Millä kriteereillä kisatuomaristo saa sulkea varikon portin kesken kisan?

Rälle

Well-known member
Liittynyt
24.5.2000
Viestit
397
Tossa Kanadan GP:ssä kävi näin, mutta sille ei kait ollut mitään selitystä miksi ja toisekseen, mitä sääntökirjat sanovat?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
en kans tiedä, mut se mikä tulee mieleen on että jos et kerkiä ennen turva-autoa radalle, niin sitten pitää odottaa varikolla niin kauan että letka menee ohi jolloin joudut jonon perään...
eli keskelle jonoa ei saisi tulla varikolta jos jono menee SC:n perässä...
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
713
Mielenkiintoiseksi tämän tekee vielä se pitääkö kuskille joka on ajamassa kohti varikon ulostuloa jättää vielä aikaa reakoida punavaloon. Tarkkakätinen "valomies" voisi ratkaista yllättävän paljon kun tilaisi kuljettajalle mustanlipun.

Onneksi tälläiset tilanteet ovat varsin harvinaisia kuitenkin.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
Turva-auton ollessa pääsuoralla varikon portti suljetaan, ja avataan uudestaan kun kaikki turva-auton takana jonossa olevat kuljettajat ovat ohittaneet sen paikan, missä varikolta tullaan radalle.
 

Tuck

Well-known member
Liittynyt
7.6.2004
Viestit
610
Sijainti
Kotona
Eikös tälläne sääntö tullu viime vuoden Indianapolisin kisan jälkeen, kun Sumi ajoi varikon läpi nopeammin ku muu letka radal safety carin perässä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Bleu sanoi:
Turva-auton ollessa pääsuoralla varikon portti suljetaan, ja avataan uudestaan kun kaikki turva-auton takana jonossa olevat kuljettajat ovat ohittaneet sen paikan, missä varikolta tullaan radalle.
eli tätä ajoin takaa itsekin...
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
Samasta syystä hylättyjä ovat Jarno Trulli Itävallassa 2001 ja Heinz-Harald Frentzen Australiassa 2002.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Bleu sanoi:
Turva-auton ollessa pääsuoralla varikon portti suljetaan, ja avataan uudestaan kun kaikki turva-auton takana jonossa olevat kuljettajat ovat ohittaneet sen paikan, missä varikolta tullaan radalle.
Juuri näin. Montoyankin tapauksessa nähtiin, että nopealla pysähdyksellä voisi päästä jopa turva-auton eteen, mikä olisi järjetöntä. Radasta riippuen varikon kautta voi pysähtyenkin edetä nopeammin kuin turva-auton perässä radalla, ja tätähän ei voida hyväksyä.
 

aku313

Active member
Liittynyt
12.3.2004
Viestit
40
Tuck sanoi:
Eikös tälläne sääntö tullu viime vuoden Indianapolisin kisan jälkeen, kun Sumi ajoi varikon läpi nopeammin ku muu letka radal safety carin perässä.
Se oli seuraavana jonossa ollut Bariviulu, joka hiljensi vauhtiaan niin paljon ettei tarvinnut pysähtyä odottelemaan varikolle turhaan. Tietysti muut joutuivat ajelemaan kiltisti perässä kun ohittaa ei saanut ja Sumi kerkes yköseksi. Vielu kertoi hidastaneensa koska tarpeetton seisottelu on liian suuri rasitus koneelle ja jarruille. Just joo :doubtful:
 
Ylös