Millainen lisäsalama EOS300:een?

• Viestiketjun aloittaja Zep
  • Aloituspäivämäärä

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
Heti alkuun myönnän, ettei tämä juurikaan ole tekemisissä tietotekniikan kanssa, mutta tämä foorumin osa lienee paras vastausten saannin kannalta. Toivon.

Elikkäs minkälaista lisäsalamaa kannattais hankkia Canonin EOS300 -järjestelmäkameraan? Joku myyjä kuulema oli sanonut, että kannattaa ennemmin ostaa jonkun toisen kuin Canonin valmisteita (hinta/laatu). Kun täällä tiettävästi on valokuvauksen harrastajia, niin kertokaas mitä asiasta olette mieltä/tiedätte.

elle

-------
Noita Canonin tarvikkeita löytyy varmasti huisin paljon käytettyinäkin ihan luotettavilta kanavilta, mikäli tuon hinta-laatusuhteen ensinmainittua haluaa hilata alas.

Mulla on omassa eoskolmesatasessa, jos oikein muistan, Sigman 500 st ja en omassa käytössa osaa eritellä mitään ongelmia sen kanssa. (Toisaalta mun vanhassa eoskuussatasessa on Sunpak b 3600 ja aikalailla samantasoisiin suorituksiin sillä ja mun harrastelijan taidoilla pääsee).

Ide

Well-known member
Sijainti
Kuopio, Finland
Miten olisi Canonin omat 440EX tai 550EX? Itse meinasin hommata tuon jälkimmäisen digipokkariin. Siinä riittää ominaisuuksia vielä sittenkin, kun hommaan joskus hamassa tulevaisuudessa digijärkkärin. Jos hommaat jonkin muun salaman, katso että siinä on kääntyvä välähdyspää. Siis että sen saa käännettyä ylös-alas-liikkeen lisäksi sivulle, jotta salaman voi heijastaa katon kautta myös pystykuvissa. Tuolta voi kysellä lisää:
http://www.valokuva.net/forum/