Mikan elämänkertakirja etenee..

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Iltalehdessä luki seuraavaa:


Keijo Leppänen on kolmen kuukauden vuorotteluvapaalla uutisankkurin toimestaan. Mika Häkkisen elämäkertaa varten hän on jo matkustellut Euroopassa, tutkinut arkistoja ja jutellut paljon itse päähenkilön ja hänen läheistensä kanssa.

- Mika otti yhteyttä toukokuussa ja pyysi minua kirjan tekijäksi. Olin heti innostunut, mutta en vaipunut hurmokseen. Ehkä se osaltaan selittää sitä, miksi juuri minun puoleeni käännyttiin, Leppänen kertoo hymyillen.

Miehet ovat tunteneet toisensa pari vuotta. Luottomieheksi valittu Leppänen tietää, että Mika ja Erja Häkkinen ovat lukeneet hänen aiemmat teoksensa ja uskoo, että niillä on ollut vaikutusta ratkaisuun. Hän on julkaissut teokset Kurja hurskaus, Isyystesti ja Naisten miehiä.

- Koska Mikan urheilu-urasta on jo tehty kirja, tämä kirja kertoo hänestä ihmisenä. Tulossa ei ole sensaatioita tai kummallisuuksia. Paino on arjessa.

Kirjassa kerrotaan Mika Häkkisen lapsuudesta, nuoruudesta, Mikan ja Erjan rakkaustarina, Hugo-pojan syntymästä ja työhön liittyvistä dramaattisista tapahtumista.

Leppänen määrittelee työn tässä vaiheessa Mika Häkkisen yllättävän suomalaiseksi.

- Hän on sympaattinen suomalainen mies, jota julkisuus on muuttanut yllättävän vähän.

Perhealbumin kuviakin sisältävä teos ilmestyy ensi maaliskuun tietämissä.

Mika Häkkisestä on aiemmin ilmestynyt suomeksi kaksi teosta, Christopher Hiltonin kirjoittamat Mika Häkkinen formuloiden luonnonlahjakkuus (1997) ja Mika Häkkinen maailmanmestari (1999).
 
Viimeksi muokattu:
Ylös