FO110K
Banned
- Liittynyt
- 3.1.2001
- Viestit
- 15345
Re: Re: Re: Micheliniltä radikaali sääntöehdotus
(vastaava seos puolestaan saataa olla joko liian heikkoa tai liian kestävää muille autoille)
Renkaan seinämykset voidaan myöskin suunnitella toimimaan jousituksen kanssa paremmin yhteen, muistaakseni Renault & Michelin on kehittäny yhdessä Rellun jousitusta saadakseen mahd. hyvän tuloksen aikaan.
se mitä ominaisuuksia kummallakin renkaalla on, ei tietenkään tiedä ulkopuoliset, sen tietää vain rngasfirmojen inssit.... muutenhan häviöllä olevan tiimin olis ne helppo kopsata omille talleilleen
Ykkösissähän rengas toimii osana jousitusta, kun joustovaraa ei voida suoraan jousilla hoitaa, niin se tehdään rengaspaineiden yms. avulla (muistelkaapa mm. Sennan kuoleman teorioita ja Neweyn lausuntoja renkaan paineiden merkityksestä)
Bridgestone on aina kehittänyt renkaita vain yhdelle tallille, 90-luvun lopulla GY:n ollessa vielä mukana renkaita valmistettiin Mäcin tarpeisiin, ja muut tiimit kritisoivat Bstonen&Mäcin valintoja aika äänekkäästi...
sen jälkeenhän Bstone tunnetusti siirtyi enemmän kuuntelemaan Ferrarin mielipiteitä, joka saikin Mäcin vaihtamaan toimittajaa...
(tämä yhteistyö onkin pelannut sittemmin mukavasti....)
eri autot kuluttavat renkaita eri tavalla, jolloin seoksella on merkitystä.... Bstonella luultavasti on tarkkaakin tietoa siitä millä tavalla Ferrari renkaita kuluttaa, jolloin sopivaa seosta voidaan käyttää kumissa....Ilmari sanoi:Miksi ihmeessä ei? Tätä rengasmantraa on täällä hoettu pitkään, mutta osaako joku oikeasti sanoa mitkä Michelinin ominaisuudet tekevät siitä niin huonon Ferrarille?
Jos rengas kehitetään Ferrarille, mitä sellaisia ominaisuuksia siihen silloin laitetaan jotka sopivat huonosti McLarenille tai Williamssille. Tai sitten päinvastoin? :doubtful:
(vastaava seos puolestaan saataa olla joko liian heikkoa tai liian kestävää muille autoille)
Renkaan seinämykset voidaan myöskin suunnitella toimimaan jousituksen kanssa paremmin yhteen, muistaakseni Renault & Michelin on kehittäny yhdessä Rellun jousitusta saadakseen mahd. hyvän tuloksen aikaan.
se mitä ominaisuuksia kummallakin renkaalla on, ei tietenkään tiedä ulkopuoliset, sen tietää vain rngasfirmojen inssit.... muutenhan häviöllä olevan tiimin olis ne helppo kopsata omille talleilleen
Ykkösissähän rengas toimii osana jousitusta, kun joustovaraa ei voida suoraan jousilla hoitaa, niin se tehdään rengaspaineiden yms. avulla (muistelkaapa mm. Sennan kuoleman teorioita ja Neweyn lausuntoja renkaan paineiden merkityksestä)
Bridgestone on aina kehittänyt renkaita vain yhdelle tallille, 90-luvun lopulla GY:n ollessa vielä mukana renkaita valmistettiin Mäcin tarpeisiin, ja muut tiimit kritisoivat Bstonen&Mäcin valintoja aika äänekkäästi...
sen jälkeenhän Bstone tunnetusti siirtyi enemmän kuuntelemaan Ferrarin mielipiteitä, joka saikin Mäcin vaihtamaan toimittajaa...
(tämä yhteistyö onkin pelannut sittemmin mukavasti....)