Midland myyty

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Jaa-a onkohan Spykerilla niin paljon rahaa? Klienilla kun ei taida Red Bullin lisäksi nuita tukijoita löytyä? -Toisaalta jos huhut väittivät että olisivat maksaneet tallista jopa 100 miljoonaa!? (Tietääkö kukaan oikeaa summaa?) Ja Mike Gascoynekaan ei varmasti ole tullut takaisin ilmatteeksi vaikka onkin varmastikkin polttanut sillat takanaan sen verta pahasti ettei muualle enää olisi päässyt teknisiseksijohtajaksi.
Väitettiinhän Midlandiakin varsin varakkaaksi yhtiöksi. Varmasti sitä onkin mutta F1-talliin ei ollut sitten kiinnostusta/resusseja laittaa varoja.
Itse näkisin toisen kuskin kohtalon näin, Alberssin paikkahan on varma.
1)Robert Doornbos. Muermans on ilmoittanut ensi kauden päätavoitteekseen järjestää Doornbosille kisakuskin paikka F1-sarjasta. Hollantilaisesta tallista tietty!
2)Tiego Monteiro saa paikan mikäli onnistuu kerämään saman potin kuin viime ja tällä kaudella ensi kaudeksi.
3)Christian Klien on hyvä kuski
4)Giedo van der Garde, koska nuoruus on valttia
5)Nicky Pastorelli omaa jo F1-kokemusta, oikean kansallisuuden ja jonkin verran myös rahaa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
CaPtEeNi sanoi:
Jaa-a onkohan Spykerilla niin paljon rahaa? Klienilla kun ei taida Red Bullin lisäksi nuita tukijoita löytyä? -Toisaalta jos huhut väittivät että olisivat maksaneet tallista jopa 100 miljoonaa!? (Tietääkö kukaan oikeaa summaa?)
The deal values the team at $106.6m with an initial payment of $68.6m. A further payments of $15m will be made in September 2007 with the final $23m being paid in September 2008.

Ja tuo on Midlandin / Spykerin itsensä ilmoittama tieto, näemmä.
 
Viimeksi muokattu:

Zeiar

Well-known member
Liittynyt
24.4.2004
Viestit
185
Sijainti
Tre
Timppa78 sanoi:
Ei ole Midland, Varmistettu että on nykyään tästäpäivästä lähtien se on Spyker.
Joten hyvästi Ryssätalli!
Midland on kyllä niin hajuton ja mauton talli, että joutaakin omistus vaihtua. Spyker kuulostaa jo huomattavasti paremmalta.
 

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
Gascoynen paluu...

F1-paluun tekevä Gascoyne nauttii pikkutallista
13.09.2006 14:17

Renault- ja Toyota-tallien teknisenä johtajana aiemmin työskennellyt Mike Gascoyne palaa formula ykkösiin marraskuussa Spyker MF1 Racing -tallin teknisenä pomona. Tallin nykyinen tekninen johtaja James Key jatkaa tallissa työskennellen Gascoynen alaisuudessa.

Gascoyne sai lähtöpassit Toyotalta tämän vuoden huhtikuussa. Mies tietää, ettei hänen tulevalla tallillaan ole uudesta omistajasta huolimatta samanlaisia resursseja kuin suurten autotehtaiden talleilla. Gascoynella on kokemusta pienemmistäkin talleista, sillä F1-uransa alussa hän työskenteli yksityistallien Tyrrellin, Sauberin ja Jordanin listoilla.

- Tämä on erilainen haaste, jossa on erilaiset tavoitteet. En aio väittää, että kolmessa vuodessa taistelemme maailmanmestaruudesta, koska suoraan sanottuna niin ei tapahdu. Minulle tämä on paluu juurilleni ja siinä olen parhaimmillani. Tämä on oikeanlainen haaste minulle tässä vaiheessa uraani, Gascoyne totesi.

Toyotan satojen miljoonien suuruisten budjettien jälkeen muutos niukkojen rahavarojen talliin on melkoinen.

- Jordan oli hyvin toimiessaan erittäin kapea ja tehokas yksikkö. Sellaista haluamme myös tältä operaatiolta. Niin on pakko olla, koska budjettiin ei mahdu mitään muuta, Gascoyne tietää.

Spyker MF1 Racing on itse asiassa sama Jordan-talli, josta Gascoyne lähti 2001. Tosin matkan varrella on koettu kaksi omistajanvaihdosta.

