Mielialasi ja päällimmäinen tunteesi just nyt?

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Jos on aikaa käydä töissä ei opiskele riittävän ahkerasti. Etenkin sitä ihmettelen miten joku ehtii opiskella, käydä töissä ja hoitaa lapsia :dunno:

No kai se jos on motivaatiota ja tyytyy tekemään hommat vasemmalla kädellä.
Pöh. Jos ei pysty, on vaan laiska. Kun muksu oli 3-4v, mä kävin koulussa ja kävin töissäkin välillä. Ekana talvena tein 62 opintoviikkoa (eli mitä toi on pisteissä... jotain yli 90 pintopistettä?) keskiarvolla 4,5. Että en ehkä ihan vasemmalla kädellä tehny kuitenkaan :rolleyes: Motivaatiota se toki vaatii.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Niin ja mieliala on huono. Kuume on laskussa sentäs. Mutta silti paska fiilis. Ei huvita mikään. Eipä silti, että mitään vois tehdäkään. Raahautuminen tähän koneelle käy jo urheilusuorituksesta.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Pöh. Jos ei pysty, on vaan laiska. Kun muksu oli 3-4v, mä kävin koulussa ja kävin töissäkin välillä. Ekana talvena tein 62 opintoviikkoa (eli mitä toi on pisteissä... jotain yli 90 pintopistettä?) keskiarvolla 4,5. Että en ehkä ihan vasemmalla kädellä tehny kuitenkaan :rolleyes: Motivaatiota se toki vaatii.
Mitäs opiskelitkaan?
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Jos on aikaa käydä töissä ei opiskele riittävän ahkerasti. Etenkin sitä ihmettelen miten joku ehtii opiskella, käydä töissä ja hoitaa lapsia :dunno:

No kai se jos on motivaatiota ja tyytyy tekemään hommat vasemmalla kädellä.
Itse asiassa yliopistossa ei ole mitenkään mahdotonta opiskella juuri niin täysipainoisesti kuin laitos ja Kela vaativat, ja käydä samalla töissä, jos vain saa aikataulunsa järjestettyä eikä ravaa viikoittain kahden kaupungin väliä, niin kuin minä teen. AMK:ssa tilanne saattaa hyvinkin olla toinen.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Itse asiassa yliopistossa ei ole mitenkään mahdotonta opiskella juuri niin täysipainoisesti kuin laitos ja Kela vaativat, ja käydä samalla töissä, jos vain saa aikataulunsa järjestettyä eikä ravaa viikoittain kahden kaupungin väliä, niin kuin minä teen. AMK:ssa tilanne saattaa hyvinkin olla toinen.
Juskasen esimerkkihän on juuri AMK:sta.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Itse asiassa yliopistossa ei ole mitenkään mahdotonta opiskella juuri niin täysipainoisesti kuin laitos ja Kela vaativat, ja käydä samalla töissä, jos vain saa aikataulunsa järjestettyä eikä ravaa viikoittain kahden kaupungin väliä, niin kuin minä teen. AMK:ssa tilanne saattaa hyvinkin olla toinen.
Vilkaisepa Kreuzigia ja lätise sitten lisää :eek:
 
Viimeksi muokattu:

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Vilkaisepa Kreuzigia ja lätise sitten lisää :eek:
Kuka se on?

En uskaltanut esittää mitään mielipiteitä AMK:sta, kun ei ole omakohtaista kokemusta miten siellä asiat hoituu. Toisaalta, mä olen vain turha humanisti, joten voi olla että joillakin muilla yliopisto-opiskelijoilla on rankempaa.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Itsehän opiskelin täysipäiväisesti ja kävin täysipäiväisesti töissä opiskelun viimeisenä vuotena. Hieman vaati järjestelyä ja pyörällä polkemista :D mutta kumpikin sujui mallikkaasti.
Viimeiset 5-6 vuotta olen töiden ohessa opiskellut ja ehtinyt hyvin hakemaan lapsen tarhasta/iltapäiväkerhosta ja leikkimään & viemään harrastuksiin, unohtamatta omakotitalon vaatimia hommia... Järjestelykysymys. Esim. pitääkö joka tv-sarja tuijottaa tai käydä kerta-pari viikossa baarissa...
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kuka se on?

