Kyllä se on Alonso vastattava. Suhtautuminen Schumacheriin on kyllä muuttunut melkoisesti sitten Häkkisen aikojen ja varsinkin sitten kausien 2002 ja 2004. Syykin on tietysti harmittavankin luonnollinen - voittoja ei enää tule entiseen malliin. Mutta mitä sitä tunteilleen mahtaa: aina sitä oppii inhoamaan sitä kuljettajaa joka napsii niitä voittoja ärsyttävän ylivoimaiseen tyyliin ja varsinkin jos se tapahtuu oman suosikkikuljettajan kustannuksella.
Se minun on kuitenkin sanottava, että en kutsuisi Alonsoa "uudeksi Schumacheriksi", sillä varsinaisesti minulla ei koskaan ole ollut mitään Schumacheria vastaan. Varsinkin Häkkisen ja Schumacherin kaksinktaistelusta huokui aina sellainen rehtiys, että ei Schumacheria koskaan oppinut "vihaamaan" (heittomerkit tässä kohdassa aiheelliset, sillä eihän varsinaisesta vihasta kuitenkaan tällaisessa tapauksessa ole kyse). Lähinnä siinä taistelussa ärsytti McLarenin epäluotettavuus, Häkkisen mahdolliset mokat ja milloin mikäkin, mutta vasta alempana listassa merkitsi jotain se, että voittaja oli Schumacher. Ei se niinkään ärsyttänyt.
Alonsosta puolestaan olen median kautta saanut suhteellisen negatiivisen kuvan. Mies itkee ja inisee milloin mistäkin ja ehkäpä ne jutut on tekemällä tehtyjä, mutta siihenhän me emme voi vaikuttaa. Ei ole muuta mahdollisuutta kuin muodostaa kuvaa mediassa esitettyjen juttujen perusteella ja juuri niiden perusteella Alonso vaikuttaa mielestäni aika ärsyttävältä henkilöltä. Tietysti se, että Alonso menestyy osittain meidän Kimin kustannuksella vaikuttaa osaksi, mutta olen kuitenkin vakaasti sillä kannalla, ettei Alonso suosikkeihini lukeutuisi vaikka mestaruuksista kamppailisivat ihan muut kuin omat suosikit.