- Tunnen paikan varsin hyvin, koska työskentelin aiemmin siellä ja voitin kisoja. Meillä oli hauskaa vuonna 1999, Gascoyne muisteli kautta, jolloin Jordan sijoittui valmistajien MM-sarjassa kolmanneksi.

Spyker-tallin tavoitteet on asetettu kauteen 2008, jolloin säännöt muuttuvat merkittävästi sallien muun muassa kokonaisten autojen ostamisen toiselta tallilta.

- Meidän täytyy olla valmiina, jotta voimme tehdä vaikutuksen silloin. En usko, että meiltä voi odottaa kovinkaan paljon tuloksia ensi vuoden alussa. Pystymme kuitenkin parantamaan. Tallilla on omistajat, jotka voivat viedä sitä eteenpäin ja tehdä siitä hyvän keskikastin tallin, Gascoyne arveli.

(MTV3-Reuters)
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Vaikkei Gascoyne ehtisi paljoakaan ensi kauden auton eteen tehdä niin Spyker on jo varmistanut että Midlandia kilpailukykyisempi talli siitä tulee.
Spyker nimittäin julkisti moottorisopimuksensa Ferrarin kanssa alkaen ensi kaudesta! Kaupan varmisti Mubadala Development niminen sijoitusyhtiö jolla on hallussaan 5% Ferrarista ja 17% Spykeristä. Alkaen ensi kaudesta siksi että sopimuksen kestosta ei mainittu kuin ensi kausi mutta Colin Kolles lipsautti (että sopimuksen: )"Tärkein elementti tallin tekniselle tiimille on että ensimmäistä kertaa moneen vuoteen heillä on pitkäaikainen pysyvyys joka on vahingoittanut suunnittelu prosessia viime vuosina."

Sopimus sisältää myös teknistä apua Ferrarilta. Missä määrin, se jäi kyllä epäselväksi. Lieneekö apu sitten nimellistä vai oikeaa? Sauberkin aikoinaan julisti että "yhteistyömme tiivistyy" oli sitten kyseessä Osamu Goto tai jopa koko runko. Ja Prostillehan Ferrari toimitti vaihdelaatikkonsa.
Michiel Molin mukaan sopimus Ferrarin kanssa täydentää ensimmäisen luvun Spykerin F1-tiimissä. (Toinen on ilmeisesti varsinainen menestys 2008?:D )Mol uskoo sopimuksen todella näyttävän kuinka sitoutuneesti ja kunnianhimoisesti Spyker suhtautuu F1-projektiinsa.

Kun pikkuisen ensi kauden voimasuhteita spekuloi niin mikäli Ferrarin moottorit menevät ensi kaudella Toro Rossolle eikä Red Bullille on aivan selvää että Spyker on vahvempi kuin Toro Rosso. Aika varmasti taakse jää myös Super Aguri mutta muut ovatkin sitten jo kauempana. Jos Ferrarin moottorit menevät Red Bullille on taistelu hävitty. Williams saattaa olla mielenkiintoinen vertailukohta. Toyotan moottorit ovat kuitenkin heikommat kuin Ferrarit mutta kyllä Williamssin teknisenosaston resussit ovat paremmalla tasolla kuin Spykerin.

Miten tämä vaikuttaa sitten kakkoskuskin valitsemiseen?
Klienillä olisi kokemusta jo Ferrarin koneista ja vauhti kohdallaan.
Mutta Monteirolla olisi rahaa.
Toisaalta Doornbos joka omaa Hollannin kansalaisuuden päihitti tänään Coulthardin aika-ajoissa. Ja onhan hänelläkin takanaan Muemmarssin rahat.
Tuosta kolmikosta joku sen paikan ottaa. Jos ei sitten Pedro De la Rosa joka myös ajoi tänään aika-ajoissa hyvin. Peedrollakin saattaisi olla Espanjasta jokunen sponsori tuotavana.

Suurin este Spykerin menestykselle ensi kaudella on mielestäni aika. Auton suunnittelu on ehditty aloittaa jo ennen Mike Gascoynen saapumista talliin. Ja tiimissä on suhteellisen pieni määrä henkilökuntaa on muutoksia vaikeampi toteuttaa kuin vaikkapa Williamssilla.
 
Ylös