Sen näemme kesällä (kristallipalloni on näemmä epäkunnossa, kun ei vielä ole tuota lottovoittoakaan tullut)Originally posted by Spyder:
Mikä on merkkiluokkien tila tulevalla kaudella? Minitonnilla menee hyvin niin osaanottajien lukumäärän vuoksi kuin Sport 2000 touriin kuuluvana luokkana. Mutta miten menee Fiat ja Saab -luokilla?
En usko että Mini olisi sinullekaan liian pieni. Pisin kuljettaja Mineissä lähentelee 2 m:n rajaa ja uskon että esim. meidänkin autoon ´sopii suurempikin kuljettaja. Tule joskus kylmä istumaan niin saat tuntea pienen olevan suurta.Originally posted by Spyder:
Minit karsiutunee pois oikeastaan kuljettajan koon vuoksi
Eikös Mineissä säännöt määrittele millään tavoin penkin sijaintia ? Meinaan vaan että Grönholmin Bosse valitteli jossain yhteydessä huonoa ajoasentoa Pösössä, vaikka polkimet oli viety mahdollisimman kauas eteen ja penkkiä taakse niin paljon kuin kori ja säännöt sallii... Eikä Bossekaan mikään sgt.Hightower (vrt. Poliisiopisto-leffat) ole.Originally posted by Jamppa Maijala:
En usko että Mini olisi sinullekaan liian pieni. Pisin kuljettaja Mineissä lähentelee 2 m:n rajaa ja uskon että esim. meidänkin autoon ´sopii suurempikin kuljettaja. Tule joskus kylmä istumaan niin saat tuntea pienen olevan suurta.
Kyllä asiat määritellään j0opa vielä niinjotta polkimien paikka on oltava alkuperäinen. Mutta asiasta perehtymättömille on suuri ihmetys Minin tilavuus.Originally posted by Don Vito:
Eikös Mineissä säännöt määrittele millään tavoin penkin sijaintia ?
Karsinta vielä epävarma mutta AKK on lupaillut poikkeuslupaa jotta radoilla voisi olla 35 autokuntaa.Originally posted by Spyder:
Mites minien karsinta tulee toimimaan... ainakaan kaikkien ratojen lähtöihin ei kaikki autokunnat sovi?!?
Miten hyvin/hyviä kisavalmiita Minejä/Fiatteja/Saabeja on nykypäivänä myytävänä ja mihin hintoihin? Entä vuokrattavana?
Kuinkas asiat lasketaan mutta karkeesti 5 kilpailua ei perjantain treeniä.Originally posted by Jenkki:
Millaisellas budjetilla tuollaista merkkiluokkasarjaa voi kuvitella kiertävänsä (esim Mini1000).
Jos laskee auton hinnan pois niin paljonko osallistumismaksut yms tekee kautta kohti noin suuruusluokassa.
Renkaitahan menee juri niin paljon kuin rahavarat sallii, vai onko säännöissä rajattu jotenkin?
Pääseekö 10000 mk/kausi ajamaan mitään sarjaa läpi?
Originally posted by Jamppa Maijala:
Laitas Jamppa ihan vertailun vuoksi tuohon vastaavat kustannukset SRT:n osalta (elleivät ole "classified information".Mutta kokemuksella osaan jo sanoa että niihenkin on varauduttava tai sitten jätettävä osa kisoista ajamatta. Vaikka Minien hinnat on osittain nousseet niin ylläpitokustannukset melkeinpä tippunut ja on edelleen kohtuuhintaisin muttei ilmainen.
No ei ihan, mutta kokemuksesta:Originally posted by ikumeeni:
Kyllä se niin on, että tosiaan ei edes kartingissa pääse enää kovin halvalla. Käytetty seniili (=A-luokan) auto malksaa n 10.000,- ja halvemmilla ei kannata edes lähteä harrastamaan, saa vain harmaita hiuksia, kun kärry repeää koko ajan jostakin. Moottoreihin joutuu uusimaan mäntiä 2-3 käyttötunnin jälkeen, jotta vältyttäisiin isommilta moottorituhoilta, joita joka tapauksessa sattuu silloin tällöin. Mäntien ja renkaiden hintoja en tänään tiedä, mutta hintaluokka saattaa olla ehkä 500,-/kpl. Jos aikoo päästä halvemmalla, on opeteltava itse tekemään kaikki konerempat, muuten maksat vähintään 1.000,-/kone/3 ajotuntia. Renkaitakin kuluu melko paljon: yhdet uudet/kisa. TRF on oikeassa, 50.000,-/kausi taitaa olla minimisumma, jos aikoo kilpailla, ajella voi toki halvemmallakin. Kartingin lastenluokat minit ja junnut voi viedä halvemmallakin, mutta niihin ei täyskasvuisia huolita mukaan.
Minkäs tasoisen lisenssin noi "moottorikerhon sisäiset" kisat vaatii?Originally posted by SpeedKing:
Itse kisat ovat kyllä kivoja: esim EspUan seniilikisat on keskiviikkoiltaisin: ei majoitus jne kustannuksia.