokattu:

toozi

Well-known member
Liittynyt
19.1.2006
Viestit
384
Meeke näyttää putoavan Ogierin kyydistä.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Neuville nojasi taas penkkaan melko rajusti. Vielä riittää tuuria.

Edit: Loeb sammutti auton yleisöpätkän lähtöviivalle. Sen nyt arvasi ettei noilla ikävuosilla enää pärjää.
 
Viimeksi muokattu:

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
On se huima tuo Loeb. Ei olisi kyllä mitenkään uskonut. Saatte selitellä ihan mitä vaan, mutta ei.

Red Bull TV ei taida näyttää Mexicosta mitään? Ei näkynyt päiväkoosteita eikä livejä. Tai sitten en osannut etsiä.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16065
Sijainti
Tampereen lenkki
Aika monta spinnausta ja leveäksi menoa on Meekellä nyt alla, aika limitillä on ajanut eli viime kauden meno jatkuu, kun auton perä pysyy hallussa niin kulkee hyvin.

Sunisella ei ole nyt kulkenut yhtään, mutta ehkä haluaa varmistaa tallin MM-pisteet tulemalla maaliin.

Päiväkoosteesta näkyi että Loebin rengasrikko taisi johtua ajovirheestä, joten sikäli ei voi ainakaan sanoa että olisi voittanut jos renkaat olisi kestänyt. Toki Neuvillekin oli aika monta kertaa ja pahemmin penkassa eikä kärsinyt yhtä paljoa.
 
Viimeksi muokattu:

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Kyllähän se nyt on selvää että Loeb on huippuluokan kuljettaja, mutta minulla on ollut sellainen pienen pieni epäilys sen suhteen että onko kuitenkaan ihan "ylimaallisen hyvä" koska tuo rallimenestys tuli kuitenkin yhdessä tiimissä joka oli hyvin pitkälti hänen ympärilleen tehty. Mutta kun kaveri tulee muutaman vuoden tauon jälkeen mukaan MM-ralleihin ja on heti ihan kärkitasoa (lähtöpaikankaan piikkiin ei voi kuitenkaan kaikkea laittaa) niin kyllä se pitää alkaa uskoa että on tuo Loeb ihan poikkeuksellisen kova kaveri. Harmi tuo rengasrikko koska olisihan se ollut komeaa jos olisi pokannut voiton heti paluukisassaan.

Mutta en minä tästä lähtisi sarjan kokonaistasoa dumaamaan koska minusta sarjan taso on tällä hetkellä sikäli hyvä että se on tasainen ja mukana on monta hyvää kuljettajaa hyvissä autoissa. Ei ehkä sitten Loebin tasoista jamppaa mukana ole mutta ei kai tuollaisia kavereita kovin usein sarjassa voi ollakaan. Sarjan kokonaistilahan on minusta tällä hetkellä erittäin hyvä ja se on minusta parempi asia kuin se että mukana on joku ihan maagisen hyvä kuljettaja joka voittaa koko ajan ihan ylivoimaisesti, vaikka toki Ogierkin on kovaa jälkeä tehnyt.

Pistää muuten miettimään sitäkin että kun Hirvosen Mikko aikoinaan sai aika paljon kuraa niskaan Suomesta kun ei sitä mestaruutta koskaan pystynyt voittamaan, että mitenhän hyvä Mikko olikaan parhaina päivinään esim. verrattuna MM-sarjan tämän päivän kärkikuljettajiin? Hirvonen kuitenkin pystyi parillakin kaudella ihan kunnolla haastamaan Loebia mutta ikinä ei ihan riittänyt vauhti siihen että olisi voittanut mestaruuden Loebin nenän edestä.
 

