Michelin ja Neste ralli

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Argentiinan rallissa Pirellin piti olla lähellä Micheliniä, mutta käytännössä Michelinin etumatka näyttää ihan samalta kuin Uudessa-Seelannissa. Toisella lenkillä Loeb murskaa vastustajansa elävältä. Solberg myös on raportoinut, että Pirellin uusi - neste ralliin saatavissa oleva - kumi ei ole parannus aikaisemmasta. Jos Solbergin arvio pitää paikkansa, niin Pirelli on pahassa kusessa Suomessa. Ainoastaan Grönholmin ja Solbergin virtuoosimainen olosuhteiden hallinta voi tuoda voiton vaatien vielä sitä, että Loeb ei vieläkään ole sisäistänyt Suomen metkuja. Viime vuonna Loeb jäi 2 minuuttia kärkeen. Jos Loeb pystyy parantamaan omaa ajoaan minuutilla niin sanoisin, että nykyisissä olosuhteissa mies taistelee voitosta. Enkä näe minuutin parannust ihmeellisenä, koska viime vuonnakin mies taisi pelata varman päälle. Mutta, mutta, Suomi on ollut Loebille wrc:llä aina vaikea ja 2003 mies omien sanojensa mukaan yritti puskea, mutta ei ollut siltikään nopea. 2004 ei ollut juurikaan parannusta; Sainz oli jälleen nopeampi. Viime vuonna Loeb oli Ouninpohjalla jopa Kristian Sohlbergia hitaampi. Tilanne vaikuttaa juuri niin sotkuiselta, että tulee olemaan todella vaikeaa päättää ketä rallitietäjään pelaa.

Loebin Jyväskylä-kompleksi lisättynä Michelinin todennäköiseen ylivoimaan tuottaa aika hurjalta kuulostavia voittajaehdokkaita Jyväskylään. Kuka olisi ennen kautta lyönyt vetoa, että Gardemaister tai Hirvonen voisi voittaa Jyväskylässä? En pidä mahdottomana sitä, että vielä itse olen veikkauksen paperiin kirjoittamassa Hirvosen nimeä Jyväskylän mm-ralliin. Hirvonen ei viime vuonna ollut Loebia hitaampi Suomessa ja Ford lienee vieläkin vahva peli Keskisuomen soraränneissä. On myös spekuloitu, että Sebastian Lindholm ajaisi privaattina ja nimenomaan siksi, että saisi alleen Michelinin renkaat. Jos näin käy, myös Lindholm on laskettava vakavasti otettavaksi voittajaehdokkaaksi Jyväskylän mm-rallissa.

Kenen sinä uskot olevan suurin voittajaehdokas Suomessa? Kaikesta huolimatta taitaisin kallistua Solbergin ja Grönholmin puoleen. Hanskalla vaan, vaikka pelit eivät olisi ihan priimatasoa. ;)
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11181
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Yllättävän vähän sit lopulta Jyskälässä puhuttiin renkaista, lähinnä Loebin ja Garden räjähtämisten yhteydessä kun muussikaan ei enää pelannut.

Bossen lataus ei onneks purkautunut mihinkään älyttömyyteen vaan loistavaan ajoon. Ei haitannu renkaat, vammat tai mikään muukaan. Oli taas sama fiilis kuin vuosi sitten jolloin kolme vaihdetta riitti...
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
ettelbruck sanoi:
Yllättävän vähän sit lopulta Jyskälässä puhuttiin renkaista, lähinnä Loebin ja Garden räjähtämisten yhteydessä kun muussikaan ei enää pelannut.

Bossen lataus ei onneks purkautunut mihinkään älyttömyyteen vaan loistavaan ajoon. Ei haitannu renkaat, vammat tai mikään muukaan. Oli taas sama fiilis kuin vuosi sitten jolloin kolme vaihdetta riitti...
Mun mielestä Bossen vauhti oli vielä paljon mahtavampaa kuin viime vuonna. Viime vuonnahan Solberg kykeni ajamaan samanlaisia pätkäaikoja säännöllisesti, mutta tänä vuonna Petterillä ei ollut potentiaalia läheskään samaan.

Ilmeisesti Suomessa ja Argentiinassa renkaat eivät ole pelanneet niin isoa roolia kuin kuumissa Välimeren ralleissa ja Uudessa-Seelannissa.

Veikkaajassa oli muuten loebin kommentti renkaista ennen Suomen rallia: "Tuntuu siltä, että Michelinillä on jatkuva etu kuivissa olosuhteissa."
 
Ylös