Mikäköhän osa?

Tero Korhonen

Member
Sijainti
Suomi
Osa on Häkkisen autosta, ostettu minulle lahjaksi Belgiasta. Muistin osan nimen ja käyttötarkoituksen vähän aikaa saamisen jälkeen, mutta sitten unohdin. Isästäkään ei ollut apua.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Harvinaisen kinkkinen threadi...170 avausta, mutta ei yhtään arvausta, joten aloitan keskustelun, vaikkakin asiasta armottoman tietämättömänä.

-Onko tämä osa peltiä vai jotakin muovia? Näyttää pellille, mutta ei voi olla ihan varma.

Ei hitto, ei hajuaka.

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
Hmm... Tosiaan, onko tuo hiilikuitua vai rautaa? Näyttää rautaiselta, mutta miks siinä olisi tuollainen hiilikuitumainen kuvio...

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Kyllä tuo alumiinilta näyttää, hiilikuitu ei kiillä tuolla tavalla. Voi olla, että painon säästämiseksi siihen on jyrsitty tyollaiset urat,voi olla, myös nuo reiät tuoassa alemmassa kuvassa on tehty painon vähentämiseksi. Näyttäisi siltä, että alemman kuvan oikeanpuoleisimpaan reikään kiinnitetään joku tanko, jonka paikkaa suhteessa johonkin muuhun osaan säädellään siirtämällä joku pienempi tanko noissa pienemmissä reissä. Tuo voi liittyä vaikka mihin yhteyteen, joten käyttötarkoitusta on vaikea määrittää.

Saako tuota vekotinta auki? Koetahan avata se ja ota muutama kuva, saattaa helpottaa arvuuttelua.

FO110K

Banned
kyllä se hiilikuita on, alla kuva eräästä hiilikuidun palasta...
itse voisin heittää veikkaukseksi jotain ohjaamon osaa, olisko esmes vaihtovalojen paikka tms kyseessä?

sooda

Alan Parsa
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Tero Korhonen sanoi:
Osa on Häkkisen autosta, ostettu minulle lahjaksi Belgiasta. Muistin osan nimen ja käyttötarkoituksen vähän aikaa saamisen jälkeen, mutta sitten unohdin. Isästäkään ei ollut apua.

Kyllä sä muistat. Yrität vain huudattaa meitä.

oldez

Well-known member
Mä näkisin että toi osa on ohjaamosta. Varmaankin kuljettajan oikealta puolelta. Noihin reikiin tulee erilaisia potentiometrejä ja kytkimiä. Noi pikkureiät isojen reikien ympärillä ovat potikoiden kiinnitysruuvien reikiä.

FFff

Well-known member
Mitäs jos lähetät kuvan MTV3:n Formulastudioon, siellä ne varmaan mielellään pohtis asiaa asiantuntijoiden kanssa :D

oldez

Well-known member
Siis toi osa mikä näkyy tuolla oikeassa reunassa.. Kuva on kyllä minardista..

Tässä kuva Jordanin vastaavasta.. Näkyy vain hieman huonosti.

Ja tässä näkyy vähän Ferrarin osastakin.

oldez

Well-known member
mun ajatus ei sitten ole saanut kovin paljoo kannatusta..

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
oldez sanoi:
mun ajatus ei sitten ole saanut kovin paljoo kannatusta..
Kyllä se sun ehdottamas käyttätarkoitus on mun mielestä kaikista lähimpänä oikeata ehdotetuista käyttötarkoituksista. Ilman tuota yläpuolella olevaa pallomaista pyöristystä ja reikää sanoisin sen olevan melkein varmasti tuo kojelaudan nappulalaatikko. Sen pallukan takia tämä arvoistus ei vielä ratkennut.

Kyllä se hiilikuitua on sittenkin. Ylemmissä kuvissa on niin kova alumiininen kiilto, ettei sitä millään mieltänyt hiilariksi. Noi myöhemmät kuvat sitten varmisti sen hiilikuituisuuden.

Tero Korhonen

Member
Sijainti
Suomi
Kyllä se oli, Oldez, ihan oikein, ainakin mun mielestä. Asia on nyt sitten tätä myöten selvä...:thumbup: