Mika Salokin palaamassa Formula ykkösiin?!

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Williams pyytänyt sekä Häkkistä että Saloa testiin

Turun Sanomat
HEIKKI KULTA

Suomalaiset Formula-Mikat ovat yllättäen ensi kauden kuskimarkkinoilla kuumimpien huhujen kohteina.
Italialaislähteistä lähti torstaina villi väite, että Mika Häkkinen olisi jo testannut Williams-BMW:n formula 1 -autoa Etelä-Afrikan Kyalamissa jokin aika sitten.
Williams tiedotusosasto tyrmäsi tiedon tuoreeltaan ja myös afrikkalaiset ratavirkailijat vannoivat, ettei Williamsia ole nähty Kyalamissa sitten vuoden 2002.
Sen sijaan pelkkä huhu ei ole, että itse Frank Williams on kysynyt, josko Mika Salo voisi tulla testaamaan hänen autollaan loppuvuodesta, kun suomalaisen GT-kausi Maseratilla on ohitse.
- Frankin mukaan hänellä alkavat kuskiehdokkaat olla lopussa. Siksi hän kysyi, olisinko kiinnostunut testistä, Salo paljasti Turun Sanomille.
Salo testasi alkuviikon Maseratilla Mugellon radalla ja kattojärjestö FIA:n vaatimin pienemmin siivekkeinkin upouuteen super-GT-autoon löydettiin nopeasti hyvä balanssi.
Ferrari tuskin luopuu Salosta, jolle ensi vuodeksi on laadittu huikea ohjelma Maseratilla.
- Täytyy harkita tarkasti, olisinko yhä valmis lyömään kaiken likoon ajaakseni yhden F1-kauden lisää. Williams on hyvin vilpitön tarjouksessaan ja ainakin harkitsen sitä vakavasti, Salo totesi.

Briatore haluaa Fisichellan

Kulissien takana Williamsin neuvottelurintamalla kuviot ovat perin mutkikkaat.
Ensi kaudeksi Williams haluaisi Mark Webberin ja Giancarlo Fisichellan, mutta näyttää ilmeiseltä, että molempia brittitalli ei saa.
Fisichellan pystyy irroittamaan Sauberilta vain Williamsin anomuksella. Renaultin tallipäällikkö Flavio Briatore puolestaan hieroo kauppaa Webberin siirtymisestä Williamsille.
TS:n tietojen mukaan Briatore on nyt asettanut ehdoksi Webberin sopimukselle, että Williams vapauttaa Fisichellan Sauberilta ja luovuttaa italialaistähden sitten Renaultille ensi kaudeksi maksuna Webberistä.
Briatore haluaa vaihtaa jälleen Jarno Trullin Fisichellaan ja siinä riittää haastetta tässä sopimusviidakossa.

Päivitetty: 15.7.2004 23:00:16

---

Tämähän menee täydelliseksi hullunmyllyksi!! Mikäpä sen hienompaa olisi, että Williamsista saataisiin täydellinen sinivalkoinen tiimi. Kaksi suomalaista, sinivalkoisissa autoissa, sinivalkoisissa ajohaalareissa ja siniristilippua edustaen! Voi juma... :thumbup:

Stig Helmer

Banned
Salolla näyttää olevan hieman erilainen linja medialle näissä asioissa kuin Häkkisellä.

Mutta asiahan on todella niin, että Salo on varmasti sieltä parhaasta päästä kuljettajista, joilla ei tällä hetkellä ole F1-sopimusta, vaikka ikääkin on jo jonkin verran.

jkjanne

Well-known member
Salo on kieltämättä yksi viime vuosien varmin ja silti nopea kuski, enkä pitäisi sitä mitenkään mahdottomana, jos Williams todellakin tavoittee Salon palveluksia. Pitää nostaa Williamsille hattua kun tavoittelee kokeneempiakin kuskeja eikä vain nykylinjan mukaan nuoria ja kohtuu kokemattomia. Kokemuksellekin on hyvä antaa arvoa, ei se ainakaan tee kuskista huonompaa :ahem:

Itse valitsisin Williamsin sijassa toiseksi kuskiksi joko (jos kumpikin päättää itse palata) Häkkisen tai Salon. Toiselle paikalle sijoittaisin ehkä Trullin. Trulli ja Häkkinen olisi hyvä yhdistelmä, tai Webber ja Häkkinen...

Viimeksi muokattu:

Fisico

Well-known member
Jos Fisichella on ensi kaudella Renaultilla Alonson tallikaverina niin minä lupaan... :thumbup:

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
:) Ensinnäkin voipi olla, että Maserati ei suinkaan selviä millään siipien pienentämisellä, vaan saattaa koko kori mennä uusiksi. Ainakin jos haluaa Le Mansiin.

Taitaa olla vaan Mikan virne kasvoilla heittämiä kommentteja, jotka tämä TS:n toimittaja yli-innokkaana poimii. Tiesti kun kaikkiin tarttuu, niin kyllähän joku voi lopulta pitää paikkaansakin.

--edit-- tähän aikaan kun kirjottelee, niin pakostakin tulee muutama typo

Viimeksi muokattu:

Makex

Member
- Kekekin on viime aikoina sukinut viiksiään siihen malliin, että Frank on varmaan pyytänyt 3. kuskiksi ...
:eek!:

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Makex sanoi:
- Kekekin on viime aikoina sukinut viiksiään siihen malliin, että Frank on varmaan pyytänyt 3. kuskiksi ...
:eek!:
Itseasiassa Kinnusen Leo on nähty testaamassa mursunnokka Williamsia Keimolassa!!

Havittelee kuullemma ykköskuskin paikkaa.

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Frank puhui moneen otteeseen Salosta mukavia tämän ajaessa vielä mm. Arrowsilla. Jos Frank ei olisi niin pirun saita mies, olisi hän todennäköisesti ostanut Mikan irti Arrows-sopimuksesta ja talliinsa. Toki tuo voi olla pelkkää "Salotalkkia" taas, mitä Mika tuossa TS:n jutussa juttelee. En sellaiseen kuitenkaan usko.

No kaikesta huolimatta, vanhat konkarit tulevat taas. Tämä F1:sen "nuorennus leikkaus" on vain ohimenevä ilmiö, kuten olen aikaisemmin toitottanut moneen kertaan. En ihmettelisi, vaikka Frentzenkin tekisi vielä comebackin. :thumbup: Sitä paitsi, suurin osa nuorista tulee ja menee, koska ovat vain maksukuskeja. Esim. yksikään mahtitalli ei mitään maksukuskia ota, koska he tietävät heidän todelliset "taitonsa". Todelliset lahjakkuudet jäävät jäädäkseen, eikä heitä ole paljoa.

Olishan se hienoa nähä molemmat Mikat taas F1:ssä! Sitten meillä olisi taas kolme suomalaista sarjassa! :eek!:

Viimeksi muokattu:

Ramse

Well-known member
Sijainti
Tervola
Karpow sanoi:
Olishan se hienoa nähä molemmat Mikat taas F1:ssä! Sitten meillä olisi taas kolme suomalaista sarjassa! :eek!:
Ja kaikki vielä autolla jolla voi voittaa. :thumbup:

HÖYNÄ

Well-known member
Sijainti
Bunkerland
Eikä Tommi Mäkinenkään "eläkkeellä" ole. On jo ajanut kolme kisaa Ferrarilla, ei vaan kukaan ole humannut kun on niin pirun saman näköinen kun Rubens!

oldez

Well-known member
HÖYNÄ sanoi:
Eikä Tommi Mäkinenkään "eläkkeellä" ole. On jo ajanut kolme kisaa Ferrarilla, ei vaan kukaan ole humannut kun on niin pirun saman näköinen kun Rubens!
Se selittääkin sivuluisut :)

Rossi

Member
Ai hitto, olis kyllä täydellistä jos Salon Mika sinne takas tulis!

Se ei oliskaan niin paha suomi-juntti kuin häkkinen.!

epeli

Well-known member
Sijainti
Tre
No tämähän nyt hulluksi menee...Minä ainakin olisin täydellisen tyytyväinen jos edes jompikumpi, Mika tai mika palaisi. Syön pääni, jos ensi kaudella Melbournen lähtöruudukossa istuu Williams BMW:n kuskeina Haekkinen&Salo.

Enrique

Well-known member
No meneepäs tottavie monimutkaiseksi. Olisihan Salon ja Häkkisen testi aivan upea nähdä. no eipäs mennä asioiden edelle, eiköhän tähänkin asiaan selvyys ajan kanssa saada.

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Rossi sanoi:

En ymmärrä mistä tuo juntti-Häkkinen legenda on saanut alkunsa. Minusta Mika on aina ollut varsin vitsikäs kaveri. Lehdistötilaisuuksien puunkuiva-imago on taas McLarenin koulutuksen aikaan saannosta. Sitä paitsi, esim. Schumi on noissa lehdistötilaisuuksissa hyvin samanlainen. Ja ennemmin minä Häkän Williamsin ratissa näkisin kuin Salon. Häkältä kun löytyy todennäköisesti enemmän vauhtia... :doubtful:

Siankarlo

Well-known member
Sijainti
Finland
Rossi sanoi:

Vai laitettaisiinko ville valo tai rasmuksen lauri rattiin.Ei helvata mitä juttua

Calvin

Well-known member
Karpow sanoi:

Tämähän menee täydelliseksi hullunmyllyksi!! Mikäpä sen hienompaa olisi, että Williamsista saataisiin täydellinen sinivalkoinen tiimi. Kaksi suomalaista, sinivalkoisissa autoissa, sinivalkoisissa ajohaalareissa ja siniristilippua edustaen! Voi juma... :thumbup:
No heh, olisihan siinä hauskuutensa suomalaisyleisölle. Mutta täytyy sanoa että en halua enää nähdä Mika Saloa F1:ssä. Syy on yksinkertainen: mies nolaisi itsensä. Salo ei ikävä kyllä ole koskaan ollut enempää kuin keskinkertainen F1-kuljettaja, ja nyt kun on tuota taukoakin jo ollut ja ikää kertynyt niin tuskin edes keskinkertainen. Siinä voisi olla jopa Genen kanssa tekemistä. :( Häkkisen uskoisin olevan riittävän lahjakkaan tekemään vielä paluun, vaikkakaan en usko hänelläkään enää rahkeiden riittävän aivan terävimpään kärkeen, paitsi tietysti selvästi ylivoimaisella autolla. Ei silti, kyllä minä Häkästä tykkään ja olen mieluusti väärässä. Tällainen arvio minun vain on rehellisesti pakko tehdä.

Noh, joka tapauksessa, en pitäisi kuljettajan suomalaisuutta ratkaisevana tekijänä. No ehkä sikäli että olisihan se noloa jos Williamsilla ajaisi ensi vuonna Häkä tai Salo, tai vaikka molemmat, ja sitten toinen tai molemmat nolaisivat itsensä. Olisihan se noloa näin suomalaisittain. Kuitenkin sanoisin ettei minulle olisi niin tärkeää kummankaan Mikan suomalaisuus. Pääasia että ajaisivat hyvin. Häkkisen tapauksessa mielenkiinto olisi siinä, kuinka kaksinkertainen MM suorittaisi paluun F1:iin. Vaikka kuljettajan suomalaisuus tietysti nostattaa fiilistä omalla tavallaan myös minulla, en katso sen olevan minkäänlainen kriteeri kuljettajan taitoja arvioitaessa. En, vaikka moni täällä varmasti mieluusti kuvitteleekin minun arvostavan Kimiäkin vain siksi että hän on suomalainen.

Rossi

Member
Siankarlo sanoi:
Vai laitettaisiinko ville valo tai rasmuksen lauri rattiin.Ei helvata mitä juttua
Joo anteeks kun vahingossa morkkasin sun ylipappi häkääs! täytyy muistaa että se oli siis schumi ja ferrari minkä morkkaukseen keskitytään... :jaska: minua!