Rälle
Well-known member
- Liittynyt
- 24.5.2000
- Viestit
- 397
Okei, tää on off-topic, mut olkoot. Siirtäkööt moderaattorit vaikka toikkien taivaaseen.:tongue:
Kaikki alkoi Nürburgringin podiumilla 2007. Michael Schumacher oli kutsuttu ojentamaan pokaalia voittavan tallin edustalle. Pitkään näytti sille, että Felipe Massa voittaa kisan ja Schumacher pääsee ojentamaan pokaalin Ferrarin, eli oman tallin edustajalle. Mutta ei, Alonso kuittaa Massan kisan loppupuolella ja ajaa loistavaan voittoon.
Niinpä Schumacherin vastassa podiumilla onkin Ron Dennis leveine hymyineen ja valkoisine hampaineen. Schumacher ei pysty pidättelemään mielipahaansa ojentaessaan pokaalia 'arkkiviholliselle'.
Palkinnon ojentamista seuraa lyhyt keskustelu, mikä ei ole vielä aikaisemmin paljastunut medialle:
MS: Fernando on sairaan nopee.
RD: Ei Fernando o sen kummempi ratinkääntäjä ku kukaan muukaan. Mulla on vaan niin nopea auto antaa sille.
MS: Oisko se sen takia, että siinä on saksalainen moottori?
RD: (hymyilee) Kuule, jos sinua ikinä kiinnostaa ajaa sillä autolla kilpaa, niin senkus soitat. Kyllä me sulle auto alle annetaan.
MS: Kiitti, pidetään mielessä.
RD: Soitellaan...
Tästä keskustelusta on vaiettu viimeiseen saakka. Tilanne on kuitenkin edennyt siihen suuntaan, että Schumacherilla on ajohaluja ja McLarenilla on vuodeksi 2008 yksi kilpa-ajajan paikka avoinna.
Schumacher on julistanut siitä lähtien, kun siirtyi Ferrarin kuljettajaksi, ettei hän enää koskaan aja missään muussa tallissa. Samaa hän on jatkanut myös aktiivisen kilpauransa jälkeen. Eikä se olisi ollutkaan varmasti ikinä mahdollista siirtyä Ferrarilta suoraan mihinkään muuhun talliin. Mutta nyt tilanne on toinen. Vuosi on vierähtänyt 'lopettamisesta' ja ajohalut ovat taas hirvittävät. Ferrarille ei ole takaisin asiaa. Ross Brawn (Schumacherin suojelija) ei saanut enää paikkaa tallissa oman sapattivuotensa päätteeksi, ja nyt myös Jean Todt on siirtynyt tallin sisällä 'muihin tehtäviin'. Eli Schumacherin lähimmät tukijat ovat nyt poissa tulilinjalta.
McLarenilla oli vuoden 2007 nopein auto. Olkoonkin, että Ferrari voitti maailmanmestaruuden valmistajien sarjassa ja Kimi kuljettajien sarjassa, niin se ei vähennä McLaren-Mercedeksen huikeaa vauhtia mihinkään. Tilanne oli vähän sama kuin vuonna 1999, kun Häkkinen löylytti kilpakumppaneitaan sarjan nopeimmalla autolla, vain epäluotettavuus oli Häkkisen murskaavan ylivoiman esteenä. Epäluotettavuusongelmia ei McLarenilla kaudella 2007 ollut laisinkaan. Ferrarikin vaikutti kyllä nopealta, mutta oli vain yksinkertaisesti epäluotettavampi.
Nyt ollaan joulukuussa 2007 ja Alonson tyhjäksi jättämä ajajapaikka McLarenilla kiinnostaa ihan varmasti ketä tahansa F1-sarjassa ajavaa kuskia - olivat he sitten kukin tahollaan sopimussuhteessa johonkin toiseen talliin tai eivät. Mikäli kuljettaja haluaa voittaa F1-tasolla osakilpailuita ja maailmanmestaruuksia, niin hyvän onnen lisäksi tarvitaan voittaja-auto. Näyttää sille, että McLaren on vuoden 2006 rämpimisen jälkeen pystynyt rakentamaan sekä luotettavan, että nopean auton.
Ron Dennis on aina sanonut, että he katsovat autoonsa parhaimmat mahdolliset kuljettajat, jotka ovat saatavilla. Michael Schumacher on saatavilla. Hän on toki Ferrarin palkkalistoilla, muttei kuljettajasopimussuhteessa. Ferrarin näkökulmasta olisi nöyryyttävää, mikäli uransa jo kertaalleen päättänyt Schumacher palaisikin aktiivikuljettajaksi pahimman kilpailijan talliin, eli McLarenille. Varsinkin näiden vakoilu ym. sekoilujupakoiden jälkeen.
Niinpä Ferrarilla ei ole muuta mahdollisuutta, kuin antaa Schumacherille auto alle ja päästettävä mies radalle. Miksipä muutenkaan Schumacherilla ajatettaisi testejä? Miettikääpä!
Kaikki alkoi Nürburgringin podiumilla 2007. Michael Schumacher oli kutsuttu ojentamaan pokaalia voittavan tallin edustalle. Pitkään näytti sille, että Felipe Massa voittaa kisan ja Schumacher pääsee ojentamaan pokaalin Ferrarin, eli oman tallin edustajalle. Mutta ei, Alonso kuittaa Massan kisan loppupuolella ja ajaa loistavaan voittoon.
Niinpä Schumacherin vastassa podiumilla onkin Ron Dennis leveine hymyineen ja valkoisine hampaineen. Schumacher ei pysty pidättelemään mielipahaansa ojentaessaan pokaalia 'arkkiviholliselle'.

Palkinnon ojentamista seuraa lyhyt keskustelu, mikä ei ole vielä aikaisemmin paljastunut medialle:
MS: Fernando on sairaan nopee.
RD: Ei Fernando o sen kummempi ratinkääntäjä ku kukaan muukaan. Mulla on vaan niin nopea auto antaa sille.
MS: Oisko se sen takia, että siinä on saksalainen moottori?
RD: (hymyilee) Kuule, jos sinua ikinä kiinnostaa ajaa sillä autolla kilpaa, niin senkus soitat. Kyllä me sulle auto alle annetaan.
MS: Kiitti, pidetään mielessä.
RD: Soitellaan...
Tästä keskustelusta on vaiettu viimeiseen saakka. Tilanne on kuitenkin edennyt siihen suuntaan, että Schumacherilla on ajohaluja ja McLarenilla on vuodeksi 2008 yksi kilpa-ajajan paikka avoinna.
Schumacher on julistanut siitä lähtien, kun siirtyi Ferrarin kuljettajaksi, ettei hän enää koskaan aja missään muussa tallissa. Samaa hän on jatkanut myös aktiivisen kilpauransa jälkeen. Eikä se olisi ollutkaan varmasti ikinä mahdollista siirtyä Ferrarilta suoraan mihinkään muuhun talliin. Mutta nyt tilanne on toinen. Vuosi on vierähtänyt 'lopettamisesta' ja ajohalut ovat taas hirvittävät. Ferrarille ei ole takaisin asiaa. Ross Brawn (Schumacherin suojelija) ei saanut enää paikkaa tallissa oman sapattivuotensa päätteeksi, ja nyt myös Jean Todt on siirtynyt tallin sisällä 'muihin tehtäviin'. Eli Schumacherin lähimmät tukijat ovat nyt poissa tulilinjalta.
McLarenilla oli vuoden 2007 nopein auto. Olkoonkin, että Ferrari voitti maailmanmestaruuden valmistajien sarjassa ja Kimi kuljettajien sarjassa, niin se ei vähennä McLaren-Mercedeksen huikeaa vauhtia mihinkään. Tilanne oli vähän sama kuin vuonna 1999, kun Häkkinen löylytti kilpakumppaneitaan sarjan nopeimmalla autolla, vain epäluotettavuus oli Häkkisen murskaavan ylivoiman esteenä. Epäluotettavuusongelmia ei McLarenilla kaudella 2007 ollut laisinkaan. Ferrarikin vaikutti kyllä nopealta, mutta oli vain yksinkertaisesti epäluotettavampi.
Nyt ollaan joulukuussa 2007 ja Alonson tyhjäksi jättämä ajajapaikka McLarenilla kiinnostaa ihan varmasti ketä tahansa F1-sarjassa ajavaa kuskia - olivat he sitten kukin tahollaan sopimussuhteessa johonkin toiseen talliin tai eivät. Mikäli kuljettaja haluaa voittaa F1-tasolla osakilpailuita ja maailmanmestaruuksia, niin hyvän onnen lisäksi tarvitaan voittaja-auto. Näyttää sille, että McLaren on vuoden 2006 rämpimisen jälkeen pystynyt rakentamaan sekä luotettavan, että nopean auton.
Ron Dennis on aina sanonut, että he katsovat autoonsa parhaimmat mahdolliset kuljettajat, jotka ovat saatavilla. Michael Schumacher on saatavilla. Hän on toki Ferrarin palkkalistoilla, muttei kuljettajasopimussuhteessa. Ferrarin näkökulmasta olisi nöyryyttävää, mikäli uransa jo kertaalleen päättänyt Schumacher palaisikin aktiivikuljettajaksi pahimman kilpailijan talliin, eli McLarenille. Varsinkin näiden vakoilu ym. sekoilujupakoiden jälkeen.
Niinpä Ferrarilla ei ole muuta mahdollisuutta, kuin antaa Schumacherille auto alle ja päästettävä mies radalle. Miksipä muutenkaan Schumacherilla ajatettaisi testejä? Miettikääpä!