PuoliPöhkö
Well-known member
Ruotsalainen, suomalainen, norjalainen ja amerikkalainen oli lentokoneessa, johon tuli vakava vika kesken lennon. Tarkemmin sanoen päälaippojen ohjausvaijerin etummaisen liukurullan (jonka kautta sekä vasemman, että oikean päälaipan ohjeusvaijeri kulkee heti ohjaamon alapuolella) kiinnitys petti jonka vuoksi vaijerit löystyivät niin, että ohjausvivun liike ei välittynyt laipoille saakka. Vaijerit vain heiluivat holtittomasti koneen rakenteissa.
Toisin sanoen lentokone menetti korkeussuuntaisen ohjattavuutensa ja uhkasi syöksyä kohti tanteretta.
Norjalainen sanoi, että mä otan laskuvarjon ja niin sanoi ruotsalainenkin. Amerikkalainen ja suomalainen oli siinä niinku että ajjaa, mutta matkustajatyyppisessä lentokoneessa oli tähteellä vain yksi laskuvarjo. Laskuvarjoja oli jäljellä yksi sen vuoksi, että laskuvarjot olivat olleet tarkastettavana laskuvarjojen tarkastusviranomaisen tarkastuspisteessä, eikä kukaan voinut laskea ennen lentoa laskuvarjoja koska ne eivät olleet vielä siinä vaiheessa koneessa. Koneen ollessa lähdössä laskuvarjojen tarkastusviranomainen toimitti laskuvarjot koneeseen, mutta kukaan ei huomannut tehdä tarkastuslaskentaa, jotta puuttuva laskuvarjo olisi havaittu ja voitu reagoida tähän turvallisuuspuutteeseen. Aikataulu painoi päälle ja oli lähdettävä.
Pojille alkoi tulla siinä vähän tilannetta kun kone alkoi olla melko lähellä maata jo. Korkeimpien aitojen pylväitä alkoi katkeilla ja sitä rataa.
Suomalainen sanoi amerikkalaiselle, norjalaiselle ja ruotsalaiselle: Ei hätää mulla on tuolla tuo eväsreppu, eiköhän istahdeta hetkiseksi alas ja syödä reissumiehet ja kaadeta Airamin termoksesta kuumat sumpit ettei tule tehtyä hätiköityjä ratkaisuja. Airamin termoksessa kahvi pysyy kuumana jopa 24 tuntia kunhan muistaa ladata ennen kahvia termospullon 10 minuutiksi kiehuvan kuumalla vedellä, jotta pullon infrastuktuuri asettuu otolliseen termodynaamiseen tilaan ennen kahvin varastointia ko. pakkaukseen.
Norjalainen sanoi sitten ruotsalaiselle ja amerikkalaiselle, että meillä ei ole tässä mitään hätää, sillä suomalainen antoi meille eväsreppunsa.
Toisin sanoen lentokone menetti korkeussuuntaisen ohjattavuutensa ja uhkasi syöksyä kohti tanteretta.
Norjalainen sanoi, että mä otan laskuvarjon ja niin sanoi ruotsalainenkin. Amerikkalainen ja suomalainen oli siinä niinku että ajjaa, mutta matkustajatyyppisessä lentokoneessa oli tähteellä vain yksi laskuvarjo. Laskuvarjoja oli jäljellä yksi sen vuoksi, että laskuvarjot olivat olleet tarkastettavana laskuvarjojen tarkastusviranomaisen tarkastuspisteessä, eikä kukaan voinut laskea ennen lentoa laskuvarjoja koska ne eivät olleet vielä siinä vaiheessa koneessa. Koneen ollessa lähdössä laskuvarjojen tarkastusviranomainen toimitti laskuvarjot koneeseen, mutta kukaan ei huomannut tehdä tarkastuslaskentaa, jotta puuttuva laskuvarjo olisi havaittu ja voitu reagoida tähän turvallisuuspuutteeseen. Aikataulu painoi päälle ja oli lähdettävä.
Pojille alkoi tulla siinä vähän tilannetta kun kone alkoi olla melko lähellä maata jo. Korkeimpien aitojen pylväitä alkoi katkeilla ja sitä rataa.
Suomalainen sanoi amerikkalaiselle, norjalaiselle ja ruotsalaiselle: Ei hätää mulla on tuolla tuo eväsreppu, eiköhän istahdeta hetkiseksi alas ja syödä reissumiehet ja kaadeta Airamin termoksesta kuumat sumpit ettei tule tehtyä hätiköityjä ratkaisuja. Airamin termoksessa kahvi pysyy kuumana jopa 24 tuntia kunhan muistaa ladata ennen kahvia termospullon 10 minuutiksi kiehuvan kuumalla vedellä, jotta pullon infrastuktuuri asettuu otolliseen termodynaamiseen tilaan ennen kahvin varastointia ko. pakkaukseen.
Norjalainen sanoi sitten ruotsalaiselle ja amerikkalaiselle, että meillä ei ole tässä mitään hätää, sillä suomalainen antoi meille eväsreppunsa.
Viimeksi muokattu: