Turun Sanomat, HK
Huhujen mukaan Midland F1:n päämies, upporikas liikemies Alex Shnaider yhä harkitsisi myös Jaguarin jäämistön ostamista tai ainakin Cosworthin moottoriosaston ja PI-elektroniikkapuolen lunastamista.
Moottoriratkaisun Shnaider on luvannut julkistaa helmikuussa.
Shnaider odottaa kansainvälisen autoliiton FIA:n puheenjohtajan pitävän lupauksensa ja poistavan uusilta talleilta vaaditun 48 miljoonan dollarin kynnysrahan maksamisen MM-sarjaan ilmoittautuessa.
Pi Electronics, eikä mikään pi elektroniikkapuoli
Pakko sanoa, että noilla mahdollisilla yritysostoilla ja niistä saatavalla osaamisella MidlandF1 menisi jopa Minardia lujempaa loppukaudesta!
Eli toisinsanoen ymmärrän hyvin minkä vuoksi sinne kannattaa pistää kaksi hyvää sponsoripakettia omaavaa kuljettajaa rattiin ensimmäiseksi kaudeksi. Opetteluksi se menee kumminkin. Zlobin on juuri hyvä tähän saumaan. Sisääntuleva raha kannattaa maksimoida. Testikuskina voi sitten olla joku pelimies, tai mahdollisesti rahamies, mieluiten kumpaakin.
Dallara rakentaa Varanon päämajaansa kokonaan uuden F1-tehtaan, jonne palkataan 50 uutta työntekijää. Kun Dallara teki 1990-luvun alussa F1-autot Scuderia Italialle, tehtaalla oli töissä kahdeksan F1-puolelle keskittynyttä insinööriä.
Gianpaulo Dallara korostaa aerodynamiikan merkityksen huimaa nousua F1-autoilussa.
Kun Dallara teki Hondalle F1-auton vuodeksi 1999, sitä käytettiin tuulitunnelissa alle tuhat tuntia. Vuoden 2006 autolle on luvassa yli 4000 tunnin kehitystyö tuulitunnelissa. Dallara rakentaa myös Amerikan IRL-autot ja niiden aerodynamiikalle tehdas tarvitsee 2700 tunnin tuulitunneliajoa.
Shnaider on luvannut ensi vuodelle sadan miljoonan dollarin budjetin, mutta tarvittaessa hän nostaa sen 170 miljoonaan.
Eiköhän tuo IRL-rönsy tipahda pois kun huomaavat, että nekin resurssit kaivattaisiin F1-kehitykseen.
Ja tuota rahaa tuntuu riittävän kivasti.
:thumbup: