Mersun uusi moottori

Hencca-

Well-known member
Sijainti
Uusikaupunki
Voisiko joku valaista minua, tästä mersun ensi vuoden uudesta Q-tyypin moottrista. Eli mitä tuo Q itseasiassa tarkoittaa?

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Q = qualifying, eli aika-ajomoottori

Hetkinen... pitäisköhän Ronin tsekata ne ensi vuoden sääntöuudistukset vielä kerran? eek!

Conda

Well-known member
Sijainti
Porvoo
Sun of the pits:
Q = qualifying, eli aika-ajomoottori

Hetkinen... pitäisköhän Ronin tsekata ne ensi vuoden sääntöuudistukset vielä kerran? eek!
Heh, juu. 1 moottori/kuski/kisavkl

Observer

Well-known member
Hencca-:
Voisiko joku valaista minua, tästä mersun ensi vuoden uudesta Q-tyypin moottrista. Eli mitä tuo Q itseasiassa tarkoittaa?
Vastataanpa itse kysymykseen. Q on moottorin mallikirjain. Tämän nykyisen auton moottorin koodi on M. MP4-18:n puolestaan FO 110P. Tuossa on myös merkillepantavaa että viime aikoina McLarenilla on ollut tapana hyppiä kirjainten yli.

oldez

Well-known member
Observer:
Hencca-:
Vastataanpa itse kysymykseen. Q on moottorin mallikirjain. Tämän nykyisen auton moottorin koodi on M. MP4-18:n puolestaan FO 110P. Tuossa on myös merkillepantavaa että viime aikoina McLarenilla on ollut tapana hyppiä kirjainten yli.
Varmaankin niin että ne väliin jäävät kirjaimet ovat kehitysversioita. On muuten hauska lukea kun vm:sta piolan juttuja kun williams tuntuu saavan lähes joka kisaa uuden tehokkaamman moottorin. McLarenilla on ollut tänä vuonna vain yksi moottori uudistus. Ferrarikin sai ainakin monzaan ja indyyn uudemmat koneet.