McLarenin taktiikka lienee hyvinkin simppeli. Kaikki irti autosta, jotta Kimi voittaisi kisan. Coulthard yritetään saada samanlaiseen iskuun kuin Indianapolisin GP:n alkupuoliskolla.
Törmäilytaktiikat ovat täyttä roskaa. Kuljettajat voivat tehdä virheitä, jopa tarkoituksellisia, mutta tallit eivät käsittääkseni koskaan ole pistäneet kuljettajia kilkkaamaan toisen tallin kuljettajaa radalta. Tällainen tilanne syntyy yksinkertaisesti vain ja ainoastaan silloin, kun takana tulevan on pakko yrittää ohitusta, ja edessä ajava ei anna tietä milliäkään. Lopussa kaikki syyttävät toisiaan, missä ei olisi mitään uutta. En ole yhtään huolissani mistään kolarointiepäilyistä. Se on varmaa, että kolarin sattuessa ne otetaan esille, mutta yhtä varmaa on myös se, että sotakirveet tältä osin haudataan nopeasti ainakin tallien osalta. Kuljettajat saattavat muistaa tapahtumat vielä ensi vuosikymmenelläkin.
Ferrari Williams akselilla taktiset kuviot ovat kiinnostavampia. Williamsin osalta on tosin varmaa, että kuljettajat saavat ajaa vapaasti voitosta, vaikka eivät välttämättä lähdekään kisaan yhdenmukaisella taktiikalla. Ferrarin osalta voisi hyvinkin olla, että nimenomaan Barrichello ajaisi voitosta. Moni kuitenkin varmasti muistaa, että Schumin ja Barrin suoritustasossa Suzukassa on viime vuosina ollut tietty ero. Mielestäni M. Schumacher onkin vahvemmin kiinni voittotaistelussa kuin Barrichello. Tietysti, jos mahdollisuus taktikointiin tulee Barri saa varmasti voittaa. Tämä kuitenkin edellyttää toisen Williamsin keskeytystä jo kilpailun alkupuoliskolla.
Vaikkei asia tähän topicciin kuulukkaan, niin ainakin itse nostaisin Renaultin todelliseksi Jokeriksi Suzukan osalta. Autosta otetaan kaikki irti, keskeytystä ei pelätä sen enempää kuin aiemmissakaan kisoissa ja paineet ovat kuljettajien osalta vähissä, kun mitään menetettävää ei ole.