No, olisko kannattanut sitten aloittaa niistä alemmista luokista se treenaaminen?
On, nopeus on ollut kohdallaan. Koko sen matkan siihen kiveen/ojaan/puuhun/mikälie, mihin mikäkin kisa on tyssännyt. Harmi vaan kun kisamatka on aina ennalta määrätty ja puolta matkaa kovaa ajamalla ei pisteitä saavuteta.
Eri juttu on sitten kuka niitä jaksaa odottaa. Jossakin keskustelussa tälläkin palstalla jotkut ovat tainneet puhua että treenaa vielä vuoden-pari tämän kauden jälkeen, mikä on aika käsittämätöntä puhetta. Kimi ajaa sarjan parhaalla autolla, kolmanneksi parhaassa tiimissä, eivät ne toista, eikä varsinkaan kolmatta, kautta katsele näitä ojanpohjien möyrimisiä. Ei Kiminkään markkina-arvo ihan mihin tahansa riitä, tiimin pitää saada autoa maaliin ja pisteille. Vaikka sitten jollakulla vähemmän tunnetulla kuskilla.
Olen eri mieltä, kyllä voi vaatia paljon. Kimi itse halusi suoraan huipulta aloittaa, silloin vaatimuksetkin ovat huipun tasoa. Alemmissa luokissa ja kansallisissa sarjoissa ajaa äijiä jotka ovat ajaneet vain rallia koko pienen ikänsä ja heillä on nämä oppiajat jo enimmäkseen takana päin. Ei Kimi ole, kohtuullisesta ajoittaisesta nopeudestaan huolimatta, esittänyt mitään sellaista mihin ei ainakin tusinan verran alempien luokkien kuskeistakin pystyisi esittämään.
Pitää kysyä se kysymys, että mikä on se peruste miksi ensi kaudeksi joku tiimi Kimin palkkaisi ajamaan rallia tuolla tasolla? Harrastelijoille on omat sarjansa, MM-tasolla rallissa ja ykkösissä pitää olla huippu ja pystyä todistamaan se myös joka kisassa.