Midland-talli mukaan F1:siin v.2006

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
AMS82 sanoi:
Eikös sitä yritetty kaupata ihan viimeiseen asti epätoivon vimmalla. Sopimus saatiin jopa aikaankin, mutta vasta siinä vaiheessa kun tallin katsottiin jo menettäneen paikkansa F1:ssä.
Niitä ostajaehdokkaita ehti itse asiassa olla aika liuta, mutta tallin osake-enemmistön tuolloin omistanut sijoitusyhtiö (Morgan Greenwell tjsp.) ei suostunut Arrowsia näiden tarjoamaan hintaan myymään koska ei mielestään saanut tarpeeksi arvoa sijoitukselleen! Konkurssihan oli toki huomattavasti parempi vaihtoehto sitten:rolleyes:
 

tsinivuo

Well-known member
Liittynyt
31.5.2004
Viestit
310
Bobakki sanoi:
Jos yritän kiltisti muotoilla, niin kohtuullisen synkkää on sillä rintamalla. Sergei Zlobinhan...
ILTALEHTI 11.10.2004:


Sergei Zlobin - ilmeisesti kaikkien aikojen hitain kuljettaja formula 1 -autossa - on vahvin ehdokas perjantaina julkaistun uuden Grand Prix -tallin Midland F1:n pilotiksi vuodeksi 2006.

42-vuotias Zlobin palasi Minardin testiajoihin syksyllä. Edellistalvena hän oli Minardilla kahdeksan sekuntia kierroksella hitaampi kuin tallin kilpakuljettajat.

Midland -tallin omistaja Alex Shnaider - kanadalaistunut venäläinen - ilmoitti, että hänen päämääränään on nostaa kaikkien aikojen ensimmäinen venäläiskuljettaja F1-kisoihin mahdollisimman nopeasti. Zlobin on ainoa, jolla on kokemusta ja lisäksi ainoa, jolla on myös merkittävä taloudellinen tuki taustallaan.
Better than A.Yoong? :)
 

Lintu

Siipeilijä
Liittynyt
20.1.2004
Viestit
6401
Sijainti
South Georgia and the South Sandwich Islands
42-vuotias? Eli kahden vuoden päästä 44-vuotias venäläinen rookie Midlandin puikoissa... ei hyvältä kuulosta. Varsinkaan kun Midland saattaa etenkin ensimmäisen vuotensa aikana olla jopa Minardia hitaampi. :thumbdown
 

FFff

Well-known member
Liittynyt
9.10.2000
Viestit
208
Uskookohan Midland itsekään projektin onnistumiseen? Ei oikein siltä vaikuta domainin midlandf1.com perusteella:
Record expires on 03-Aug-2005.
Record created on 03-Aug-2004.
Tollanen joku viis vuotta kerralla ei saisi tuntua uuden tallin budjetissa :D Vertailun vuoksi esim. McLaren:
Record expires on 27-Jul-2008.
Record created on 28-Jul-1995.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9310
Zlobinin iästä on ollut erilaisiakin tietoja, mutta googlettamalla suurin osa lähteistä kertoi hänen olevan 34-vuotias.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9310
Zlobinin iästä on ollut erilaisiakin tietoja, mutta googlettamalla suurin osa lähteistä kertoi hänen olevan 34-vuotias.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Midland saisi tasaisen parivaljakon, jos ottaisivat Zlobinin tallikaveriksi Jordania toisinaan testailevan israelilaisunkarilaisen Chanoch Nissanyn.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
vmt: Kappas vaan. Copyrightithan on molemmilla reilassa? :nope:
 

Nick

sadasseitsemäs
Liittynyt
30.6.2004
Viestit
2047
Sijainti
Tampere
Trevor Carlin Midlandin pomoksi

F1-sarjaan kaudella 2006 liittyvän uuden Midland-tallin johtajaksi tulee britti Trevor Carlin. Asiasta kertoi Autosport-lehti.

Carlin on aiemmin tallipäällikkönä niittänyt menestystä lähinnä formula 3:ssa. Japanin Takuma Sato voitti Britannian F3-mestaruuden Carlinin johdolla 2001. Sato ajaa nykyisin formula ykkösiä BAR:n laskuun.

