Micheliniltä radikaali sääntöehdotus

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Re: Re: Re: Micheliniltä radikaali sääntöehdotus

Ilmari sanoi:
Miksi ihmeessä ei? Tätä rengasmantraa on täällä hoettu pitkään, mutta osaako joku oikeasti sanoa mitkä Michelinin ominaisuudet tekevät siitä niin huonon Ferrarille?

Jos rengas kehitetään Ferrarille, mitä sellaisia ominaisuuksia siihen silloin laitetaan jotka sopivat huonosti McLarenille tai Williamssille. Tai sitten päinvastoin? :doubtful:
eri autot kuluttavat renkaita eri tavalla, jolloin seoksella on merkitystä.... Bstonella luultavasti on tarkkaakin tietoa siitä millä tavalla Ferrari renkaita kuluttaa, jolloin sopivaa seosta voidaan käyttää kumissa....
(vastaava seos puolestaan saataa olla joko liian heikkoa tai liian kestävää muille autoille)
Renkaan seinämykset voidaan myöskin suunnitella toimimaan jousituksen kanssa paremmin yhteen, muistaakseni Renault & Michelin on kehittäny yhdessä Rellun jousitusta saadakseen mahd. hyvän tuloksen aikaan.
se mitä ominaisuuksia kummallakin renkaalla on, ei tietenkään tiedä ulkopuoliset, sen tietää vain rngasfirmojen inssit.... muutenhan häviöllä olevan tiimin olis ne helppo kopsata omille talleilleen ;)
Ykkösissähän rengas toimii osana jousitusta, kun joustovaraa ei voida suoraan jousilla hoitaa, niin se tehdään rengaspaineiden yms. avulla (muistelkaapa mm. Sennan kuoleman teorioita ja Neweyn lausuntoja renkaan paineiden merkityksestä)

Bridgestone on aina kehittänyt renkaita vain yhdelle tallille, 90-luvun lopulla GY:n ollessa vielä mukana renkaita valmistettiin Mäcin tarpeisiin, ja muut tiimit kritisoivat Bstonen&Mäcin valintoja aika äänekkäästi...
sen jälkeenhän Bstone tunnetusti siirtyi enemmän kuuntelemaan Ferrarin mielipiteitä, joka saikin Mäcin vaihtamaan toimittajaa...
(tämä yhteistyö onkin pelannut sittemmin mukavasti....)
 

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
Re: Re: Vastauksia kiitos

Jere1983 sanoi:
Tais Mäkkikin siirtyä Michelineihin juuri siksi että Bridgestone keskittyy rengastamaan vain ja ainoastaan yhden tallin, siis kuljettajan.
Hyvimpä nämä misukat sitten vörkkiikin mäcissä :cool:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Re: Re: Re: Re: Re: Vastauksia kiitos

Ilmari sanoi:
Mitä sellaisia ominaisuuksia siihen laitetaan jotka eivät toimi esimerkiksi muilla samaa rengasta käyttävillä autoilla? Voidaanko renkaaseen laittaa sellaisia ominaisuuksia joista hyötyy vain yksi auto?
-muuttaa renkaan seosta kestävyyden kannalta (eri autot kuluttaa renkaita erilailla)
-kehittämällä rengasta yhdessä teaamin kanssa jotta se pelaisi paremmin yhteen tallin jousituksen kanssa....

se millä tavalla noita gummeja muutetaan on itselle hämärän peitossa kun ei ole tullut perehdyttyä renkaan valmistusprosessiin ;) mutta kai joku niistäkin tietää enempi....
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Re: Re: Re: Vastauksia kiitos

Ilmari sanoi:
Niin Adrian Newey puhuu tuossa vain yhdestä asiasta. Rengasta testataan tuulitunnelissa jotta nähdään miten virtaukset suhteessa koriin muuttuvat muuttuvat verrattuna edellisen rengastoimittajan tuotteeseen.
kyllä Newey puhui tuossa kahdesta asiasta, nopeasti toimitetusta renkaasta joka auttoi tuulitunnelitestejä ja sitten erikseen jousituksen puolesta joita heidän piti osittain lähteä jopa arvailemaan tulevien renkaiden takia....
 
Ylös