Kenda

Well-known member
Liittynyt
11.10.2015
Viestit
2719
Sijainti
Penkalla

eikka91

Well-known member
Liittynyt
5.10.2016
Viestit
73
Sijainti
KS
Kyllähän se nyt on selvää että Loeb on huippuluokan kuljettaja, mutta minulla on ollut sellainen pienen pieni epäilys sen suhteen että onko kuitenkaan ihan "ylimaallisen hyvä" koska tuo rallimenestys tuli kuitenkin yhdessä tiimissä joka oli hyvin pitkälti hänen ympärilleen tehty. Mutta kun kaveri tulee muutaman vuoden tauon jälkeen mukaan MM-ralleihin ja on heti ihan kärkitasoa (lähtöpaikankaan piikkiin ei voi kuitenkaan kaikkea laittaa) niin kyllä se pitää alkaa uskoa että on tuo Loeb ihan poikkeuksellisen kova kaveri. Harmi tuo rengasrikko koska olisihan se ollut komeaa jos olisi pokannut voiton heti paluukisassaan.

Mutta en minä tästä lähtisi sarjan kokonaistasoa dumaamaan koska minusta sarjan taso on tällä hetkellä sikäli hyvä että se on tasainen ja mukana on monta hyvää kuljettajaa hyvissä autoissa. Ei ehkä sitten Loebin tasoista jamppaa mukana ole mutta ei kai tuollaisia kavereita kovin usein sarjassa voi ollakaan. Sarjan kokonaistilahan on minusta tällä hetkellä erittäin hyvä ja se on minusta parempi asia kuin se että mukana on joku ihan maagisen hyvä kuljettaja joka voittaa koko ajan ihan ylivoimaisesti, vaikka toki Ogierkin on kovaa jälkeä tehnyt.

Pistää muuten miettimään sitäkin että kun Hirvosen Mikko aikoinaan sai aika paljon kuraa niskaan Suomesta kun ei sitä mestaruutta koskaan pystynyt voittamaan, että mitenhän hyvä Mikko olikaan parhaina päivinään esim. verrattuna MM-sarjan tämän päivän kärkikuljettajiin? Hirvonen kuitenkin pystyi parillakin kaudella ihan kunnolla haastamaan Loebia mutta ikinä ei ihan riittänyt vauhti siihen että olisi voittanut mestaruuden Loebin nenän edestä.
Pakko sanoa, että Mikon vauhti kyllä olisi riittänyt 1-2 kaudella voittoon, mutta ei autoa vaan voi vikassa rallissa viimeisillä eklla johto asemassa ajaa katolleen ja menettää mestaruutta... Ehkä Loebin vahvuus vauhdin lisäksi oli käsittämätön varmuus tuoda auto maaliin. 20 keskeytystä 9 vuoden aikana, ei ole kovin paljoa.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
Pakko sanoa, että Mikon vauhti kyllä olisi riittänyt 1-2 kaudella voittoon, mutta ei autoa vaan voi vikassa rallissa viimeisillä eklla johto asemassa ajaa katolleen ja menettää mestaruutta... Ehkä Loebin vahvuus vauhdin lisäksi oli käsittämätön varmuus tuoda auto maaliin. 20 keskeytystä 9 vuoden aikana, ei ole kovin paljoa.
Ei tuollaista koskaan tapahtunut. Sekoitat nyt jotenkin.
Ja kyllä, tuo Loebin murhaava varmuus kerätä pisteitä lähes joka kisasta podium sijoilta oli juuri ehkä jopa kaikkein tärkein vahvuus.

Aiheeseen:
Aika pannukakku tuli tästä rallista loppujen lopuksi. :thumbfh:
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5717
Aika pannukakku tuli tästä rallista loppujen lopuksi. :thumbfh:
Ogier voittaa ja oikeus voittaa varsinkin Ruotsin fiaskon jälkeen. Nyt on tilanne saatu nollattua ja toivottavasti loppukausi on reilumpaa meininkiä. Kunhan nyt vaan ensin selviää maaliin tämän päivän etapeilta.

Ehkä Loebin vahvuus vauhdin lisäksi oli käsittämätön varmuus tuoda auto maaliin. 20 keskeytystä 9 vuoden aikana, ei ole kovin paljoa.
Tuota varmuutta aloin miettiä itsekin, kun kerta tämä Meksikon ralli meni ajovirheen eli renkaan puhkaisun piikkiin. Silloin aktiivivuosina hän taisi joskus ihmetellä, että suomalaiset kairaavat ojia jokaisessa mutkassa silläkin uhalla, että renkaat päästävät sen jälkeen ilmat pihalle. Eikös se ollut Loebin lopettamisen jälkeen, kun renkaita koskien tehtiin jokin sääntömuutos? Muistaakseni ainakin yksillä nakeilla pitää nykyään ajaa pidempään, jos seoksia / renkaan rakennettakin ei muutettu.
 
Viimeksi muokattu:

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Pistää muuten miettimään sitäkin että kun Hirvosen Mikko aikoinaan sai aika paljon kuraa niskaan Suomesta kun ei sitä mestaruutta koskaan pystynyt voittamaan, että mitenhän hyvä Mikko olikaan parhaina päivinään esim. verrattuna MM-sarjan tämän päivän kärkikuljettajiin? Hirvonen kuitenkin pystyi parillakin kaudella ihan kunnolla haastamaan Loebia mutta ikinä ei ihan riittänyt vauhti siihen että olisi voittanut mestaruuden Loebin nenän edestä.
2004 Sepon sekundanttina oli Solberg, joka jäi 36 pisteen päähän
2005 Solberg ja Bosse jäivät tasapisteissä 56 pistettä
2006 Seppo antoi tasoitusta telottuaan itsensä maastopyörällä, mutta niin vain Bosse jäi sen yhden pisteen mestaruudesta. Jos kausi olis katkaistu Kyprokselle, niin eroa olisi ollu 35 pistettä
2007 Bosse jäi ihan ajamalla vain neljän pisteen päähän Seposta
2008 Hirvonen jäi 19 pisteen päähän mestaruudesta
2009 Hirvonen pääsi ihan tuntumaan. Neljän voiton turvin eroa ei ollut kuin se vaivainen piste ja keskeytyksiäkin oli molemmilla se yksi.
2010 Latvala jäi yli 100 pistettä mutta ylsi silti toiseksi.
2011 Hirvonen jäi kahdeksan pistettä Sepon kyydistä.
2012 Hirvonen jäi 57 pistettä ja Latvala jo 116 pistettä mestaruudesta.

Eli Bossella, Hirvosella ja Latvalalla oli kullakin lähinnä yksi sauma kukistaa Löppös-Seppo mutta ei vain onnistunut.
 
Viimeksi muokattu:

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
767
Sekoitat nyt Latvalan ja Hirvosen keskenään vuoden 2011 osalta. Latvala jäi tuolloin neljänneksi 50 pinnaa Loebista. Ajolliisestihan tuo oli Latvalalta vahva kausi ja JM tekikin eniten pohja-aikoja kauden mittaan. Henkilökohtaisia virheitäkin tuli poikkeuksellisen vähän ja nuo nollakisat meni pitkälti tekniikan piikkiin. Lisäksi Anttila teki poikkeuksellisen lukuvirheen Sardiniassa, mikä johti ulosajoon.
 
Viimeksi muokattu:

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
Ogier voittaa ja oikeus voittaa varsinkin Ruotsin fiaskon jälkeen. Nyt on tilanne saatu nollattua ja toivottavasti loppukausi on reilumpaa meininkiä. Kunhan nyt vaan ensin selviää maaliin tämän päivän etapeilta.
Juuh, en mä siitä purnaa, hyvin vedetty. Meinasin että ilman Loebin rengasrikkoa ja Tanäkin tojon laukeamista olisi vähän paremmat väännöt käynnissä tänäänkin vielä siellä Ogierin takana. Ja kun tähän lasketaan vielä että perjantai oli suomalaisittain katastrofi niin herkullisista asetelmista huolimatta vähän lässähti mielestäni.
 
Ylös