Midland-tallin autot valmistaa italialainen Dallara. Tallin moottorinvalmistajasta ei vielä ole tietoa.

(MTV3-STT)

:ahem:
 

gnz

Well-known member
Liittynyt
19.3.2002
Viestit
1015
Sijainti
espoo
Turun Sanomat, HK

Huhujen mukaan Midland F1:n päämies, upporikas liikemies Alex Shnaider yhä harkitsisi myös Jaguarin jäämistön ostamista tai ainakin Cosworthin moottoriosaston ja PI-elektroniikkapuolen lunastamista.
Moottoriratkaisun Shnaider on luvannut julkistaa helmikuussa.
Shnaider odottaa kansainvälisen autoliiton FIA:n puheenjohtajan pitävän lupauksensa ja poistavan uusilta talleilta vaaditun 48 miljoonan dollarin kynnysrahan maksamisen MM-sarjaan ilmoittautuessa.


Pi Electronics, eikä mikään pi elektroniikkapuoli :)
Pakko sanoa, että noilla mahdollisilla yritysostoilla ja niistä saatavalla osaamisella MidlandF1 menisi jopa Minardia lujempaa loppukaudesta! :)

Eli toisinsanoen ymmärrän hyvin minkä vuoksi sinne kannattaa pistää kaksi hyvää sponsoripakettia omaavaa kuljettajaa rattiin ensimmäiseksi kaudeksi. Opetteluksi se menee kumminkin. Zlobin on juuri hyvä tähän saumaan. Sisääntuleva raha kannattaa maksimoida. Testikuskina voi sitten olla joku pelimies, tai mahdollisesti rahamies, mieluiten kumpaakin.


Dallara rakentaa Varanon päämajaansa kokonaan uuden F1-tehtaan, jonne palkataan 50 uutta työntekijää. Kun Dallara teki 1990-luvun alussa F1-autot Scuderia Italialle, tehtaalla oli töissä kahdeksan F1-puolelle keskittynyttä insinööriä.
Gianpaulo Dallara korostaa aerodynamiikan merkityksen huimaa nousua F1-autoilussa.
Kun Dallara teki Hondalle F1-auton vuodeksi 1999, sitä käytettiin tuulitunnelissa alle tuhat tuntia. Vuoden 2006 autolle on luvassa yli 4000 tunnin kehitystyö tuulitunnelissa. Dallara rakentaa myös Amerikan IRL-autot ja niiden aerodynamiikalle tehdas tarvitsee 2700 tunnin tuulitunneliajoa.
Shnaider on luvannut ensi vuodelle sadan miljoonan dollarin budjetin, mutta tarvittaessa hän nostaa sen 170 miljoonaan.


Eiköhän tuo IRL-rönsy tipahda pois kun huomaavat, että nekin resurssit kaivattaisiin F1-kehitykseen. :)

Ja tuota rahaa tuntuu riittävän kivasti. :D :thumbup:
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
TS:n uutinen Midlandia koskien antoi projektista kohtuullisen hyvän kuvan. Rahan määrä ainakin vaikuttaa olevan sellaisella tasolla, jolla keskikastiin nouseminen sarjassa voisi olla mahdollista pitkällä tähtäimellä. BAR ja Toyota tosin ovat osoittaneet, ettei se pelkkä raha välttämättä riitä, vaan F1:siin sopeutuminen vaatii runsaasti aikaa ja testikilometrejä.

Huolestuttavaa oli kyllä se, että FIA:n päätökseen luopua kynnysrahasta uskotaan niin vahvasti. Mosleyn puheiden perusteella FIA ei pidä tuota seikkaa kuitenkaan kovin ensisijaisena keinona uusien tallien mukaan saamisessa.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Sittenkään ei tallimäärä lisääntyisi?

- Ykkösvaihtoehtonamme on oman tallin rakentaminen puhtaalta pöydältä, mutta jos Jaguarin ja Cosworthin tiimoilta löytyisi mielenkiintoinen kuvio, niin harkitsisimme niiden ostamista, Midland-tallin perustaja Alex Shnaider sanoi lehdelle.
 
Ylös