Mercedes AMG F1 2014: Ylhäisessä yksinäisyydessä

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Saasa nähdä pitääko esim. Lewis mestaruutta arvottomana, jos sattuu voittamaan ylivoimaisella autolla. Ai niin eihän se koske kuin Vetteliä vai mitä Lewis?
Eiköhän ne mielipiteet vaihdu tälläkin kaverilla aina sen mukaan mikä saa itsensä näyttämään hyvältä.

Mutta pitäähän sen pestä Rosbergin pesuvedet ensin. Webberistä ei ollut enää viime vuosina vastusta Vettelille.
 

Raceway

Ratamestari
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
877
Sijainti
Ruutulipulla
Mika Salo ennakoi Australian GP:n kisaa: mtv.fi - Salo F1-avauskisasta: Mercedes vie ja muut vikisee

Vastasin veikkausosiossa mestari-aiheisessa veikkauksessa kysymykseen: Voittaako mestari mestaruuden? "Ei", eli veikkaan Rosberg Jr:n
kauden 2014 maailmanmestariksi. Mercedes AMG tallina ja Mercedes-moottoreilla varustetut autot tulevat olemaan vahvoilla alkukauden kisoissa, jota eroa toki muut alkavat kuroa kiinni. Uskon myös Ferrarin vauhdin olevan jotakuinkin kohdillaan Albert Parkiin tultaessa, vaikka ovatkin yrittäneet pitää suorituskykynsä piilossa viimeiseen asti.
 
Viimeksi muokattu:

Wit?

******
Liittynyt
17.12.2003
Viestit
2499
Saasa nähdä pitääko esim. Lewis mestaruutta arvottomana, jos sattuu voittamaan ylivoimaisella autolla. Ai niin eihän se koske kuin Vetteliä vai mitä Lewis?
:thumbup: Hyvä pointti. Mun mielestä aika arvotonta urputusta Hamiltonilta. Oikeastaan kaikki mitä on Vettelistä tai Red Bullista sanonut viime vuosina.
:rolleyes:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/110958

Hamilton is in no doubt that Vettel's achievements have been extraordinary.

"It is an incredible achievement for such a young individual," Hamilton said.

"He is in a class of his own, and he is on his way to becoming the greatest driver in F1, if he is not already.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Härpäkkeitä taas vain lisääntyy pikkuhiljaa joka puolelle autoa. En ole aiemmin havainnut keulan alla vaakatasossa olevaa siipeä, Mersussa sellainen on.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
On se ihme että selkeää sääntöä noille lisäsiiville yms ei saa. Tekisivät vaikka säännön kuinka monta uloketta ja siipeä autossa saa olla. Etu js takasiivistä saisi kaikki ylimääräset karsia pois.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Lewiksen tuore haastattelu P.Windsorin Racer's Edgessä..

http://www.youtube.com/watch?v=ZjaOVaFn2Gk&feature=youtu.be


Kaikesta mielenkiintosesta läpästä huolimatta, itselle nousi tuolta ihan lopusta iso pointti, josta ei paljoa puhuta ja joka on mielestäni F1:ssä tällä hetkellä sairasta. Ja sori tää on vähän OT.

Painorajoitukset. Lewis just kertoo tuossa miten vaikeaa on ollut laihduttaa tälle kaudelle, pienentää lihasta ja polttaa rasvaa, samalla kun on täytynyt kuitenkin pitää kovaa kuntoa yllä. Käytännössä koko ajan on pitänyt elää nälässä samalla, kun reenaa kovaa. "Nytkin on nälkä!" -mies sanoo lopuksi. Siis jumalavita sairasta touhua. Menee ihan supermalli anoreksia meiningiks tuo touhu. Ja miks? No kun säännöissä on painorajat niin hiton tarkat. Laittasivat ny vähän lisää noihin sallittuihin kiloihin jotta pääsee pojat puurolle. En ihmettelis jos pitkän kauden aikana nähtäis sairastapauksia kun aliravitut jätkät urheilee huipputasolla ja matkustaa mantereelta toiselle. Hyi hitto!
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Lewiksen tuore haastattelu P.Windsorin Racer's Edgessä..

http://www.youtube.com/watch?v=ZjaOVaFn2Gk&feature=youtu.be


Kaikesta mielenkiintosesta läpästä huolimatta, itselle nousi tuolta ihan lopusta iso pointti, josta ei paljoa puhuta ja joka on mielestäni F1:ssä tällä hetkellä sairasta. Ja sori tää on vähän OT.

Painorajoitukset. Lewis just kertoo tuossa miten vaikeaa on ollut laihduttaa tälle kaudelle, pienentää lihasta ja polttaa rasvaa, samalla kun on täytynyt kuitenkin pitää kovaa kuntoa yllä. Käytännössä koko ajan on pitänyt elää nälässä samalla, kun reenaa kovaa. "Nytkin on nälkä!" -mies sanoo lopuksi. Siis jumalavita sairasta touhua. Menee ihan supermalli anoreksia meiningiks tuo touhu. Ja miks? No kun säännöissä on painorajat niin hiton tarkat. Laittasivat ny vähän lisää noihin sallittuihin kiloihin jotta pääsee pojat puurolle. En ihmettelis jos pitkän kauden aikana nähtäis sairastapauksia kun aliravitut jätkät urheilee huipputasolla ja matkustaa mantereelta toiselle. Hyi hitto!
Onko muka maksimi painot määritelty? Taitaa vain olla että uudet vehkeet painaa enempi ja kuskista otetaan kaikki mahdollinen pois jotta kulkis
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Onko muka maksimi painot määritelty? Taitaa vain olla että uudet vehkeet painaa enempi ja kuskista otetaan kaikki mahdollinen pois jotta kulkis
"Laittasivat ny vähän lisää noihin sallittuihin kiloihin jotta pääsee pojat puurolle". Niin, että nostettais minimipainoa, jolloin painoa voitais nostaa vaikka kuskin roteuttamisella. Sen verran lisää, että ei sitä ois järkeä turhaan autoon ainakaan käyttää.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Onko muka maksimi painot määritelty? Taitaa vain olla että uudet vehkeet painaa enempi ja kuskista otetaan kaikki mahdollinen pois jotta kulkis
Oksensin tekstiä varmaan vähän epäselkeesti, mutta siis maksimia ei oo määritetty, vaan minimi. Ja siihen minimiin kaikki tietysti tähtää. Ja kun autot painaa nyt vähän enempi, niin kuskit (varsinkin kookkaammat) mars laihikselle.
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
"Laittasivat ny vähän lisää noihin sallittuihin kiloihin jotta pääsee pojat puurolle". Niin, että nostettais minimipainoa, jolloin painoa voitais nostaa vaikka kuskin roteuttamisella. Sen verran lisää, että ei sitä ois järkeä turhaan autoon ainakaan käyttää.
Oksensin tekstiä varmaan vähän epäselkeesti, mutta siis maksimia ei oo määritetty, vaan minimi. Ja siihen minimiin kaikki tietysti tähtää. Ja kun autot painaa nyt vähän enempi, niin kuskit (varsinkin kookkaammat) mars laihikselle.
Ajatuskukkasia taas, sori.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Painorajoitukset. Lewis just kertoo tuossa miten vaikeaa on ollut laihduttaa tälle kaudelle, pienentää lihasta ja polttaa rasvaa, samalla kun on täytynyt kuitenkin pitää kovaa kuntoa yllä. Käytännössä koko ajan on pitänyt elää nälässä samalla, kun reenaa kovaa. "Nytkin on nälkä!" -mies sanoo lopuksi. Siis jumalavita sairasta touhua. Menee ihan supermalli anoreksia meiningiks tuo touhu. Ja miks? No kun säännöissä on painorajat niin hiton tarkat. Laittasivat ny vähän lisää noihin sallittuihin kiloihin jotta pääsee pojat puurolle. En ihmettelis jos pitkän kauden aikana nähtäis sairastapauksia kun aliravitut jätkät urheilee huipputasolla ja matkustaa mantereelta toiselle. Hyi hitto!
Pointti on hyvä, mutta rajoista huolimatta painavampi kuski on painavampi, oli syy siihen mikä tahansa. Ja fakta on, että kuskin tulisi olla mielellään kevyempi, aina. Lisäpainojen sijoittelu auton lattiaan ja haluttuun kohtaan autoa on aina parempi (insinöörin mielestä ainakin) kuin lisäpainon sijoittaminen kuskinpenkille.

No olis tohon ratkaisukin: standardipaino kuskille. Ja jos kuski on kevyempi, niin lisäpainot penkin selkänojaan tms. "neutraaliin" paikkaan... :cool:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ainakin tosta tuli ilmi että sadekelillä ajaessa nykyautot ovat aivan "terrible" to drive.
Sehän se on kauheeta, että autot on hankalia ajaa...

Lewis, "Siitähän sulle maksetaan!"

Ja Kimi nauraa virtuaaliseen partaansa jossain... :alppu:

Toivottavasti autot olisi ihan perkuleen hankalia ajaa, mutta nopeita! Niin sen kuuluisi ollakin.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mersu joutunut muuttamaan nokkaansa "epäonnistuneen kolaritestin takia".... Ihmettelen vain, että eikö testeissä käytetty keula ollut jo kolaritestattu?

No nyt on joka tapauksessa se "kolmekärkinen" nokka historiaa...


Kuvasta kiitokset Jabsulle.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Mersu joutunut muuttamaan nokkaansa "epäonnistuneen kolaritestin takia".... Ihmettelen vain, että eikö testeissä käytetty keula ollut jo kolaritestattu?

No nyt on joka tapauksessa se "kolmekärkinen" nokka historiaa...
Siis eikös noissa ole se vanha testeissä käytetty kolmikärkinen nokka. Tämäkin kuva on torstailta ja kolme kärkeä on http://www.formula1.com/wi/enlarge/0x0/popup/sutton/2013/dms1413ma497.jpg
Testeissä käytetty nokka on läpäissyt törmäystestit, mutta Mersu on tuonut Melbourneen uudenlaisen jossa ilmeisesti on selvempiäkin eroja entiseen ja tuo ei ole läpäissyt törmäystestejä. Tästä uudesta ei ole vielä nähty kuvia ja ei varmaan tänä viikonloppuna nähdäkkään, jos sitä ei saa käyttää.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Joo se uutinen testinokan laittomuudests tais olla taas median osaamattomuutta...
Tosin tuossa yllä olevassa kuvassa myös kuvakulma kait hämäs, kun näyttää tasaiselta...
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Pointti on hyvä, mutta rajoista huolimatta painavampi kuski on painavampi, oli syy siihen mikä tahansa. Ja fakta on, että kuskin tulisi olla mielellään kevyempi, aina. Lisäpainojen sijoittelu auton lattiaan ja haluttuun kohtaan autoa on aina parempi (insinöörin mielestä ainakin) kuin lisäpainon sijoittaminen kuskinpenkille.

No olis tohon ratkaisukin: standardipaino kuskille. Ja jos kuski on kevyempi, niin lisäpainot penkin selkänojaan tms. "neutraaliin" paikkaan... :cool:
Pointti on nimenomaan se, että sääntöjä rukkaamalla voisi tuon anorektisen touhun välttää. Tällä hetkellä pitkää/isoluista kuskia suorastaan syrjitään lajissa.
 
Ylös