Merkityksettömät kysymykset (ja vastaukset)

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Itse tein tässä muutama kuukausi takaperin omalle levykokoelmalle vastaavan toimenpiteen kuin Jusbaanin naapuri tehynt. Eli roskiin lähti lähes kaikki venäjältä aikanaan kannetut piraattilevyt.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
SIKSI koska ei niitä ikänään tullut kuunnteltua. Aina on soimassa joko MP3 tai sitten aito levy.
Toivottavasti joku onnellinen onki ne tuolta molokista ylös.
:thumbup:
Ok, ei siis iskenyt yllättävä moraalikrapula, että "näidenkin ostamisella tuin ikävää rikollisuutta, enkä rehtiä musiikkibisnestä lain - Nyt saa riittää!"
Ja kaikki roskiin.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Itse tein tässä muutama kuukausi takaperin omalle levykokoelmalle vastaavan toimenpiteen kuin Jusbaanin naapuri tehynt. Eli roskiin lähti lähes kaikki venäjältä aikanaan kannetut piraattilevyt.
Minä en ole vielä noin tehnyt. Tosin ei olisi kyllä paljoa pois heitettävääkään, kolme piraattilevyä omistan. Pulkkinen-cd, Strokes: Is This It ja Mana Mana: Complete... kaikki, itse asiassa on tuota Mana Manan levyä kaksi kappaletta ja molemmat olen saanut divarista ilmaiseksi kun olen hyllystä bongannut ja pettymyksekseni piraateiksi havainnut. Mieluummin ostaisin oikean levyn ja laitaisin hyllyyn kuin otan piraatin ilmaiseksi ja säilytän jossain muualla.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Nyt seuraa merkityksellinen merkityksetön kysymys äidinkieltä osaaville:
Taipuuko sana "artikla" muotoon "artikloja" vai "artikloita"?

WebSlave

Trackman
Nyt seuraa merkityksellinen merkityksetön kysymys äidinkieltä osaaville:
Taipuuko sana "artikla" muotoon "artikloja" vai "artikloita"?
Molemmat ovat oikein. Finlex.fi-sivustossa "artikloja" on suositumpi muoto (n. suhteessa 3:1).

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Nyt kiinnostais tietää mitä on tapahtunut tuossa jossain naapurustossa.

Kävin päivemmällä viemässä roskia. Meillä on kerrostalossa katoksessa sellaiset kannelliset renkailla olevat laarit, Sulojako lienevät. Avasin kannen heittääkseni roskapussin sisään ja huomasin, että laari oli puolillaan CD-levyjä!
Tänään siellä oli 40 tuumainen Samsungin televisio. Ei ulkoisia vaurioita. Ei vissiin kannata mitään korjata nykypäivänä?