En uskaltanut esittää mitään mielipiteitä AMK:sta, kun ei ole omakohtaista kokemusta miten siellä asiat hoituu. Toisaalta, mä olen vain turha humanisti, joten voi olla että joillakin muilla yliopisto-opiskelijoilla on rankempaa.
En väitä ettäkö itsellä olisi ollut erityisen rankkaa, mutta ainakin itsellä asioiden nieleminen kuitenkin vie oman aikansa joten ottaa rennommin ja oppiikin jotain.

http://www.amazon.com/gp/product/images/0471154962/ref=dp_image_0?ie=UTF8&n=283155&s=books
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Toiset voivat tehdä töitä koko opiskeluajan ja hoitaa molemmat kunnolla. Toiset taas eivät ehdi käydä töissä, nurisevat ettei tule tarpeeksi tukia ja vähien rahojen takia opiskelukin menee enemmän tai vähemmän vituilleen.
 

Pietari

HarjunHerra
Liittynyt
4.3.2007
Viestit
7217
Sijainti
Etelä-Savo
Toiset voivat tehdä töitä koko opiskeluajan ja hoitaa molemmat kunnolla. Toiset taas eivät ehdi käydä töissä, nurisevat ettei tule tarpeeksi tukia ja vähien rahojen takia opiskelukin menee enemmän tai vähemmän vituilleen.
Opiskelijat on turhasta valittajia. :ahem:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Toiset voivat tehdä töitä koko opiskeluajan ja hoitaa molemmat kunnolla. Toiset taas eivät ehdi käydä töissä, nurisevat ettei tule tarpeeksi tukia ja vähien rahojen takia opiskelukin menee enemmän tai vähemmän vituilleen.
Pointtisi? Ei kaikille sovi 24h sykkiminen. 8h per päivä on aivan riittävästi ellei enempää halua/jaksa tehdä.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Pointtisi? Ei kaikille sovi 24h sykkiminen. 8h per päivä on aivan riittävästi ellei enempää halua/jaksa tehdä.
Ei siinä mitään jos ottaa omilla tai vaikkapa vanhempien rahoilla kuinka rennosti tahansa. Jos ja kun elelee veronmaksajien rahoilla ja vielä ruikuttaa päälle ettei muut maksa mulle tarpeeksi, niin kuulostaa se kohtuuuttomalta.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Jos ei jaksa, niin on syytä harrastaa enemmän liikuntaa, niin rupeaa jaksamaan. Opiskelutekniikkaa voi myös kehittää. Jos ei kiinnosta niin kenties opiskeluala ei ole sopiva? TV:n tai tietokoneen ääressä kyllä jaksetaan istua aamuöitä myöten, mutta valintakysymys sekin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ei siinä mitään jos ottaa omilla tai vaikkapa vanhempien rahoilla kuinka rennosti tahansa. Jos ja kun elelee veronmaksajien rahoilla ja vielä ruikuttaa päälle ettei muut maksa mulle tarpeeksi, niin kuulostaa se kohtuuuttomalta.
Ei se ole ollenkaan kohtuutonta edes taloudellisessa mielessä ajateltuna. Veronmaksajat tekevät sijoituksen opiskelijaan, joka sitten maksaa aikanaan takaisin. Omat riskinsä tuohon sijoitukseen sisältyy, mutta keskimäärin se lienee kannattavaa.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ei se ole ollenkaan kohtuutonta edes taloudellisessa mielessä ajateltuna. Veronmaksajat tekevät sijoituksen opiskelijaan, joka sitten maksaa aikanaan takaisin. Omat riskinsä tuohon sijoitukseen sisältyy, mutta keskimäärin se lienee kannattavaa.
Suomi lienee ainoita maita joissa annetaan paitsi maksuton opiskelupaikka, niin vielä rahaa lisäksi. Opintolainat on sitten erikseen.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Yhtäkkiä alko pelottaa. Oli tuossa yskänpuuskan seurauksena hienoisia vaikeuksia hengityksen kanssa, ja tuli mieleen, että jos mä pökerryn tänne, niin kukaan ei tule auttamaan eikä kukaan osaa kaivata.

Mielessä on kaveri, jonka flunssa eteni salakavalasti keuhkokuumeeksi tai joksikin. Ei muista itse siitä mitään, kun miehensä oli vienyt hänet Malmille päivystykseen. Malmilta oli sit kiidätetty pillit päällä Meilahteen. Oli 10pv hengityskoneessa teholla.

Tänäänkin tuli maattua pitkiä aikoja tajunnan rajamailla sängyssä, kun kuume huiteli lähellä kolmeaysiä. Ei siinä itse tajua, että onko nyt vielä ok vai tartteisko lääkäriä.

No, nyt on kuume onneksi laskenu 38 asteeseen. Pelottava ajatus silti :doubtful:
 
Ylös